Cum folosești Performance Marketing pentru zilele de sărbătoare

Zilele de sărbătoare sunt momente care pot avea un impact important asupra vânzărilor - fie că vorbim de Valentine's Day, de Dragobete sau de 1 martie. Află din materialul de mai jos ce tactici de marketing poți aplica ca să te pregătești pentru aceste ocazii!

Zilele speciale din an pot fi oportunități bune de a-ți face produsele sau serviciile mai vizibile în rândul publicului tău țintă. Fie că începi cu o serie de pachete tematice sau cu recomandări din oferta existentă, este important să le promovezi corect, pentru a obține rezultate cât mai bune. În materialul de mai jos, Vlad Fusea, de la WebDigital, a explicat care sunt tacticile pe care le poți aplica în astfel de contexte. 


Ziua de Valentine’s Day este o mare oportunitate pentru tine. Majoritatea publicului din România sărbătorește această zi, așa că este prilejul în care poți profita și crește vânzările magazinului tău online. În anul 2019, conform unui studiu realizat de ResearchRomania.ro, 70% din români sărbătoresc această zi și cumpără un cadou, din care 80% sunt bărbați, iar restul de 20% sunt femei. Așadar - mare oportunitate.

De unde începi

Esențial este să întâmpini prospectul cu soluții pentru cadourile de care are nevoie, pentru că altfel nu are motiv să cumpere de la tine. Pentru a te mula pe nevoia clientului, este necesar să știi care este potențialul client. Trebuie să știi cui te adresezi, pentru că altfel oferi soluții pentru nevoi care nu există. Pentru a înțelege mai bine prospectul, poți parcurge următoarea lista de întrebări:

  • Cu ce pasiuni / hobby-uri își ocupă prospectul timpul liber?
  • Cum arată o zi obișnuită din viață prospectului?
  • Ce își dorește prospectul?
  • De ce se teme prospectul?

Pentru a face din ziua de Valentine’s Day un succes pentru tine și afacerea ta, pregătirea pentru acest eveniment este fundamentală și obligatorie: pachete de produse, promoții, reduceri la articolele de sezon sau, de ce nu, produse special create pentru acest eveniment.

Acum știi cui te adresezi, nevoia pe care o îndeplinești și soluția pe care o oferi. Următorul pas este să construiești strategia de produs, preț și promovare, în baza celor 3 aspecte pe care le cunoști deja - public, nevoie și soluție. Publicul din România este mare și preponderent format din bărbați. Căutările active și intense încep din 5 Februarie, iar în perioada 10-12 Februarie există explozie în căutări.

Comunicarea ofertei

Următorul pas este comunicarea ofertei. Oamenii trebuie să afle de ofertele tale, altfel totul până aici a fost în zadar. Cel mai rapid și eficient mod de a comunica potențialilor clienți ce ai de oferit este prin intermediul Marketingului Digital și în mod special Performance Marketingului.

În România, din 2014 până în prezent, în fiecare an vânzările online au crescut cu minim 27%, conform GPeC - cel mai important eveniment de E-Commerce în România.

În Marketingul Digital, Google, Facebook și Youtube sunt cele mai importante canale prin care te poți promova. Poți găsi câteva exemple relevante mai jos.

1. Google Shopping Ads este cea mai recentă tactică de promovare lansată de Google în România, în octombrie 2019. Această tactică face posibilă afișarea produselor din site, prin intermediul unui feed de produse, la căutări relevante pentru produsele aflate în feed. Această metodă de promovare s-a transformat rapid în cea mai bună investiție pentru mai mult de 70% din magazinele online care au decis să se promoveze astfel.

Exemplu de afișare:

2. Prin Google Search Ads poți determina să te afișezi pe căutările pe care le fac utilizatorii pe Google. Prin acest canal, utilizatorul își arată direct interesul prin căutarea pe care o face, iar tu poți ieși în întâmpinare cu soluție la problema pe care o are. Ai control asupra mesajului pe care îl arăți utilizatorului și link-ului pe care să-l trimiți când dă click. Astfel poți fi foarte relevant și câștiga clienți.

Dacă ai o idee bună de cadouri pentru Valentine’s Day, poți alege să te afișezi pe căutările legate strict de această zi.

Exemplu de campanie unde se comunica faptul că există promoții de Valentine’s Day:

Exemplu de campanie unde se targetează căutarile specifice Valentine’s Day:

3. Prin Google Display Ads poți comunica cu diferite segmente de audiență prin intermediul mesajelor imagine, text, video sau mixuri între cele 3. Te poți adresa atât audienței care a vizitat deja site-ul tău folosind campanii de remarketing, cât și segmentelor de audiență noi prin multiplele modalități de segmentare a publicului puse la dispoziție de google.

4. Prin intermediul Youtube Ads poți transmite rapid un mesaj / spot video prin care să dai de veste publicului țintă, fie el public nou sau public care a vizitat deja website-ul tău, că ai oferte și/sau reduceri de Valentine’s Day.

5. Prin intermediul Facebook Ads poți comunica atât cu audiența care a vizitat website-ul, cât și cu alte segmente noi de audiență, prezentând atât faptul că desfășoară o campanie de reduceri, cât și gama de produse pe care aceștia o au la oferta de Valentine’s Day.

Extra, antreprenorii pot folosi următoarele medii de comunicare:

  1. Newsletter către baza de abonați pentru comunicarea ofertelor de Valentine's Day
  2. Articole în presă
  3. Campanii tip Influencer Marketing

Profită de Digital Marketing și, în special, Performance Marketing, pentru a-ți transforma ziua de Valentine’s Day într-un succes și pentru a aduce mai multă bucurie în casele românilor.

Te invităm să urmărești în continuare activitatatea WebDigital pe:

Facebook I Instagram I Website


Citește și: 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail