Finanțat prin crowdfunding | O soluție de succes pentru Zuriell

“Am înțeles faptul că un business este uman” povestește Sandra, care, la sfârșitul anului 2016, a încercat pentru prima dată să-și finanțeze și testeze ideea prin crowdfunding. Campania Zuriell lansată de Sandra pe Startarium nu doar că a fost finanțată cu succes, ci și-a depășit și targetul cu peste 400%!

Zuriell este agenda refolosibilă care funcționează pe bază de rezerve. Cu o copertă din piele autentică, promite să se asorteze cu orice loc și ținută. Sandra spune că Zuriell ajută pe oricine sa devină creativ și să-și scrie gândurile într-un instrument personalizabil, pe care îl poate folosi pentru tot restul vieții. În 2016, a avut loc campania de crowdfunding Zuriell și nu doar că a fost finanțată campania, ci și-a depășit taregtul cu 400%. Găsești campania aici și secretele Sandrei pentru finalizarea cu succes a acesteia în rândurile de mai jos.

Ce este crowdfunding-ul și cum poate fi de ajutor pentru un startup?

Crowdfunding-ul sau strângerea de fonduri este metoda prin care banii pentru business nu vin de la un singur investitor, ci de la zeci, sute sau chiar mii de oameni care cred în ideea ta de afaceri și vor să te ajute să o transformi în realitate. În plus, crowdfunding-ul îți dă posibilitatea să-ți testezi ideea, întrucât este o metodă reală de a cerceta piața și de a vedea dacă ideea ta poate fi capitalizată. O astfel de soluție este potrivită cel mai adesea pentru afacerile care lucrează cu produse palpabile și mai puțin cu servicii, deoarece recompensele pentru finanțatori sunt chiar produsele vândute de companie.

Puterea crowdfunding-ului

Zuriell redefineşte conceptul de agendă, fiind una refolosibilă care funcționează pe bază de rezerve. Are o copertă din piele autentică, care se va asorta cu orice loc și ținută. Ajută pe oricine sa devină creativ și să-și scrie gândurile într-un instrument personalizabil, pe care îl poate folosi pentru tot restul vieții.

Iulie 2016 - 60 de agende Zuriell au văzut pentru prima dată lumina zilei la un mic festival. Sandra, arhitectă și antreprenoare de la 12 ani, își dorea să dezvolte produsul împreună cu potențialii clienți, mai exact să obțină feedback de la ei şi să vadă ce ar schimba, cum l-ar îmbunătăţi. Ce a urmat după, ne povestește Sandra în descrierea campaniei de crowdfunding:

Le-am vândut pe toate, dar cel mai mult m-a bucurat reacţia oamenilor care mi-au spus că este exact ce şi-au dorit din totdeauna. Am adunat părerile despre de ce le place şi ce ar schimba ca să o transform în agenda preferată. Am luat notiţe, m-am întors la atelier şi am început treaba!

Noiembrie 2016 - a revenit cu modelul adaptat ultimelor cerințe, cu 300 de agende în stoc și cu planuri mari: în şase luni să producă peste 3000 agende iar într-un an Zuriell să fie pus pe harta unei capitale europene. Astfel, pe 16 noiembrie, Sandra pornea campania ce avea finanțare fixă (proiectul trebuia finanțat 100%, în caz contrar, toți banii strânși erau returnati) cu un target inițial de 1000 de euro. Timp de 30 de zile, a strâns de la 78 de susținători, 5217 euro adică 522% din 1000 euro necesari. Cum a reușit acest lucru și ce a învățat în urma experienței de crowdfunding ne povestește Sandra în rândurile de mai jos.

De ce ai ales să-ți finanțezi ideea de afaceri prin crowdfunding? 

Crowdfunding-ul este o unealtă extraordinară pentru a face rost de finanțe fără să apelezi la împrumuturi sau credite bancare. Înainte de a te arunca în investiții mari, este foarte bine să știi dacă lumea este dispusă să îți cumpere produsul.

Am vrut să îmi validez prețul.

Pentru mine a fost mai mult o provocare. Știam că produsul se va cumpăra, însă eram tare curioasă cât de mulți îl vor achiziționa și câți sunt dispuși să plătească pentru el. Cea mai mare dilemă a fost prețul, chiar am vrut să îmi validez prețul.

Ce se ascunde în spatele unei campanii reușite?

Am înțeles faptul că un business este uman, un lucru ce mi-a dat o maximă libertate în exprimare și am încercat să comunic ca atare.

Pentru ca o campanie să fie finanțată cu succes ai nevoie de cel puțin una din cele două elemente, un produs foarte bun sau o comunicare - video, imagini, text - excelent de bună. Eu am vrut să am ambele elemente. Am înțeles faptul că un business este uman, un lucru ce mi-a dat o maximă libertate în exprimare și am încercat să comunic ca atare.

În plus, am urmărit cele mai finanțate campanii pe Kickstarter și Indiegogo și am încercat să îi iau pe ei ca exemplu.

Au fost mai mulți factori ce au contribuit la succesul campaniei. Hubcelerator-ul care mi-a oferit îndrumarea, tools-urile necesare și o doză mare de curaj. The marketing cookie monster, Alecsandru Imbuzan din comunitatea Impact Hub, care mi-a dat cele mai bune sfaturi posibile. În plus, am urmărit cele mai finanțate campanii pe Kickstarter și Indiegogo și am încercat să îi iau pe ei ca exemplu. Cu siguranță că se putea și mai bine, însă timpul de 2 săptămâni pe care l-am avut la dispoziție, doar atât ne-a permis.

Prezentarea video a campaniei o poți urmări aici.

Am cheltuit doar 20 lei pentru o singură postare pe Facebook.

Promovarea a fost organică, lucru ce m-a încântat tare mult și m-a ajutat să măsor potențialul ce îl are Zuriell. Postam pe pagina oficială și pe pagina mea personală o dată la 2, 3 zile (destul de rar totuși, recomand ca ceilalți să posteze mai des). Am primit foarte multă susținere din partea prietenilor mei din listă, fiecare share a contat și practic din share-urile lor s-a dus vestea mai departe. Am cheltuit doar 20 lei pentru o singură postare pe Facebook.

După ce am lansat campania, au urmat răspunsuri la foarte multe mesaje, întrebări și multă muncă pe partea de producție ca să mă asigur că vom putea onora toate comenzile până la data promisă.

Ce ai simțit când ai văzut că ideea ta este susținută de comunitate și a fost finanțată cu succes? 

Am reușit să vad doar începutul a ceva ce poate avea un viitor foarte mare. Ce-i drept este că pe lângă muncă, eram în continuă sărbătoare, făceam pariuri cu oamenii din comunitatea Impact Hub, iar la fiecare prag depășit deschideam o sticlă de șampanie. Susținerea celor din jurul meu a însemnat totul pentru mine. Un mare mulțumesc merge la fiecare persoană care a susținut campania sau a dat un simplu comment sau share.

Am învățat că este greu să faci lucrurile de unul singur și că este extraordinar de frumos când ai o comunitate de oameni care te poate ajuta.

În urma acestei experiențe, am învățat importanța organizării. A expedia zeci de agende unice, cu tip de hârtie diferit și personalizare diferită, nu este deloc un lucru simplu. Am învățat că este greu să faci lucrurile de unul singur și că este extraordinar de frumos când ai o comunitate de oameni care te poate ajuta pentru că chiar și un sfat mic poate face o mare diferență.

Zuriell - după campania de crowdfunding

Anul 2017 a fost despre a construi o infrastructură startup-ului, cu gândul la scalabilitate. S-au vândut undeva la 2000 de agende și rezerve, în total cifra de afaceri se ridică la aproximativ 40.000 Euro, asta împreuna cu ce s-a vândut prin campania de crowdfunding Startarium, având clienți din Islanda, Germania, Belgia sau SUA.

Zuriell este acum un business cu o componentă socială. Agendele sunt asamblate de către doamne puternice care au supraviețuit traficului uman și abuzului domestic. Scopul este să le ajutam să se reintegreze pe piața muncii, majoritatea neavând niciodata un job adevărat sau studii, le este foarte greu să-și găsească un loc de muncă. Facilitând acest lucru putem contribui la restaurarea demnității și a încrederii în sine.

În 2018, Sandra pregătește dezvoltarea portofoliului cu noi produse: Zuriell Planner, Zuriell Calendar, Zuriell Bullet Journal și urmează să aibă o prezență în mai multe magazine precum Cărturești și Meșteshukar ButiQ. Poți urmări activitatea Zuriell aici.

Click aici pentru a iniția o campanie de crowdfunding pentru afacerea ta

După ce ne-ai trimis propunerea ta, vom discuta prin email, telefon sau față în față pentru a ajunge la forma sa optimă. Când toate condițiile sunt îndeplinite și campania ta respectă termenii Startarium, suntem gata să pornim! Echipa noastra îți este alături; scrie-ne oricând pe contact@startarium.ro!

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă