USP-ul este strâns legat de poziționare și seamănă cu un slogan - concis, convingător și cu personalitate. Gândit cu nevoia clientului în minte, e "cârligul" care convinge, parte din ADN-ul unei afaceri. Cu cât e mai puternic, cu atât eforturile de marketing necesare pot deveni mai ușoare.
Ca formă finală, UPS-ul nu este același lucru cu un Value Proposition sau cu un Elevator Pitch, dar rezultă în urma acelorași explorări: Ce facem? / Pentru cine? / Ce nevoi rezolvăm? / Ce sentimente provocăm? / Cum facem asta?
O concepție greșită, destul de comună de altfel, este faptul că UX Design se referă la “design-ul” interfeței. Această percepție este accentuată de cuvântul “design” care, deși în engleză are o conotație mai largă, în română are un înțeles ceva mai restrâns, care se rezumă la partea vizuală a unui produs.
UX nu este despre cum arată un site, ci despre înțelegerea și analizarea utilizatorilor lui, a nevoilor și obiectivelor acestora. Scopul său este să ofere o experiență semnificativă și relevantă utilizatorilor, pentru că aceștia să își îndeplinească obiectivele în cel mai scurt timp și cu cel mai puțin efort cognitiv.
UI include toate elementele care compun interfața dintre om și conținut (spre exemplu, butonul de contact, câmpurile pentru introducerea datelor) și este menită să ușureze felul în care un utilizator folosește website-ul.