romanii sunt antreprenori

Artă și cultură digitală | O prezentare generală

Artele și tehnologia au avut de mult timp o relație simbiotică. Artiștii au putut să se exprime mai liber datorită progreselor tehnice care i-au ajutat să adapteze în procesul lor creativ diverse tehnologii concepute inițial cu alt scop.

Dezvoltarea și implementarea rapidă a tehnologiei digitale din ultimii 30 de ani a dus la o utilizare tot mai intensă a tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru o varietate de scopuri, inclusiv pentru exprimarea creativă. Inteligența artificială, una dintre cele mai recente evoluții, și-a făcut deja loc în studiourile artiștilor și în procesul de creație.  

Deși artele, tehnologia și știința pot părea să nu fie legate între ele la prima vedere, ele sunt toate interconectate. Noile abordări și mijloace de a stăpâni lumea materială ca mijloc de exprimare personală au stârnit de mult timp interesul minților creative. 

În ultimii ani, tehnologia digitală a afectat arta și cultura într-o varietate de moduri. Artiștii au acum acces la noi mijloace de autoexprimare, precum și la noi modalități de a se conecta și interacționa cu publicul lor, datorită tehnologiei informației și comunicațiilor. Aceste instrumente au schimbat modul în care oamenii se gândesc la artă și creativitate. Inteligența artificială (AI) și-a făcut loc, de asemenea, în domeniul artei.  

Artele și industria culturală vor fi influențate de schimbările globale din domeniul tehnologiei, al economiei și al societății. Este posibil ca tu și compania ta să vă aflați pe valul digital, pe măsură ce alte sectoare utilizează analiza datelor, automatizarea și inovarea. Scopul transformării digitale este de a îmbunătăți ecosistemul artelor și al culturii, mai degrabă decât de a înlocui experiențele existente.  

De ce este importantă digitalizarea 

Digitalizarea este un factor important pentru industria artelor și a culturii, atât în prezent, cât și în viitor, de la arta imersivă și interactivă până la marketingul digital și arta inteligenței artificiale. În timp ce unii ar putea susține că arta și cultura sunt mai bine experimentate în persoană, digitalizarea nu trebuie să elimine această plăcere. 

Mai degrabă, tehnologia digitală poate îmbogăți experiențele publicului și ale vizitatorilor, oferind acces la o selecție diversă de lucrări noi, precum și crește productivitatea și durabilitatea organizațiilor artistice și culturale.  

Tehnologiile digitale îți permit să ajungi pe piețele internaționale fără a fi nevoie să călătorești. Valoarea economică a lucrurilor fizice migrează progresiv către tehnologia inteligentă și inovare. Tu și organizația ta, de exemplu, puteți oferi online versiuni digitalizate ale unor spectacole anterioare, pe lângă spectacolele în persoană. 

Deoarece materialele pot fi salvate și transmise în format digital către audiențe din întreaga lume, tehnologia digitală oferă o modalitate de a colecta și de a dezvolta valoare. În plus, tehnologiile digitale îți permit ție și organizației tale să rămâi în contact cu comunitatea globală de artiști și creatori. Acest contact permite schimbul de cele mai bune practici pentru a face față unui mediu în schimbare, precum și schimburi și parteneriate interculturale care ar putea contribui la progresul practicilor artistice, al ideilor și al creșterii.  

Realitatea pandemiei  

La mijlocul lunii martie 2020, toate expresiile artistice și activitățile culturale au fost forțate să se retragă. Cu toate acestea, am făcut curând cunoștință cu noi forme de consum al artei și culturii. Artiștii și producătorii au început să experimenteze cu streamingul pe internet și alte instrumente digitale. 

Unele dintre aceste metode de a crea și de a se implica în artă vor persista aproape sigur. În schimb, altele vor trebui să fie evaluate pentru a asigura un venit durabil și, în special, pentru a proteja veniturile din drepturile de autor ale artiștilor.  

Efectul epidemiei Covid-19 a accelerat necesitatea digitalizării. Spectacolele fizice și vizitele la muzee și galerii au fost reduse ca urmare a epidemiei, ceea ce arată lacunele în furnizarea de servicii digitale. Experiențele consumatorilor au fost transformate și îmbunătățite digital de către industria artistică și culturală ca răspuns la aceste dificultăți. 

Abordările digitale și mixte de furnizare vor deveni mult mai răspândite în era post-pandemică. Dezvoltarea competențelor digitale pentru a depăși limitele și a modifica dezvoltarea, prezentarea și comercializarea serviciilor artistice și culturale este mai importantă ca niciodată.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail