Propunerea de valoare | Cum o scrii și cum completezi un Value Proposition Canvas + Template

Propunerea de valoare descrie valoarea pe care o aduci clienților tăi, într-un mod concis, relevant și simplu. Descoperă mai jos cum folosești un Value Proposition Canvas, pentru a o clarifica!

Așa cum sugerează și numele, propunerea de valoare descrie valoarea pe care o aduci clienților tăi prin ceea ce le oferi. Investopedia îl definește ca „valoarea pe care o companie se angajează să o ofere clienților care aleg să le folosească produsul”, o frază concisă, ușor de înțeles și care oferă claritate asupra scopului, benefiicilor și diferențiatorilor produsului/serviciului tăi.  

De aceea, când este corect formulată, e folosită pe website-ul de prezentare, în comunicarea online și offline cu clienții, pe paginile tale de social media, în relația cu potențialii parteneri și investitori. În plus, elemente din ea se regăsesc și în Business Model Canvas, care are secțiuni dedicate pentru propunerea de valoare și segmentele de clienți.  

De ce este importantă propunerea de valoare

În primul rând, te ajută să identifici corect care sunt segmentele de clienți cărora te adresezi și care sunt nevoile pe care le acoperi prin produsul/serviciul tău. Apoi, este utilă în a-ți contura cele mai importante elemente ale soluției care rezolvă problemele clienților. În al treilea rând, te ajută să ajungi la Product-market fit

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail