Utilitatea sa e direct legată de CLV ( Customer Lifetime Value ), care îți arată cât profit net îți aduce un client. Bineînțeles, sănătos este ca CLV să fie mai mare decât CAC.
Importantă este și legătura cu eforturile de loializare a clienților; achiziția unui client nou poate costa mai mult decât reactivarea un client vechi - ambele, însă, sunt importante și în funcție de strategie și moment, vei decide cum îți împarți resursele între ele.
Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).
Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.
Un alt termen care mai este folosit pentru definirea lor este emisii nete de gaze cu efect de seră zero.
Cadrul legal care descrie obligativitatea cazierului fiscal în anumite situații este reglementat prin OG 39/2015, cu modificările ulterioare. Scopul cazierului fiscal, definit de lege, poate fi văzut din mai multe perspective și face referire la:
- prevenirea și combaterea evaziunii fiscale;
- eficientizarea procesului de administrare a impozitelor, a taxelor, a contribuțiilor și a altor venituri datorate de contribuabili statului;
- asigurarea accesului la informații referitoare la modul în care contribuabilii respectă legislația fiscală, contabilă și vamală.
Aeastă finanțare poate fi obținută din partea Uniunii Europene sau a statului român.
Aceeastă plată se face conform contractelor/deciziilor/ordinului de finanțare, în baza facturilor, facturilor de avans, ștatelor privind plata salariilor, a ștatelor/centralizatoarelor pentru acordarea burselor, subvențiilor, premiilor și onorariilor.
Lista cheltuielilor eligibile este prevăzută în ghidul solicitantului aferent fiecărui apel de finanțare european sau național, conform bazelor legale pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor.
Dacă dorești să înțelegi mai bine evoluția ta, în comparație cu companii similare de pe piață, atunci ar fi bine să te uiți constant la cifrele de afaceri.
Un model de afaceri liniar (tradițional) funcționează în jurul logicii de bază: obții resurse, creezi produse și le vinzi consumatorilor, care le aruncă la gunoi atunci când nu le mai sunt necesare sau când nu mai sunt utilizabile.
Economia circulară este bazată pe 3 principii:
• eliminarea deșeurilor și reducerea poluării (sistemul actual nu poate funcționa la infinit, pentru că resursele planetei sunt finite);
• circularea materialelor și produselor la o valoare cât mai mare (prin păstrarea lor în uz cât mai mult timp);
• regenerarea naturii (prin sprijinirea proceselor naturale).
Un circular business model mizează pe strategii ca:
• vinzi accesul, nu dreptul de proprietate (prin închiriere, pay-per-outcome, sharing);
• monetizezi extinderea duratei de viață a produsului (prin reparare și întreținere, reutilizare și reumplere, vânzare la mâna a doua, transformare în alt produs);
• valorizezi circularitatea (prin producția bazată pe materiale folosite sau reziduale).