Care sunt cele mai importante abilități antreprenoriale pentru creativi?

Dacă dorești să planifici o intervenție creativă, de exemplu, care sunt competențele de care ai putea avea nevoie ?  Printre competențele antreprenoriale esențiale se numără și alte abilități esențiale; cele mai multe dintre ele sunt legate de planificare, organizare și definirea viziunii unei afaceri, optimizarea timpului de care dispui, concentrarea asupra detaliilor și stabilirea priorităților.

Planificarea este procesul de gândire a activităților necesare pentru a atinge un obiectiv dorit. Aceasta implică crearea și menținerea unui plan. Are rolul de a reduce timpul și efortul necesar pentru finalizarea unui obiectiv. 

Planificarea implică un set de competențe care-ți permit să: 

Cu siguranta există câteva “top planning skills” de considerat, cum ar fi abilitățile de a fi:  

  • analitic (de exemplu, să analizeze și să evalueze datele și informațiile pentru a decide ce măsuri trebuie luate),   

  • comunicativ (explicarea pasilor necesari pentru a reusi in realizarea obiectivului),   

  • hotarat ( să ia în mod de rapid o decizie bine gândită),   

  • un lider puternic (adică să se conducă pe sine și pe alții către un scop comun)   

  • problem-solveri (adică să analizeze datele legate de problemă și apoi să ofere o soluție).   

Planificarea este un proces de creare, testare, rafinare și dezvoltare a ideilor, precum și de introspecție și descriere a modului în care îți vei atinge obiectivele, ajutându-te să aflii dacă merită investiția considerabilă de timp, efort și energie.  

Capacitatea de a planifica, coordona și organiza, precum și de a gândi creativ și de a inova, te ajută să-ți controlezi gradul de responsabilitate și să reduci indeciziile care te fac să pierzi timpul, prin stabilirea unor obiective clare și prin evaluarea acestora pentru a vedea care sunt șansele de a le atinge în mod eficient.  

A avea aptitudini organizatorice puternice înseamnă, în general, că ai capacitatea de a-ti gestiona îndatoririle printr-o planificare înțeleaptă, de a-ti optimiza timpul, de a te concentra asupra detaliilor și de a-ti stabili priorități.  

Aptitudinile organizatorice puternice sunt strâns legate de capacitatea de a stabili priorități, deoarece dacă nu stabilești prioritățile sarcinilor pentru a realiza mai întâi cele mai importante elemente, organizarea activităților este relativ inutilă, deoarece, prin stabilirea priorităților, persoanele organizate își finalizează mai întâi sarcinile cele mai importante pentru a-și optimiza producția .   

Capacitatea de a crea viziuni și de a stabili obiective este esențială pentru viața personală și profesională, deoarece viziunile îți permit să te vezi pe tine însuți la un moment dat în viitor, în timp ce obiectivele oferă o lista de parcurs pentru a atinge aceste viziuni. Nu există nimic mai satisfăcător decât să ai viziuni, să stabilești obiective pentru a atinge aceste viziuni și să te concentrezi asupra lor pe măsură ce ele devin realitate.   

Viziunea este capacitatea de a gândi sau de a planifica viitorul cu imaginație sau înțelepciune. Ei bine, viziunea este "de ce-ul" tău, care îți dă direcția și exprimă ceea ce crezi (valorile tale de bază) și ceea ce îți dorești în viitor (ceea ce vrei să fii), pasiunea ta, motivația și inspirația ta.  

Stabilirea obiectivelor implică dezvoltarea unui plan de acțiune menit să motiveze și să ghideze o persoană sau un grup către un obiectiv. Stabilirea obiectivelor poate fi ghidată de criterii (sau reguli) de stabilire a obiectivelor, cum ar fi criteriile SMART.   

(Grant, Anthony M., September 2012, "Un model integrat de coaching centrat pe obiective: un cadru bazat pe dovezi pentru predare și practică". International Coaching Psychology Review. 7 (2): 146–165) 

Iată câteva exemple de obiective și de viziuni realiste.

 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail