Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Inițială: H
  • Hectocorn

    Hectocornii sunt businessuri evaluate la peste 100 de miliarde de dolari.

    Companiile care ajung în acest stadiu sunt considerați adevărați giganți în business și au capacitatea nu doar de a crea un impact major pe verticala pe care se dezvoltă, dar și să se impună rapid ca brand.  

    Termenul hectocorn a început să fie folosit după 2022, când a apărut mai multă lichiditate în piață. Unicorni precum Canva, Brex și Wise au luat rapid cel puțin încă un zero în evaluări. Asta a permis unor decacorni cu vechime precum SpaceX, Bytedance și Shein să evolueze vertiginos la statutul de hectocorn.

    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Finanțare Cum obții resurse ca să începi propria afacere
  • Hold Rate (rată de menținere a atenției)

    În contextul publicității pe rețelele sociale, aceasta măsoară cât timp continuă să interacționeze utilizatorii cu o reclamă video, după momentul inițial de captare a atenției.

    Se calculează astfel: număr de vizualizări a 10 secunde dintr-un clip video / număr de vizualizări a 3 secunde dintr-un clip video x 100. Este un indicator-cheie pentru a înțelege dacă respectivul ad video captează și menține cu succes atenția după momentul inițial, indicând cât de convingătoare este partea mediană a acelui conținut video.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ce trebuie să conțină un calendar social media
    15 idei de postări pe social media care îți vor crește notorietatea brandului
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Marketingul digital Cum îl folosești pentru dezvoltarea afacerii
  • Hook Rate/Thumb-Stop Rate (rată de captare a atenției)

    Un indicator care (în social media) măsoară cât de eficient o reclamă/un clip video captează atenția unui privitor în primele 2-3 secunde, încurajându-l să se oprească din scrolling și să vizioneze.

    Se calculează astfel: număr de vizualizări de 3 secunde ale unui clip video / număr de afișări ale clipului video (Impressions) x 100. Este un indicator crucial în marketingul digital, în special pe platformele de socializare unde utilizatorii au o atenție limitată. O rată de captare a atenției ridicată indică faptul că acel conținut video captează eficient atenția și îi determină pe privitori să continue vizionarea.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ce trebuie să conțină un calendar social media
    15 idei de postări pe social media care îți vor crește notorietatea brandului
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Marketingul digital Cum îl folosești pentru dezvoltarea afacerii

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail