Finanțat prin crowdfunding | Vizualist și puterea comunității

"Simt că viața de antreprenor abia acum a început" ne mărturisește Irina Dițu, care a finalizat cu succes campania de crowdfunding Vizualist. Cum a fost experiență intensă prin care a trecut și cum a reușit să își testeze și finanțeze ideea de business, descoperi în rândurile de mai jos.

Vizualist.ro este un shop online cu obiecte decorative, cu care îți poți mobila casa și spațiul de lucru. Playgroundul decorațiunilor creative - așa cum îl numesc fondatorii, Irina și Cristi - și-a propus să devină un promotor al designului românesc și să aducă arta mai aproape de tine. 

Primul pas a fost făcut prin finalizarea cu succes a campaniei de crowdfunding Vizualist, care a fost finanțată cu 121%. Campania a avut 44 de susținători care au crezut în misiunea și în comunitatea Vizualist și au cumpărat obiectele decorative în avans. Vezi cum arată campania lor aici.

Cum a fost experiența campaniei de crowdfunding Vizualist, ne povestește Irina Dițu - cofondator, în rândurile de mai jos.

Ce a însemnat campania de crowdfunding pentru Vizualist?

Pentru Vizualist, crowdfundingul a însemnat validarea produselor de către end-user prin achiziționarea lor în avans de pe platforma Startarium. Plus valoarea pe care o aduce o astfel de inițiativă este crearea unei legaturi cu viitorul beneficiar și înțelegerea în detaliu a contextului antreprenorial în care urmează să îți dezvolți afacerea, cum ar fi: profilul clientului, feedback constant și continuu despre produs & brand și îți aduce claritate asupra poziționării de pe piața obiectelor de design și de mobilier, în cazul nostru.

De ce ai ales să îți finanțezi ideea prin crowdfunding?

Eram foarte curioasă să descopăr părerile devoratorilor de decorațiuni de pe piața din România și să vând primele produse Vizualist. Povestea noastra este despre experiența pe care ne-a oferit-o contextul creat de crowdfunding, de contactul direct cu piața designului românesc și a obiectelor de mobilier și despre îmbunătațirea constantă a proceselor de vânzări directe, social media ads, PR și branding. Finanțarea a venit ca un reward la toate lucrurile duse până la capăt cu bine.

Lecții învățate înainte, în timpul și după succesul campaniei

Pentru Irina, campania Vizualist - playgroundul decorațiunilor creative, a fost pusă în business plan înca de anul trecut, dar prin ultimele experiențe am învățat să am răbdare și să mă pregătesc pentru fiecare pas pe care vreau să îl desfășor.

Înainte de campanie, a fost despre producție, furnizori, materiale premium și modele unice create și testate de comunitatea noastră, despre identificarea diferențiatorilor și a modalităților în care putem atrage end-userul.

Ideea fundamentală a fost să învățăm din acest proces cum sa marketăm mai bine produsele Vizualist, sa creăm legături cu studio-uri de design de interior, cu beneficiarii finali și să dezvoltăm o rețea de contacte din zona industriilor creative.

În timpul campaniei, am descoperit că vânzările prin ad-uri pe Facebook sau Instagram și interviurile online nu funcționează așa cum ne-am dorit, a trebuit să schimbăm strategia pe care se baza succesul nostru și am pornit către vânzările directe, participarea la evenimente, expunerea produselor Vizualist în showroomuri și, într-un final, prin participarea la evenimentul organizat de The Institute în Cartierul Creativ, unde, am reușit să finanțăm campania cu succes, am inchis standul doar in momentul în care am atins targetul de 2000 euro.

Dupa campanie, este foarte greu să te liniștești, pentru că intri într-un ritm productiv din care ca antreprenor îndrăgostit de afacerea ta nu prea mai vrei să ieși. Însă, euforia și lacrimile de bucurie nu au întârziat să apară pentru că am finanțat proiectul cu 121%. Credințele mele despre a face din suflet, cu pasiune și cu devotament ceea ce îți place au fost validate prin această victorie, iar increderea în Vizualist că va deveni o afacere sustenabilă și perfomantă îmi alimentează scopurile pe care mi le-am propus pentru acest an.

Planuri de viitor pentru Vizualist

Urmatorul pas este să lansăm shop-ul Vizualist, să mărim echipa cu cel puțin o persoană, să participăm la cât mai multe târguri de design și să ne vedem cu bine la Pitch Day în cursa pentru 70.000 euro.

De asemenea, în weekendul din Cartierul Creativ, am organizat un workshop de acuarelă pentru adulți, iar feedbackul a fost foarte bun. Practic, au venit participanți ad-hoc, în afară de cei înscriși, iar locurile s-au epuizat imediat. Ma gândesc să aduc această componentă afacerii și să o dezvolt într-o serie de ateliere.

Ce ar trebui să rețină oricine vrea să inițieze o campanie de crowdfunding?

Că este foarte important:

  1. Să te reinventezi constant, să monitorizezi campania zilnic și performanțele sale, mai ales în online, să aduci idei noi strategiei tale inițiale. 
  2. Să pornești de la o nevoie și să dezvolți beneficii care să îi motiveze pe vizitatori să cumpere. 
  3. Să ai o echipă sau/și comunități cărora să te adresezi pentru suport, recomand minim un mentor. 
  4. Să îți rafinezi constant pitch-ul de vânzare, iar lucrul asta poate fi făcut doar prin practică. 
  5. Să fii vizibil în online prin ads, interviuri, videouri, live-uri, postări zilnice și offline prin participarea la evenimente, târguri, expoziții. Daca nu te vede nimeni, nu exiști. 
  6. Să ceri ajutorul este uman.
  7. Indiferent daca ai produse sau servicii, asigură-te ca ale tale sunt cele mai bune, oferă o experiență, nu un produs/serviciu. 


Descoperă și tu cum să dezvolți o campanie de succes!
 

Sfaturi și recomandări pentru cei care vor să inițieze o campanie de succes

Pentru fiecare succesul este diferit. Pentru Vizualist acesta a însemnat validarea produselor și a colecției Arhitectura Fericirii de către publicul nostru ținta de pe piața românească, a fost despre a crea o rețea de oameni suport care cred în visul meu și mă susțin, a înțelege mediul online și offline antreprenorial a unui start-up, a livra fericire prin emoții vizuale și design de obiect și de mobilier care fac dintr-o casă, acasă.

Recompensa finală nu sunt banii, ci tot procesul de învățare prin care ai trecut cu succes.

După campanie, simt că viața de antreprenor abia acum a început, deși lucrez la ideea mea de 12 luni, aceasta a fost cea mai antrenantă și mai valoroasă perioadă. Recomand experiența unei campanii de succes. Merită fiecare efort, fiecare noapte nedormită, fiecare încercare la care ești supus, pentru că recompensa finală nu sunt banii, ci tot procesul de învățare prin care ai trecut cu succes.

Mulțumim Irinei pentru povestea împărtășită și ne bucurăm să vedem încă un startup care crește în Orașul Antreprenorilor. Poți să urmărești evoluția Vizualist pe pagina lor de Facebook

Descoperă și povestea Zuriell aici.


Click aici pentru a iniția o campanie de crowdfunding pentru afacerea ta

După ce ne-ai trimis propunerea ta, vom discuta prin email, telefon sau față în față pentru a ajunge la forma sa optimă. Când toate condițiile sunt îndeplinite și campania ta respectă termenii Startarium, suntem gata să pornim! Echipa noastra îți este alături; scrie-ne oricând pe contact@startarium.ro!

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail