Un factor este în esență o sursă de finanțare care acceptă să plătească companiei valoarea unei facturi minus comisioane. Factoringul poate ajuta companiile să-și îmbunătățească situația numerarului pe termen scurt prin vânzarea creanțelor. Este, de asemenea, cunoscută sub numele de factoring, finanțare de factoring și finanțare a creanțelor.
Acesta poate prevedea majoritatea ciclurilor afacerii tale, pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce înseamnă că poate prezice toate creșterile sau scăderile veniturilor tale - respectiv, când intră și când ies bani din contul tău bancar.
Acesta vizează reducerea disparităților economice și sociale și promovarea dezvoltării durabile.
FEDR face asta prin corectarea dezechilibrelor existente între regiunile acesteia.
FTJ urmărește să ofere sprijin teritoriilor care se confruntă cu dificultăți socioeconomice majore, în urma tranziției către neutralitatea climatică.
Fondul funcționează prin investiții în capitalul uman al Europei – angajații, tinerii și toți cei aflați în căutarea unui loc de muncă.
Un fond de investiții oferă o selecție mai largă de oportunități de investiții, o expertiză mai mare în management și comisioane de investiții mai mici decât ar putea obține investitorii singuri. Tipurile de fonduri de investiții includ fondurile mutuale, fondurile tranzacționate la bursă, fondurile pieței monetare și fondurile speculative.
Acestea sunt Fondul European de Dezvoltare Regională/European Regional Development Fund (FEDR), Fondul Social European+/European Social Fund Plus+ (FSE+), Fondul de Coeziune/Cohesion Fund (FC) și Fondul pentru o Tranziție Justă/Just Transition Fund (FTJ).
Fondurile europene sunt gestionate de Comisia Europeană (la comun) și de fiecare stat membru în parte. Finanțarea din partea UE trebuie să se concentreze pe domenii în care se poate realiza cea mai mare valoare adăugată la nivelul Uniunii. Toate programele și fondurile UE pot fi consultate aici.
Franciza nu este o afacere în sine, ci un mijloc de a permite francizorului să își dezvolte baza de clienți și aria geografică de distribuție a serviciilor sau produselor, fără costurile financiare sau umane pe care le-ar cere expansiunea.
O descriere ceva mai completă o oferă Asociația Internațională de Franciză (IFA): „... o relație contractuală între francizor și francizat, în care francizorul este obligat să mențină un interes continuu în activitatea francizatului, în domenii precum know-how-ul și formarea profesională; în care francizatul își desfășoară activitatea sub o denumire comercială, un format sau o procedură comună, deținută sau controlată de francizor și în care francizatul a făcut sau va face o investiție substanțială de capital, din resurse proprii”.
Antreprenorul mizează pe faptul că un număr suficient de clienți vor plăti pentru pachetul Premium, care are mai multe caracteristici și funcționalități.