Construirea site-ului tău web | Planificare și domeniu

Există 5 etape pentru construirea unui site. În acest articol, vom vorbi despre primele două - planificarea structurii și a conținutului și înregistrarea domeniului.

Cei 5 pași pentru construirea unui site

Majoritatea proiectelor de site-uri web urmează următoarele etape:  

  1. Elaborarea unui plan pentru structura și conținutul site-ului tău.  
  2. Înregistrarea unui nume de domeniu, de preferință un .com.  
  3. Dezvoltarea site-ul web.  
  4. Asigurarea că este ușor de utilizat de către motoarele de căutare.  
  5. Deschiderea site-ului.  

1. Elaborează un plan pentru structura și conținutul site-ului tău  

Planificarea este prima și cea mai importantă etapă. Stabilește obiectivele generale ale site-ului, precum și ariile de focus, publicul țintă și motivele pentru care ai nevoie de el.  Poți personaliza mai mult designul și conținutul prin înțelegerea grupului demografic țintă. Acest lucru va avea ca rezultat creșterea pe termen lung a site-ului și succesul general al acestuia.  

Site-urile web există într-o varietate de dimensiuni și forme. Următoarele sunt cele mai comune:  

  • Site-uri web la scară mică  

Un portofoliu online sau un CV este un exemplu de site foarte simplu. Un copywriter, un traducător sau un ilustrator care prezintă câteva referințe, informații de contact și o pagină "Despre noi" este un caz tipic de utilizare. Aceste site-uri web au, de obicei, șapte pagini sau mai puțin. Poate fi chiar un site cu o singură pagină, cu toate informațiile afișate pe o singură pagină.  

Acest tip de pagină web este, în general, statică și rareori actualizată. O dezvolți o dată, verifici de două ori dacă totul funcționează corect, testezi versiunea mobilă și apoi o lași în pace. Cea mai mare parte a traficului provine de la utilizatorii care introduc direct URL-ul sau prin intermediul directoarelor locale, cum ar fi Google Maps. Modalități ideale pentru a-l crea: un constructor de site-uri web precum Wix sau Wordpress.  

  • Bloguri  

De asemenea, dacă îți dorești să îți expui des opiniile, ai putea să creezi un blog. Acest lucru îi încurajează pe oameni să revină pe site-ul tău și îi determină frecvent să comenteze. Articolele de blog sunt create în mod normal cu ajutorul unui editor de bază care îți permite să folosești text și fotografii. Un blog de călătorie sau de gătit sunt câteva din exemplele frecvente. 

Un blog poate fi adăugat la site-urile de portofoliu, deși, datorită apariției rețelelor de socializare, acest lucru este din ce în ce mai rar. Squarespace sau WordPress sunt două opțiuni excelente pentru crearea acestuia.  

  • Site-uri business oriented

Site-ul este adesea un aspect fundamental al acestui tip de afacere, ceea ce înseamnă că firma nu ar exista fără el. De exemplu, site-ul poate fi principalul canal de marketing:  

  • Un serviciu de livrare de mâncare

  • Un serviciu de abonament (de exemplu, un curs de yoga online)  

  • Un site web de rezervare de case de închiriat pentru vacanțe  

  • Servicii de consultanță sau coaching online  

Pagina web ar putea fi potrivit pentru companii ca:

  • Un magazin online

  • Un site web care compară mai multe articole (cum ar fi Tooltester.com)  

  • Un site pentru educație online

  • O revistă sau un ziar online  

Soluții ideale pentru a face acest lucru: WordPress este, de obicei, o opțiune bună pentru site-urile de conținut. Shopify sau WooCommerce sunt opțiuni bune pentru magazinele online. Alte opțiuni merită, de asemenea, analizate, deoarece oferă o serie de aplicații specializate pentru închirieri de vacanțe, restaurante și rezervări online, printre altele.  

Sfaturi despre cum planifici site-ul web:  

  • Scrie tot ce dorești să conțină pagina web. Cele mai bune strategii pentru a-ți organiza gândurile sunt brainstormingul și realizarea ununi mind map.  

  • Examinează alte site-uri web interesante, atât din punct de vedere al stilului, cât și al conținutului. Fă-ti o listă cu lucrurile pe care le apreciezi și cu ce îți displace.

  • După ce ai o schiță a ceea ce doriți să ai pe site-ul tău web, cere feedback de la persoane în care ai încredere. Vei întâlni, fără îndoială, câteva puncte de vedere importante pe care le poți folosi.  

  • Fă o listă a tuturor paginilor pe care le va conține site-ul tău web (de exemplu, în Excel). Include o listă cu titlul, tipul de material pe care îl veți avea, cuvintele cheie, scopul, tipul de pagină și relevanța lor.    

2. Înregistrează un nume de domeniu, de preferință un .com.  

Există două lucruri de care vei avea nevoie pentru a pune în funcțiune un nou site:  

  •  O adresă web (o adresă web de tipul yoursitename.com)  

  •  Găzduirea unui site web (un serviciu care conectează site-ul tău la internet)  

Deși platforma WordPress este gratuită, găzduirea și înregistrarea domeniului nu sunt gratuite. Cu toate acestea, costul lunar este totuși mai mic decât o cafea, la aproximativ 3-5 euro.  

În loc să folosești un domeniu gratuit care aparține altcuiva, ar trebui să ai propriul nume de domeniu pentru a părea profesionist (de exemplu, yourbusiness.my-free-website.com.).   

În plus, un furnizor de servicii de găzduire bun va garanta că site-ul tău nu se va opri și se va încărca rapid (foarte important pentru toți cei care vă vizitează paginile).  

Există câteva linii directoare care trebuie urmate la selectarea unui nume de domeniu:  

  • Dacă creezi un site de afaceri, numele de domeniu trebuie să fie același cu cel al firmei tale. De exemplu, www.YourCompanyName.com  

  • Dacă ai nevoie de un site personal, YourName.com este o alegere excelentă. Poți alege WebsiteSetup.org pentru acest site (WebsiteSetup).  

  • Numele de domeniu se termină în mod normal în .com, .org sau .net, dar în ultimii ani au apărut o mulțime de noi extensii de domeniu (elementul final al unei adrese web, cum ar fi .com sau .org), de la .blog la .party.  

Numele de domenii personalizate pot fi achiziționate prin intermediul unei varietăți de furnizori. Cu toate acestea, în funcție de locul unde îți proiectezi site-ul web, acesta poate fi inclus în pachet. Numele de domeniu este oferit gratuit în primul an cu Wix, Weebly și Jimdo, de exemplu. În anii următori, acestea percep o taxă ceva mai mare decât, de exemplu, Namecheap, dar simplitatea sporită de a trata cu o singură firmă merită, de obicei, acest lucru.  

Va trebui să îți aranjezi propriul spațiu de stocare web, indiferent dacă utilizezi WordPress.org sau construiești site-ul web de la zero. Acesta poate fi obținut din aceeași sursă ca și numele de domeniu personalizat sau de la o altă firmă specializată, cum ar fi Siteground sau WP Engine. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail