Cum să vinzi online

Industria cumpărăturilor online este în creștere. Dar am văzut prea multe startup-uri de comerț electronic care nu reușesc să ia avânt.

Configurează-ți site-ul de comerț electronic, protejează-l din punct de vedere legal, pune-ți finanțele în ordine, promovează și vinde bunurile și poți începe să îți dezvolți magazinul cu ajutorul informațiilor de mai jos.

Cercetare  

Primul și cel mai important pas este să îți faci researchul. Nu lua decizii pe baza unei presupuneri. Orice afacere pe internet este o investiție pe termen lung și ar trebui tratată ca atare. Nu există un model de companie universal care să funcționeze pentru toată lumea. Lista poate continua la nesfârșit, cu afaceri bazate pe servicii, software, vânzări de produse digitale și articole fizice care abia zgârie suprafața problemei.

Trebuie să înțelegi mai întâi diferitele strategii de afaceri accesibile înainte de a decide ce să vinzi online. Livrarea dropshipping sau imprimarea la cerere sunt opțiuni bune dacă dorești să câștigi bani fără să gestionezi bunuri, stocuri, ori să investești mulți bani la început.  

Dacă dorești să ai propriul depozit plin de articole, va trebui să investești mai mulți bani în avans și să adopți un model de vânzare cu ridicată sau de depozitare (cu amănuntul). Ai o idee de afacere pentru produsul perfect sau pentru un obiect deosebit pe care ai dori să îl vinzi sub propriul brand? Investighează opțiunile de white labeling și de producție.  

Apoi, există abonamente, prin care creezi o colecție de lucruri sau un singur produs care să fie trimis clienților tău la intervale regulate.  

Studiază nișa  

Atunci când cineva îți trimite un link către un site de comerț electronic cu sute de produse, zeci de categorii și niciun obiectiv aparent, impresia tinde să fie una neplăcută. Nu poți fi următorul Costco sau Amazon decât dacă ai un buget uriaș. Pentru a gestiona un magazin de comerț electronic înfloritor, trebuie să te nișezi.  

Pasul cel mai important în inițierea unei afaceri pe internet este alegerea unei nișe. Începe prin a găsi organizații de succes care activează deja pe această piață. Verifica dacă regiunea este competitivă; dacă nu găsești competitori, înseamnă de obicei că nu există o piață.  

Alege o nișă care să nu fie extrem de aglomerată și evită tot ceea ce este dominat de companii uriașe. Dacă ai probleme, restrânge și mai mult ceea ce dorești să realizezi - cu cât ești mai specializat, cu atât mai puțină concurență vei întâmpina.  

De asemenea, reducerea nișei oferă avantajul de a avea un număr de nișe "umăr" care au legătură, dar nu sunt identice cu ceea ce faci tu. Poți să faci cross-promo, să devii (sau să lucrezi cu) un afiliat și să îți extinzi baza de consumatori prin colaborarea cu alți proprietari de afaceri din acele categorii.  

Alege o categorie de produse cu cel puțin 1000 de cuvinte-cheie și o nișă care se comportă bine în social media și unde există afiliați Amazon. Nu va trebui să îți faci griji cu privire la livrarea unei cantități mari de marfă dacă vei găsi câteva oportunități de marketing afiliat și vei putea în continuare să obții un profit.  

Validarea ideilor de piață și de produs  

S-ar putea să fii tentat să începi să cauți lucruri pe care să le vinzi acum că ți-ai stabilit o nișă și o abordare de afaceri.  

Nu o face. Ia în considerare potențialii clienți înainte să treci la conceptele de produs. Dacă nu știi cui vinzi, nu te poți aștepta ca oamenii să îți cumpere produsele.  

Cum te cheamă? Ce reprezintă magazinul? Cine crezi că sunt consumatorii tăi ideali? Trebuie să menții o imagine de brand coerent (o călătorie care începe cu numele mărcii tău).   

Din fericire, Facebook ne permite să identificăm destul de simplu grupul demografic țintă pe internet. Știi exact la câte persoane poți ajunge. Poți obține cifre și date demografice extrem de specifice prin restrângerea audienței.  

După ce ai stabilit imaginea pe care dorești să o prezinți și clientul pe care dorești să îl servești, este timpul să vii cu idei de produse. Recomandarea este să începi cu unul singur - vei cheltui mai puțini bani la început, iar dacă dorești să te extinzi, poți folosi marketingul afiliat pentru a testa apele.  

Cu toate acestea, înainte de a investi în bunuri, fă o examinare amănunțită. Chiar dacă alegi un model de dropshipping, ar trebui să testezi temeinic produsul și să ai o idee despre el, astfel încât să poți depista orice posibile probleme și să dezvoltați scripturi de asistență pentru clienți pentru a rezolva problemele frecvente.  

Determina fezabilitatea propunerii tău ca parte a verificării acesteia. Ești în măsură să găsești furnizori care să se încadreze în bugetul tău? Există un plan de rezervă în cazul în care furnizorul tău își încetează activitatea?  

Configurarea afacerii și crearea brandului

Ai nevoie de un brand care să rezoneze cu identitatea ta dacă dorești să lansezi o afacere de succes. Construirea unui brand online este mai ușoară dacă îți este clară identitatea. De exemplu, dacă comercializezi articole pentru femei de afaceri care doresc să ducă o viață mai sustenabil, ar fi bine să te ferești de culori și imagini feminine.  

Dar există anumiți pași fundamentali pe care va trebui să îi parcurgi înainte de înființarea afacerii și de a intra în detaliile fine ale dezvoltării unui brand, cum ar fi înregistrarea unei afaceri, stabilirea unui nume pentru magazin, crearea unei identități de marcă, obținerea licenței, crearea unui logo etc.  

Planul de afaceri  

Ar trebui să ai deja o idee bună despre cum va arăta compania ta. Știi care este piața ta țintă, care este nișa produsului tău și care este numele mărcii tale.  

Acum este un moment excelent pentru a face un pas înapoi și a trece la strategia companiei, precum și bugetul inițial, cerințele de împrumut și cheltuielile lunare.  

Partea financiară a unei companii este cea mai importantă. Determină pragul de rentabilitate atât în ceea ce privește vânzările unitare, cât și timpul (în luni). Orice afacere semnificativă este o investiție financiară. Aceasta a fost, de fapt, una dintre primele lecții învățate într-un MBA. Rolul unui director general este de a lua resurse și de a le transforma în profit.  

În timpul etapei de planificare a companiei, ar trebui, de asemenea, să lucrezi la aspecte precum angajații, aprovizionarea cu produse, logistica și bugetul de marketing. Asigură-te că ești conștient de toate opțiunile financiare pe care le ai la dispoziție.  

Mulți antreprenori evită să vândă bunuri fizice pe internet. Pentru a vinde online, nu trebuie să ții stocurile în garaj. Poți externaliza gestionarea inventarului către centrele de fulfillment.  

Un software de gestionare a inventarului te va ajuta în organizarea firmei tale, mai ales dacă ai un inventar consistent de bunuri. Cu toate acestea, nu este potrivit pentru începători. Dacă ești la început, concentrează-te pe lucrurile de bază. Comandă bunuri de la producător și fă-le să fie livrate direct la centrul de fulfillment.

Construiește-ți magazinul online  

Odată ce ai devenit oficial proprietarul unei afaceri de comerț electronic, va trebui să îți înregistrezi numele de domeniu, precum și orice redirecționare corespunzătoare a URL-urilor. Când ești gata să îți construiesti magazinul, vei avea nevoie de informațiile de design pe care le-ai ales în etapa anterioară.  

De asemenea, software-ul de comerț electronic trebuie să fie compatibil cu designul ales.  

Există sute de platforme de shopping cart pentru comerț electronic din care poți alege. Nu este simplu să alegi cel mai bun software de comerț electronic. Lucruri precum viteza de încărcare, funcționalitatea, compatibilitatea cu diverse canale de plată, compatibilitatea cu structura afacerii tale, talentele tale de dezvoltare web, caracteristicile SEO-friendly și multe altele trebuie să fie luate în considerare cu atenție. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail