5 motive pentru care startupul tău ar trebui să investească în HubSpot

75% dintre marketeri folosesc instrumente de AI pentru a reduce sarcinile manuale. Iar HubSpot, platformă cu CRM integrat și bazată pe inteligență artificială, îți oferă acces, într-un singur loc, la instrumente de marketing, vânzări și servicii pentru clienți. Andrei Stoica, Managing Partner la agenția de growth marketing Stoica.co, ne explică în acest articol care sunt beneficiile folosirii unei astfel de platforme pentru dezvoltarea afacerii tale.

Să lansezi un startup este o aventură plină de adrenalină - simți din plin fiorul inovației, bucuria noilor oportunități și, bineînțeles, inevitabilele suișuri și coborâșuri.

În contextul competitiv de astăzi, parcursul clientului prin procesul de achiziție a devenit mai complex. Nu ne mai concentrăm doar pe atragerea de potențiali clienți, ci spre transformarea lor în clienți loiali care să recomande serviciile mai departe, fără să le ceri asta în mod special.

Ca să poți atinge acest aspect în afacerea ta, ai nevoie de un sistem bine pus la punct prin care să livrezi conținut de calitate, să faci analize pe segmentele de clienți, să vii în întâmpinarea lor atunci când au nevoie de tine, iar lista poate continua.

Știai că peste 194.000 de startupuri au încredere în serviciile HubSpot? Asta se datorează faptului că această platformă cu CRM integrat și bazată pe inteligență artificială îți oferă acces, într-un singur loc, la instrumente de marketing, vânzări și servicii pentru clienți. Unde mai pui că astfel poți să economisești și până la 75% din costuri. 

De ce îți recomandăm să alegi HubSpot?

La STOICA folosim HubSpot de peste 10 ani și suntem parteneri de 7 ani. Așadar am trecut împreună cu ei prin multe schimbări și optimizări pe care le-a suferit platforma de-a lungul timpului. Pentru noi, ca agenție de inbound marketing, HubSpot oferă instrumentele complete de care avem nevoie pentru a obține rezultatele scontate pentru clienții noștri. Iată de ce alegem această soluție în detrimentul altora:

  • Îți pui afacerea rapid pe picioare cu instrumente ușor de utilizat, care îți permit să te concentrezi pe ceea ce contează cel mai mult - să ai timp și energie pentru a valorifica relația cu clienții tăi.
  • În aceeași platformă poți să creezi campanii de marketing, să trimiți newslettere listelor de contacte din CRM sau să construiești rapid un landing page. Asta înseamnă că nu mai jonglezi cu prea multe instrumente unde trebuie să ții minte conturi și parole, să le plătești individual; și nu mai pierzi timp nici cu acțiuni manuale.
  • Ai acces la toate cursurile și resursele din HubSpot Academy, ca să înveți sau să îți actualizezi informațiile pe care le ai deja; sau să te conectezi cu ceilalți fondatori din comunitatea HubSpot. Nu există nicio problemă fără rezolvare sau de care să nu se fi lovit și altcineva, așa că gasesti aici informatii utile pentru orice etapă a startupului tău.

Iată 5 motive pentru care noi credem că ți-ar fi de folos:

1. Platformă all-in-one

Un avantaj strategic al HubSpot este capacitatea sa de a integra toate instrumentele necesare afacerii tale într-o singură platformă. Această soluție nu doar că îți economisește timp prețios, dar poate reduce și costurile operaționale.

De fapt, 45% dintre companii au raportat o creștere a veniturilor din vânzări în 2023 datorită utilizării unui software CRM eficient. Prin integrarea marketingului, vânzărilor și serviciilor pentru clienți într-un sistem unitar, HubSpot simplifică procesele și elimină complexitatea, permițându-ți să te concentrezi pe creșterea afacerii tale.

În fond, de ce să te complici cu multiple soluții separate când poți avea totul într-un singur loc?

  • Marketing Hub: HubSpot este cunoscut pentru abordarea sa de inbound marketing, adică prin crearea de conținut valoros și experiențe personalizate care răspund nevoilor și intereselor clienților. De la redactarea e-mailurilor până la programarea postărilor pe rețelele sociale și optimizarea conținutului pentru motoarele de căutare, le faci pe toate din câteva click-uri.
  • Sales Hub: Pe măsură ce startupul tău crește, crește și complexitatea  procesului de vânzare. HubSpot pentru Startups te ajută să gestionezi aceste aspecte cu instrumente care urmăresc lead-urile, automatizează mesajele de follow-up și simplifică încheierea unui contract. În plus, funcția integrată de colectare a plăților te asigură că primești banii mai rapid, fără să mai stai în nenumărate e-mailuri cu clienții tăi.
  • CRM Hub: La baza HubSpot se află CRM-ul său, prin intermediul căruia poți să îmbini într-o strategie coerentă acțiuni de marketing, vânzări și servicii pentru clienți. Cu HubSpot CRM poți automatiza sarcini repetitive, astfel echipa ta poate să aibă mai mult timp să se concentreze pe lucruri mai importante. De exemplu, oamenii de pe vânzări pot fi notificați atunci când un potențial client deschide un e-mail sau intră pe site-ul tău. Astfel, ei pot folosi aceste informații pentru a reveni cu un follow-up la momentul potrivit, fie prin chat live, e-mail sau printr-un apel.
  • Service Hub: Interacțiunile pe care le ai cu clienții pot să te poziționeze în fața concurenței atunci când reușești să vorbești pe limba lor și aceștia au parte de experiențe personalizate și prompte. Menținerea clienților mulțumiți construiește fundamentul pentru relații de durată și șansa ca acel client să se reîntoarcă. Și cum faci asta? Găsești în HubSpot un set de instrumente integrate pentru automatizare prin AI, monitorizarea solicitărilor 24/7 și o mulțime de date pentru a formula mesaje personalizate.
  • Operațiuni: Simplifici procesele interne cu instrumente care automatizează sarcini de rutină, îmbunătățesc acuratețea datelor și se integrează ușor cu alte aplicații. Prin centralizarea și integrarea fluxurilor de lucru, te asiguri că ai un overview al activității, astfel reduci erorile care pot apărea din cauza datelor neactualizate și obții rapoarte detaliate pentru a lua decizii informate.
  • Commerce Hub: Cu Commerce Hub, poți seta rapid un magazin online, să gestionezi plățile și abonamentele și să urmărești evoluția vânzărilor. E simplu de folosit și îți permite să centralizezi tot ce ține de comerțul online într-un singur loc, astfel încât să economisești timp și să ai control complet asupra proceselor de vânzare.

2. Optimizezi parcursul unui client

  • Atragere: După cum am amintit mai sus, HubSpot îți oferă toate instrumentele pentru a atrage vizitatori pe site-ul tău și a-i converti în lead-uri. Cu funcții precum landing page, formulare și CTA-uri, poți capta informații despre clienți și construi profiluri de clienți de la prima interacțiune.
  • Engagement: După ce ai atras atenția unui lead, cu ajutorul HubSpot îl menții implicat în discuții cu e-mailuri automatizate și conținut personalizat; astfel, îl ajuți să treacă prin toate fazele de buyer journey.
  • Satisfacție: Felicitări, ai convertit un lead într-un client, acum ce faci? Colectezi feedback și te asiguri că oferi în continuare servicii care să te poziționeze ca un partener valoros în propriul lor proces de creștere. În această etapă, clienții tăi devin ușor-ușor promotori ai serviciilor tale și te vor recomanda și altora.
  • Scalare: Pe măsură ce baza ta de clienți se mărește, HubSpot crește odată cu tine și îți oferă instrumente care încurajează recomandările și upsells. Nu uita - să aduci un client nou este întotdeauna mai costisitor decât să păstrezi un parteneriat de durată cu cei existenți.

3. Lucrezi mai inteligent cu AI

De la crearea de conținut la construirea unui chatbot personalizat sau procese automate de vânzări, inteligența artificială este integrată în fiecare instrument al platformei, așa că nu vei mai fi niciodată blocat sau copleșit de toate lucrurile pe care le ai de făcut.

  • Conținut generat cu AI: Poți să creezi mesaje convingătoare și să îți ajustezi strategia cu ajutorul inteligenței artificiale.
  • Automatizare: Rezolvi sarcinile repetitive pentru a te putea concentra pe relațiile cu clienții tăi.
  • Analize în detaliu: Înțelegi mai bine comportamentul și preferințele clienților, astfel încât să îți poți personaliza abordarea și să îmbunătățești engagement-ul.

4. Înveți cu HubSpot Academy & Community

Știm deja că în marketing poate fi copleșitor să rămâi la curent cu noile tendințe sau strategiile de testat, mai ales pentru startupuri. În HubSpot Academy, integrat în platformă, găsești o mulțime de cursuri despre marketingul digital, vânzări și alte tutoriale despre cum să folosești platforma în avantajul afacerii tale.

Mai mult, poți să te conectezi cu alți fondatori în HubSpot Community și să ceri ajutor acolo unde nu te descurci și vrei să discuți cu o persoană care a mai trecut printr-o situație similară.

5. Integrare cu aplicații pe care le folosești zilnic

Fie că folosești Gmail, Google Calendar, WordPress, Google Drive sau Mailchimp, dar și multe altele pe care nu avem suficient loc să le menționăm, le găsești pe toate în librăria HubSpot. Ce poate fi mai eficient decât să ai un singur tab deschis, dar unde ai acces la toate platformele de car ai nevoie zi de zi? În plus, beneficiezi de o serie de reduceri la alte soluții, atunci când devii client Hubspot.

👉 Înscrie-te la cursul online „Marketing digital pentru afaceri care cresc”, disponibil gratuit pe Startarium, ca să afli de la Andrei Stoica și mai multe sfaturi și recomandări despre cum să construiești o strategie eficientă de marketing pentru businessul tău.

Te ajutăm noi cu ce nu poți face în HubSpot

Dacă tot nu am reușit să te convingem că asta poate fi cea mai bună decizie pentru afacerea ta, mai facem o încercare. La fel ca tine, suntem și noi antreprenori și am construit mai multe afaceri până acum. Am căzut în capcana de a jongla zilnic cu +5 platforme diferite, pentru că așa am crezut că vom crește mai rapid, dar nu a fost cea mai bună alegere pentru a ne investi banii, și nici timpul.

Iată două studii de caz despre cum l-am ajutat pe clientul nostru să seteze contul în platformă și cum am obținut inbound leads pe multiple canale prin intermediul HubSpot.

HubSpot poate fi copleșitor la o primă interacțiune. Chiar dacă gestionezi un ciclu de vânzări complex sau vrei să testezi o piață nouă, consultanții noștri îți vor face tranziția mai ușoară. În procesul de onboarding revizuim setările contului, configurăm pipeline-urile, proprietățile, listele de contacte, automatizări și rapoarte astfel încât să nu îți bați capul cu setări tehnice și întortocheate și să poți folosi la maximum tot ce are Hubspot să-ți ofere.

Avem atât de multe de zis despre HubSpot, hai să povestim: stoica.co/andrei.

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail