Webinarul de pe 4 septembrie a fost dedicat crowdfundingului și Makeathonului care va avea loc în această toamnă. Împreună cu o parte dintre antreprenorii care s-au finanțat astfel, am
Pe 4 septembrie am făcut un overview al tuturor lucrurilor pe care trebuie să le știi înainte de a porni o campanie de crowdfunding - de la structura unei campanii, la situațiile în care este un instrument de finanțare potrivit sau insighturi de la antreprenorii care s-au finanțat astfel, până la mecanismul de desfășurare al Makeathonului din această toamnă.
Ce subiecte am atins în discuție
- Stadiul în care este potrivit să apelezi la crowdfunding: este obligatoriu să ai cel puțin un prototip sau o variantă beta. Dacă ai doar o idee, este prea devreme să începi o astfel de campanie, iar dacă deja vinzi și ai deja clienți, este prea târziu.
- Publicul țintă - Pentru o campanie de succes, contează foarte mult să știi care e acesta și ce provocări au cei care fac parte din el. De asemenea, e important să îți gândești campania în așa fel încât să poți primi susținere și din partea celor care nu fac neapărat parte din publicul-țintă, dar care rezonează cu ideea ta.
- Activarea comunității - Pentru Colorful Mind, faptul că inițiatoarea și-a activat comunitatea în timpul campaniei a contribuit într-o mare măsură la atingerea target-ului într-o săptămână și câteva zile.
Posibilii susținători rezonează și la valorile tale și povestea din spatele produsului tău, așa că poți împărtăși care sunt acestea. În cazul Senin, postările cu o notă personală și reală au avut un impact vizibil în succesul campaniei.
- Provocările legate de furnizori și structura de cost - dacă nu știi cum va arăta produsul final, este dificil să estimezi care vor fi costurile totale. De aceea, este bine să faci un research cât mai complet în acest sens. În egală măsură, este important să știi care îți vor fi costurile indirecte (expedierea, de exemplu).
- Recompensele - în planificarea lor trebuie să ții cont de toate costurile implicate, așa încât la final să poți să ai și un profit. De asemenea, este important ca ele să fie reprezentative și pentru ceea ce oamenii vor putea achiziționa de la business-ul tău.
Despre speakeri
Participanții au putut adresa întrebările lor coordonatoarei platformei – Adina Crețu – și invitaților săi, antreprenori români care și-au finanțat și validat ideile prin crowdfunding:
- Oana Boia, co-fondatoare Mom O'clock, prima cafenea dedicată mamelor din București
- Maria Dinu, fondatoare Colorful Mind, life planner ce aduce claritate și inspirație
- Andra Sima, co-fondatoare Mom O'clock, prima cafenea dedicată mamelor din București
- Ioana Someșan, fondatoare Senin, brand de parfumuri handmade