Digital | Termeni utili

Iată câțiva termeni pe care îi vei învăța în acest curs!

Transformarea digitală  

Aceasta este definită ca integrarea tehnologiilor digitale în toate aspectele unei afaceri pentru a stabili relații mai puternice pe termen lung și pentru a înțelege mai bine nevoile clienților.  

Strategia de transformare digitală se concentrează pe valorificarea tehnologiei pentru a îmbunătăți performanța companiei, fie prin dezvoltarea de noi produse, fie prin reproiectarea proceselor existente. Aceasta stabilește strategia unei organizații de a valorifica tehnologia pentru a obține noi avantaje competitive, precum și strategiile pe care le va utiliza pentru a face aceste schimbări. Acest lucru implică frecvent modificări ale modelelor de afaceri, deoarece noile tehnologii permit întreprinderilor inventive să furnizeze servicii care nu erau disponibile anterior.  

Analiza datelor  

Acțiunea de evaluare și analiză a seturilor de date pentru a trage concluzii cu privire la informațiile pe care le conțin este cunoscută sub numele de analiză de date. Abordările de analiză a datelor ajută la descoperirea modelelor în datele brute și la extragerea unor informații utile.

Companiile pot utiliza analiza datelor pentru a obține informații în timp real în domeniul vânzărilor, marketingului, finanțelor, dezvoltării produselor și în alte domenii. Aceasta permite echipelor corporative să colaboreze și să producă rezultate mai bune. Întreprinderile o pot utiliza pentru a evalua performanțele anterioare și pentru a îmbunătăți operațiunile comerciale viitoare. Întreprinderile pot utiliza analiza pentru a obține un avantaj competitiv. 

Marketing digital 

Marketingul digital, cunoscut adesea sub numele de marketing online, reprezintă promovarea companiilor prin intermediul internetului și al altor tipuri de comunicare digitală pentru a intra în contact cu potențialii clienți. Ca și canal de marketing, acesta cuprinde nu doar e-mailul, rețelele sociale și publicitatea pe internet, ci și mesajele text și multimedia. 

Marketingul digital presupune utilizarea unei varietăți de metode și platforme digitale pentru a ajunge la clienți, acolo unde aceștia își petrec cea mai mare parte a timpului: online. Există o gamă largă de strategii care se încadrează sub denumirea de "marketing digital", de la site-ul web în sine până la activele de branding online ale unei afaceri - publicitate digitală, marketing prin e-mail, broșuri online și nu numai. 

SEO (Optimizarea motoarelor de căutare)  

Acesta este procesul de creștere a cantității de trafic organic (sau gratuit) către site-ul tău web, prin optimizarea acestuia pentru a se "poziționa" mai sus în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. Site-urile web, blogurile și infograficele se numără printre mediile care profită de SEO.  

Marketing de conținut  

Acest cuvânt se referă la producția și comercializarea de conținut pentru a crește expunerea brandului, traficul, generarea de lead-uri și achiziția de clienți. Iată câteva dintre canalele care pot fi utilizate în strategia de marketing de conținut: articole pe blogul unei companii, Ebooks și whitepapers, infografice. 

Social Media Marketing  

Această metodă utilizează social media pentru a-ți promova brandul și conținutul, pentru a crește recunoașterea brandului, a aduce trafic și clienți potențiali pentru compania ta. Poți utiliza diferite canale pentru social media marketing: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Pinterest etc.  

Marketing automation 

Marketing automation este un tip de instrument software care este utilizat pentru a alimenta eforturile de marketing digital, sporind eficiența și relevanța acestora. Acesta permite întreprinderilor să satisfacă cererea de personalizare.  

Comerț electronic 

Comerțul electronic, adesea cunoscut sub numele de comerț online, reprezintă cumpărarea și vânzarea de produse și servicii prin intermediul internetului, precum și transferurile financiare și de date necesare pentru a finaliza aceste tranzacții. Comerțul electronic este frecvent utilizat pentru a se referi la vânzarea online de bunuri reale, dar se poate aplica, de asemenea, oricărui tip de tranzacție economică care este posibilă datorită internetului. 

D2C - Direct către consumator  

Direct to Consumer este cea mai nouă paradigmă a comerțului electronic, iar tendințele din acest sector sunt în continuă schimbare. D2C se referă la situația în care o companie vinde direct clientului final, mai degrabă decât prin intermediul unui comerciant cu amănuntul sau distribuitor. Abonamentele sunt un produs D2C popular, iar vânzarea prin intermediul unor platforme de social media precum Instagram, Pinterest, Facebook, SnapChat și altele este o modalitate populară de a vinde direct consumatorilor.  

CMS  

CMS înseamnă Content Management System. Un program care îți permite să-ți proiectezi, să încărci și să îți publici site-ul web. WordPress și Joomla, de exemplu. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail