Ce este un mediu de lucru digital?

În această perioadă, locul de muncă a devenit mai mult decât o simplă locație fizică în care oamenii își petrec orele de lucru. Locul de muncă din ziua de azi este o atmosferă conectată în permanență, în care angajații au acces rapid la tot ceea ce au nevoie, oricând, oriunde.

Bariera dintre viața personală și cea profesională se estompează, la fel ca și granițele dintre locul de muncă fizic și zona în care se desfășoară efectiv activitatea profesională. 

Pe măsură ce locul de muncă se digitalizează, angajații și managementul vor putea să se conecteze și să colaboreze într-o varietate de moduri inovatoare și eficiente. Această forță de muncă digitală facilitează schimbul de cunoștințe în întreaga organizație prin combinarea unor legături de afaceri eficiente în afara echipelor de lucru obișnuite.  

Deși noțiunea de loc de muncă digital este în prezent la originea unei game largi de proiecte în diverse industrii, aceasta se află încă la început. Există mai multe definiții ale locului de muncă digital, dintre care unele au un domeniu de aplicare larg, iar altele se concentrează pe aspecte specifice ale noțiunii. 

Locul de muncă digital este următorul pas logic în dezvoltarea locului de muncă. Acesta include toate instrumentele pe care angajații le utilizează pentru a-și îndeplini sarcinile. Aplicațiile de resurse umane și de afaceri de bază, precum și e-mailul, mesageria instantanee, platformele de socializare ale întreprinderii, intraneturile și portalurile sunt exemple.  

Schimbările de la locul de muncă au fost accelerate în principal de 3 tendințe emergente:  

  1. O forță de muncă din ce în ce mai îmbătrânită. Pe măsură ce tot mai mulți baby-boomeri se pensionează, aceștia lasă în urmă o mulțime de informații, ceea ce reprezintă o problemă, deoarece expertiza și cunoștințele lor sunt esențiale pentru a pune bazele viitorilor profesioniști.  

  1. Supraabundența de informații - Big Data este cuvântul la modă aici. Multe organizații și angajați întâmpină dificultăți în a descoperi ceea ce au nevoie, când au nevoie, deoarece informațiile continuă să crească în ritm exponențial.  

  1. Cerința de viteză. Pentru a-și îndeplini sarcinile și a respecta termenele limită în climatul de lucru rapid de astăzi, persoanele trebuie să lucreze mai repede și să interacționeze mai eficient. Intranet-urile s-au dovedit a fi destul de eficiente în acest domeniu, iar locurile de muncă digitale reprezintă următorul pas logic.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail