Creativitatea este un instrument esențial pentru succesul și sustenabilitatea unui business - nu numai în ceea ce privește profitul și dezvoltarea sa economică, ci și, mai ales, în ceea ce privește bunăstarea afacerii și a celor care lucrează în echipa acesteia. Hai să aflăm cum!
Acest curs te va ajuta dacă:
Creativitatea poate fi un instrument esențial pentru succesul și durabilitatea unui business - nu numai în ceea ce privește profitul și dezvoltarea sa economică, ci și, mai ales, în ceea ce privește bunăstarea antreprenorială (entrepreneurial wellbeing) a business-ului și a oamenilor care fac parte din echipa lui. Hai să afli cum!
Iată câțiva termeni pe care îi vei învăța în cadrul acestui curs!
Intervențiile creative (cunoscute și sub numele de inițiative bazate pe artă) constau în acțiuni care implică persoane, practici sau produse promovate și realizate de creativi/artiști care intră în lumea organizațiilor „tradiționale”. Acest fenomen a devenit mai frecvent în ultimii ani, din nevoia unor noi perspective și căi de acțiune în organizații.
Studiul de caz prezentat mai jos se referă la OMP Engineering și Fabbrica Alta din Schio, unul dintre cele mai importante monumente ale arheologiei industriale italiene, și la artistul Michele Spanghero. Este un exemplu excelent a ceea ce se întâmplă atunci când arta și cunoștințele tehnice și procesele de producție ale unei companii se întâlnesc.
Intervențiile creative sunt modalități de a aduce arta în organizații pentru a răspunde atât nevoilor individuale din cadrul companiilor, cât și pentru a îmbunătăți dezvoltarea echipei și comunicarea externă.
În lumea extrem de competitivă de astăzi, creativitatea este esențială nu numai din motive financiare, ci mai ales pentru că alimentează ideile și generează provocări la adresa modului actual de gândire, deschizând noi oportunități de afaceri.
„Problema nu este niciodată cum să aduci în mintea ta gânduri noi, inovatoare, ci cum să le scoți pe cele vechi. Fiecare minte este o cameră plină de mobilier arhaic. Creează un spațiu gol în orice colț al minții tale, iar creativitatea îl va umple instantaneu” – Dee Hock (Fondator VISA).
Procesul creativ poate fi îmbunătățit foarte simplu - prin intermediul unor strategii și instrumente clare și foarte eficiente, printre care se numără mind mapping și brainstormingul.
„Creativitatea apare din capacitatea noastră de a vedea lucrurile din mai multe unghiuri diferite.”
Rezolvarea problemelor (problem solving) se referă la planificarea, deciziile și acțiunile necesare pentru a găsi o soluție la o problemă sau la mai multe probleme definite.
În cadrul intervențiilor creative, profesioniștii creativi sau artiștii se alătură organizațiilor sau proceselor pentru a iniția schimbări, în timp ce organizațiile își deschid porțile pentru creativi cu propriile așteptări. De obicei, acestea se referă la găsirea unor soluții inovatoare la situații care nu corespund vremurilor schimbate sau stadiului lor actual de dezvoltare.
Intervențiile creative influențează organizațiile necreative prin intermediul a trei tipuri de elemente creative și artistice - le poți găsi toate explicate în articolul următor.
Care sunt rezultatele concrete ale acestor intervenții creative în organizații?
Six Thinking Hats este un instrument creativ simplu, dar foarte eficient, care implică echipa și care are scopul să aducă valoare în discuții, ședințe și întâlniri. Poate fi folosit și de echipe, și individual.
Cum măsori impactul avut de intervențiile creative asupra afacerii tale?
Un instrument practic pe care îl poți folosi pentru analiza realistă, bazată pe fapte și pe date, a punctelor tari și a punctelor slabe ale unei inițiative este analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
Focus grupurile sunt folosite pentru analiza aprofundată a nevoilor, care completează datele concrete rezultate din activități cu testimoniale mai complexe. Cu ajutorul lor, vei putea evalua rezultate și aduna insight-uri care reflectă experiențele și nevoile specifice ale participanților la intervențiile creative.
Iată care sunt secțiunile-cheie ale unui astfel de raport.
Modelul PERMA reprezintă cele cinci elemente de bază ale fericirii și bunăstării (wellbeing-ului) și este un acronimul pentru Emoții pozitive, Angajament, Relații, Sens și Realizări.
Mindfulness este un concept direct legat de engagement - generează emoții pozitive și fericire la locul de muncă. Poate amplifica capacitatea de a te concentra și, prin urmare, te ajută să intri starea de flux.
Așa cum spunea Dr. Seligman, care a dezvoltat modelul PERMA, "Când te concentrezi pe a face lucrurile care ne plac cu adevărat și la care ții, poti începe să te dedici complet momentului prezent și să intri în starea de numită "flow"" (Seligman, 2011 - Articolul "Sănătate, stres, bunăstare și afectivitate pozitivă", pagina 12).
Curius cum îți dezvolți aceste skill-uri?
Ce ar vedea afacerea ta dacă s-ar privi în oglindă, azi. Un instantaneu pentru discuții cu echipa și partenerii.
Prezentarea pe care finanțatorii vor să o primească pe email.