Dacă ești antreprenor la început de drum, te invităm să parcurgi următoarele materiale, să îți conturezi ideea de business cu ajutorul Business Canvas-ului și să te îndrepți cu pași rapizi spre scalarea afacerii tale.
Te-ai hotărât să pornești pe cont propriu? De acum, e important să știi că învățarea nu mai este o opțiune, pentru că succesul sau eșecul business-ului tău depinde de cât ești de informat. Indiferent de backgroundul tău profesional de până acum, Startarium este o platformă educațională care îți sare în ajutor cu resurse dintre cele mai diverse astfel încât tu să fii pregătit să lansezi și apoi să dezvolți un startup de succes.
Dacă ești antreprenor la început de drum, te invităm să parcurgi următoarele materiale. Ele te vor ajuta să îți clarifici și conturezi ideea de afacere, să accesezi oportunitățile din Orașul Antreprenorilor și să te îndrepți cu pași rapizi spre scalarea startup-ului tău.
Noțiunile de bază: planificare, aspecte legale și finanțare
La început, este posibil să îți fie neclar de unde trebuie să începi. Vestea bună este că poți începe de la o simplă foaie de hârtie: mai exact, cu completarea unui business canvas. Apoi, va trebui să te ocupi de entitatea legală sub care va funcționa afacerea ta. Nu uita însă nici de viitorii tăi clienți: află cine sunt ei, ce nevoi și așteptări au și lucrează la prototipul produsului tău.
1. CURS | Vezi care sunt cele 5 instrumente care te ajută să dobândești claritate
De 10 ani, Lucian Grămescu lucrează cu startup-uri pe care le ajută să se dezvolte mai rapid. În cursul său, vei vedea cum te ajută claritatea să te apropii pas cu pas de obiectivul tău.
2. CURS | Completează un business canvas
Așa cum ai aflat deja de la Lucian, un Business Canvas te ajută să îți structurezi ideea de business, să testezi dacă poate funcționa și să vezi care sunt punctele forte și punctele slabe ale ideii tale. Urmărește cursul și completează și tu canvas-ul aici.
3. ARTICOL | Ce diferențe există între SRL-uri și ONG-uri
În funcție de specificul ideii tale, este posibil ca, la un moment dat, să te întrebi de tip de entitate juridică ți se potrivește. Dacă nu ești sigur care sunt diferențele dintre SRL-uri și ONG-uri, citește acest articol.
4. CURS | Vezi care sunt pașii înființării unei firme
Shirina Ștefănescu este avocat de business în Baroul București și îți prezintă care sunt pașii pe care îi ai de de urmat dacă ai decis să îți înființezi o entitate juridică. Urmărește cursul aici.
5. ARTICOL | Ce opțiuni de finanțare există și în ce stadii de business sunt ele potrivite
Ce metodă de finanțare ți se potrivește? În primă fază, trebuie să vezi exact ce plusuri și minusuri există pentru fiecare dintre ele. Apoi, vei putea alege în cunoștință de cauză. Citește despre tipurile de finanțare aici.
Drumul de la idee la business
6. CURS | Cum creezi un prototip
De ce e important să creezi un prototip? Pentru că vei vrea să testezi produsul, să primești feedback pe el, de preferat fără costuri prea mari. Tudor Juravlea ajută echipe să inoveze în produse și servicii noi și în următorul curs îți explică cum să creezi un prototip simplu și ieftin.
7. CURS | Cum realizezi o cercetare de piață
Cercetarea de piață te ajută să minimizezi riscurile și să iei cele mai bune decizii de business, fie că vorbim de produsul pe care vrei să îl lansezi, de consumatorul final sau de mesajul pe care trebuie să îl comunici pentru ca afacerea ta să capete vizibilitate. Află mai multe din cursul integral.
8. CURS | Cum stabilești prețul produsului sau serviciului tău
După ce ai analizat piața, competitorii și ai un produs sau un serviciu pregătit, vei vrea să îți identifici propriile costuri și să adopți o strategie. Cum stabilești care este prețul potrivit pentru produsul pe care vrei să îl lansezi, îți spune Karl-Heinz Fellinger, Director Financiar Impact Hub GmbH, în acest curs.
9. CURS | Poziționarea de brand
Ca să îți construiești un business sănătos, e important să formulezi corect un positioning statement. Altfel spus, acesta este modul în care o marcă este adusă alături de target-ul ei. Află mai multe din curs.
10. CURS | Employer branding pentru antreprenori
Chiar dacă afacerea ta este la început, nu este prea devreme să îți construiești brandul de angajator. E important să știi ce profil de angajat cauți, ce dorințe și preferințe are și cum îi vei oferi valoare. Află de la Maria Dinu, Group Employer Branding Manager Coca-Cola Hellenic, cum faci primii pași în această direcție, în cursul său.