Impact Hub Bucharest: Care sunt tendințele în coworking, în 2025?

Rezultatele unui sondaj de opinie desfășurat în peste 120 de locații ale rețelei internaționale Impact Hub din lume oferă o imagine detaliată asupra tendințelor din spațiile de coworking și a maturității relației dintre spațiu și membrii săi. Impact Hub Bucharest a participat și el la sondaj – descoperă rezultatele mai jos.

Spațiile de coworking continuă să crească în relevanță la nivel global, dar și local. Piața a crescut la nivel internațional: de la 23,35 miliarde de dolari (în 2024), până la o estimare de 27,64 miliarde de dolari (în 2025), cu o rată anuală compusă de creștere (CAGR) de 18,4%. În România, fenomenul se traduce prin comunități tot mai active și cu așteptări clare: un cadru de lucru flexibil, cu deschidere spre oportunități diverse.

Impact Hub Bucharest (IHB) a participat la Impact Hub Global Annual Survey, desfășurat  în peste 120 de locații ale rețelei internaționale Impact Hub din lume, în perioada 3 martie – 18 aprilie 2025, iar rezultatele oferă o imagine detaliată asupra evoluției comunității locale. Sondajul a fost trimis către 76 de membri activi, iar rata de răspuns de 54% arată un nivel de implicare peste medie – un semnal puternic pentru maturitatea relației dintre spațiu și membrii săi.

Cum arată comunitatea de coworking, în 2025

Datele colectate surprind o transformare clară, 55% dintre respondenți sunt femei, iar 51% au 36-45 de ani, ceea ce ne arată că spațiile de coworking nu mai sunt dominate de freelanceri tineri, ci devin relevante pentru profesioniști maturi. Totodată, 70% dintre cei chestionați au studii de master, confirmând un profil educațional peste medie. Peste 50% optează pentru formule flexibile (coworking desk). Doar 24% sunt fondatori unici, în timp ce 51% se identifică drept freelanceri, sugerând o comunitate predominant soloprenorială, dar variată.

Ce caută profesioniștii care preferă coworkingul

Impact Hub Global Annual Survey arată că, deși spațiul fizic este important, profesioniștii care apelează la coworking caută o rețea și posibilitatea de învățare. Astfel, 63% consideră că accesul la infrastructură este foarte important, dar aproape la fel de mulți spun același lucru despre: apartenența la o comunitate activă (61%), dezvoltare de abilități (59%), conectarea cu experți și mentori (55%).

Totodată, 58% au declarat că au beneficiat efectiv de sprijin în găsirea de clienți prin rețeaua IHB, în timp ce 49% au primit sprijin pentru dezvoltare profesională, iar 28% au fost ajutați să acceseze oportunități de finanțare.

Coworkingul creează valoare reală

O parte semnificativă dintre respondenți indică IHB ca având un rol clar în succesul profesional. 36% spun că peste 25% din reușita lor în 2024 s-a datorat sprijinului oferit de comunitate. Mai mult, 14% afirmă că acest aport a depășit 50%, iar 6% chiar 75%. Pe baza acestor cifre, Impact Hub Bucharest a înregistrat în 2025 un scor NPS de 63, în creștere cu 6 puncte față de 2024. Acest scor se încadrează în categoria „Excellent”, reflectând un nivel ridicat de satisfacție și recomandare din partea membrilor.

Tendințele globale se simt și local

Sondajul surprinde și câteva direcții strategice care definesc viitorul coworkingului în România:

  • flexibilitate – modele de abonament adaptabile, de la pachete săptămânale la acces nelimitat
  • wellbeing și autonomie – accent pe ritmuri sustenabile de lucru
  • comunitate activă – spațiile devin huburi de învățare și colaborare, nu doar infrastructură
  • zero griji administrative – membrii vor un loc unde se pot concentra pe ce contează

„Coworkingul în 2025 nu mai este despre open space, ci despre conexiune. Este despre oameni care caută sprijin real, idei care se dezvoltă prin colaborare și profesioniști care vor mai mult decât un spațiu fizic. Sondajul nostru global ne oferă o oglindă valoroasă a acestor nevoi – și ne ajută să evoluăm odată cu ele. Ia ceea ce le oferim membrilor noștri este comunitatea puternică care s-a format în Hub în acești ani, prin tot ceea ce avem de oferit. În afară de spațiile de coworking, programele noastre de accelerare sunt un atu pentru că ele oferă oportunități reale, șanse și creează impact”, a spus Oana Craioveanu (foto, CEO & Cofondator Impact Hub Bucharest & Startarium).

Informații de background

Fondat în 2012, Impact Hub Bucharest este primul spațiu de coworking din capitală. Situat central, în spatele Teatrului Național, spațiul se întinde pe 2.800 mp, pe patru etaje, și include:

  • 80 de deskuri în open space 
  • 27 de birouri private, pentru echipe de toate dimensiunile 
  • 12 phone boothuri 
  • 4 zone de lounge 
  • 8 săli de ședințe, perfect echipate pentru întâlniri productive 
  • bucătărie cu 50 de locuri 
  • cafenea de specialitate la parter, în zona recepției

Comunitatea activă numără peste 500 de membri, iar în perioada ianuarie-iunie 2025, aici au fost organizate 110 evenimente. Zona de evenimente are o capacitate totală, inclusiv zona de lounge, de 250 mp. În plus, există posibilitatea extinderii spațiului, pentru alte evenimente, cu încă 300 de mp. Abonamentele pornesc de la 25 de euro + TVA/lună, iar toate opțiunile sunt disponibile pe impacthub.ro.

 

 


Sursă foto: Impact Hub Bucharest

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail