Stop & Reflect - Zitec & Mirro | Ce am învățat în 2020

Echipa Zitec și-a continuat în 2020 planurile stabilite pre-pandemie: ”Nu am lăsat această conjunctură să ne încetinească spiritul inovator sau curajul”, spune Alex Lăpușan. În plus, echipa a continuat să se extindă, iar compania și-a dezvoltat portofoliul. Află mai multe din materialul următor!

La final de an, facem un pas în spate și privim către ceea ce a însemnat 2020 pentru ecosistemul local și reprezentanții săi, antreprenori sau susținători ai acestora - de la provocări și lecții învățate (și au fost din plin anul acesta), la succese și momente de celebrare. #stopandreflect este o serie de interviuri cu fondatori, consultanți, mentori sau investitori locali și ocazia cu care deschidem o conversație necesară despre lecțiile lui 2020, deciziile pe care le-a adus și intențiile cu care intrăm într-un nou an. 

Descoperă întreaga serie de materiale Stop & Reflect - Ce am învățat în 2020

Citește concluziile fiecăruia, învață din ele și nu uita să-ți faci propria retrospectivă înainte să începi cu energie noul an.


Povestea Zitec

Înainte să deschid Zitec, lucram ca programator și web designer într-o firmă americană din București. Dorindu-mi însă mai mult, mi-am propus să pornesc pe cont propriu. Astfel, împreună cu alți trei colegi de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București am deschis compania Zitec. 

Cum la momentul respectiv nu existau resurse despre antreprenoriat, finanțare, piețe internaționale și altele de acest gen, ne-am dezvoltat încet, dar sigur, și am reușit să ajungem la rezultatele actuale. Investiția inițială a fost în jurul a 3.000 euro, pe care i-am cheltuit pe chiria sediului pe trei luni într-un apartament în zona Universității, pe trei calculatoare și pe un sistem de alarmă.

În momentul de față, Zitec este lider pe piața IT & Digital Marketing din România, cu birouri în București și Brașov. Avem peste 200 de colegi, specializați în dezvoltarea de soluții de afaceri, servicii și produse tehnologice personalizate, precum și servicii de digital marketing. 

Suntem una dintre puţinele companii româneşti certificată Google Cloud Premier Partner, Microsoft Application Development, Microsoft Gold Cloud Platform, Amazon AWS Technology Partner și furnizor al platformei de soluții e-commerce în cloud VTEX, precum și Adobe Solution Bronze Partner.

Aș menționa și trei premii acordate recent care cred că sumarizează perfect etapa în care ne aflăm acum, atât din punct de vedere business, cât și ca angajator pe o piață extrem de competitivă. Pentru activitatea din 2019, am fost desemnați “Compania Anului” la Gala ANIS România 2020 și “Angajatorul anului” la Romanian Business Services Forum & Awards 2020. Recent, în luna octombrie a acestui an, Gala Club Antreprenor ne-a acordat ”Premiul pentru contribuția la digitalizarea partenerilor de afaceri, prin produsele Mirro.io și Regista”. 

Povestea Mirro.io

În primul rând, Mirro.io este o platformă de performance management care ajută companiile să-și crească și să-și consolideze o cultură bazată pe comunicare deschisă, transparență, îmbunătățire continuă și recunoaștere.

Din prisma celor 17 ani petrecuți la conducerea unei echipe de specialiști aflată în permanentă expansiune, am înțeles cât de important este să ai vizibilitate pe ce se întâmplă în companie, și astfel am creat Mirro.io. Aplicația noastră oferă o privire de ansamblu și informații agregate valoroase, atât pe zona de timp (concedii), cât și pe cea de salarii și performanță. 

Mirro.io pune accent atât pe obiectivele și rezultatele fiecărui membru al unei echipe, cât și pe interacțiunea dintre colegi, oferind o perspectivă de ansamblu asupra evoluției fiecărei persoane încă din momentul în care se alătură organizației.

Cu ce planuri am început 2020 și cum diferă la final de an

Până în prezent, impactul crizei a fost minim pentru noi și în mare parte am urmat strategia de extindere a echipei, dezvoltare a portofoliului de clienți și a pachetelor de servicii stabilite de la bun început pentru anul 2020. 

Am încheiat prima jumătate a anului cu creșteri ale veniturilor de peste 50% față de aceeași perioadă din 2019. Deși întreaga echipă a funcționat în sistem de lucru remote, am continuat într-un ritm accelerat dezvoltarea proiectelor de transformare digitală împreună cu clienți din industrii variate, pe fondul nevoilor de modernizare a infrastructurii de business și a proceselor IT în contextul pandemiei.

Pentru cea de-a doua parte a acestui an, estimăm aceeași tendință de creștere, susținută de proiectele pe care le avem în derulare. De altfel, ne propunem ca în 2020 să atingem o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro, pornind de la venituri de aproape 7 milioane de euro înregistrate în 2019.

Principala direcție de business în 2020

Consider că 2020 a fost un an al digitalizării prin excelență, multe companii conștientizând acum, mai mult ca oricând, importanța acestei transformări. Contextul pandemiei a grăbit practic un lucru firesc, forțând multe instituții de stat, spre exemplu, să treacă la mediul digital sau să își dorească acest lucru, ceea ce cu puțin timp în urmă, încă părea greu de crezut. 

De aceea, anul acesta am continuat proiectele cu aplicație în zona de transformare digitală cu clienți precum Sameday, CEB, Decathlon, Flanco, Chimpex, Arctic, STMicroelectronics, și am demarat unele noi cu clienți precum Startarium și RGT Cycling. Totodată, am susținut alți clienți din toate industriile să facă pași înainte către digitalizare prin aplicarea soluțiilor și a serviciilor cloud în business-ul lor. 

De asemenea, am ajutat companiile să gestioneze într-un mod digitalizat procesul de management al performanței echipelor, să mențină un nivel ridicat de interacțiune și să ofere echipei vizibilitate și claritate pe obiective și priorități prin produsul nostru, Mirro.io.

Prin intermediul Regista, aplicația noastră de registratură și management al documentelor dezvoltată de Zitec, am desfășurat o campanie mobilă de digitalizare a instituțiilor publice din România, în peste 200 de localități din 10 județe. De curând echipa Regista a lansat și Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei, care cuprinde un set extins de recomandări pentru reducerea birocrației, eliminarea cozilor și eficientizarea activității primăriilor din România.

Ce a însemnat 2020 pentru echipa Zitec

Cu cât situația actuală ne-a îndepărtat fizic mai mult, cu atât ne-am concentrat mai mult pe facilitarea comunicării în echipele noastre, punându-le la dispoziție colegilor noștri instrumentele digitale de care au nevoie în acest sens. 

Aici Mirro.io a jucat un rol cheie, ajutând membrii echipei să rămână conectați cu ușurință unii cu ceilalți, aliniați la obiectivele companiei, cu vizibilitate pe rezultatele colegilor, oferind și primind feedback în timp real. Echipa noastră a crescut cu 53 de membri în acest an, iar Mirro.io a ajutat și pe partea de onboarding a noilor colegi, creând un mediu de lucru virtual prietenos, accesibil și orientat către rezultate. 

Subliniez faptul că industria din care facem parte a fost privilegiată în această pandemie, iar și noi ca echipă continuăm să fim. Așadar, investițiile făcute anterior în modul digitalizat în care ne desfășuram deja activitatea ne-au permis să facem trecerea către munca la distanță aproape instantaneu. 

Primul pas, la începutul pandemiei, a fost să ne asigurăm că toți membrii echipei Zitec pot lucra în sistem work from home în siguranță, fără să facem vreun compromis referitor la procedurile de securitate și fără întreruperea activității. 

Totodată, colaborarea în cadrul echipei a fost facilitată prin intermediul aplicațiilor de comunicare și colaborare digitale, cum ar fi cele din suita Google Workspace. De la mutarea operațiunilor în mediul online, timpul petrecut în întâlniri la sediile Zitec din București și Brașov s-a transformat în ore petrecute pe Google Meet de către membrii echipei și împreună cu clienții, din România și alte peste 20 țări din întreaga lume.

Lecții învățate în 2020 

Am compensat distanțarea socială din această perioadă printr-o comunicare permanentă, atât în echipă, cât și cu partenerii noștri de business. Împreună am făcut o evaluare a impactului crizei asupra companiilor lor și a planurilor de dezvoltare software sau a proiectelor din zona de digital marketing pentru a putea veni cu soluții create special pentru a răspunde provocărilor pe care le întâmpină. 

Faptul că business-ul nostru este axat pe o paletă diversificată de industrii și avem un portofoliu vast de clienți ne-a ajutat să rămânem ancorați în activitate, ba chiar să obținem creșteri pe anumite segmente de business. În cazul clienților afectați în această perioadă, am regândit proiecte, bugete și campanii, oferindu-le sprijinul de care aveau nevoie. 

Ne-am continuat abordarea anterioară și nu am lăsat această conjunctură să ne încetinească spiritul inovator sau curajul. Așa că am dus mai departe strategiile pe care am fi mers oricum anul acesta, de la extinderea echipei de lucru, la noi achiziții, prin preluarea de curând a echipei și portofoliului Under Development Office, agenție de dezvoltare software specializată în aplicații mobile și una dintre cele mai populare firme de blockchain development din Europa. 

Astfel, putem spune că ne adaptăm și acționăm punctual atunci când contextul cere modificări ale strategiei de business. 

Cum va schimba criza actuală mediul de business

Planurile noastre pentru 2021 depind în mare măsură și de evoluția mediului de business local și internațional și implicit de criza sanitară. Vorbim de o criză cu totul aparte pentru experiența noastră anterioară, ceea ce face ca evoluția ei să fie foarte greu de estimat. 

În mod cert, pot spune că dacă situația la nivel sanitar nu se va îmbunătăți în anul ce urmează, atunci distanțarea fizică va continua, iar instrumentele de colaborare la distanță și eCommerce-ul își vor consolida un statut esențial în activitatea noastră de zi cu zi. 

Toate aceste schimbări în obiceiurile noastre de zi cu zi presupun investiții în zona de IT, prin urmare mă aștept ca întregul sector IT să fie pe un trend ascendent în perioada următoare.

Pentru a se menține pe acest trend, consider că este foarte important pentru companii să continue să investească în oameni și implicit în dezvoltarea lor. 

Planuri pentru 2021

Pentru 2021, dar și pentru anii ce urmează, ne dorim să continuăm să creștem și să dezvoltăm liniile de business existente, dar și pe cele nou introduse, și aici mă refer, spre exemplu, la serviciile recent demarate, de securitate și conformitate. 

Cel mai important, vom continua orientarea către inovație, axându-ne pe dezvoltarea liniilor de business de mobile development și blockchain. 


Mulțumim pentru gânduri, Alex! Poți urmări activitatea celor două companii și pe:  

Facebook | Instagram | LinkedIn | Website Zitec

Facebook | Instagram | LinkedIn | Website Mirro.io

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă