Cum comunici ceea ce faci | Tipuri de conținut care te pot ajuta

Atunci când te concentrezi pe munca ta creativă sau pe impactul tău social, este uneori dificil să acorzi atenția necesară modului în care comunici cu ceilalți despre ceea ce faci. Dar acest lucru, după cum ai văzut mai devreme, este o componentă importantă a sustenabilității proiectului tău - adică obținerea recunoașterii și atenției pe care o merită.

Creativii prosperă prin sprijinul comunităților lor - așa că este important să-ți menții publicul implicat și conectat. Dar de unde începi să faci acest lucru, mai ales dacă nu ai neapărat resursele necesare pentru a angaja un specialist?  

Primii pași pe care ar trebui să îi faci în această direcție  

  • Creează o primă schiță a strategiei de comunicare - fă researchul necesar, pune pixul pe hârtie și descrie contextul în care activezi (industria ta, tendințele emergente etc.) și care este publicul tău. Apoi, definește povestea pe care dorești să o spui despre tine: care este valoarea activității tale, impactul acesteia, motivația ta personală de a o desfășura și lucrurile pe care dorești ca oamenii să le rețină / știe despre tine. Următorul pas este să-ți decizi abordarea în ceea ce privește comunicarea (aceasta ar trebui să fie vizibilă în toate mesajele pe care le transmiți). 

  • Decide-te asupra canalelor pe care dorești să te concentrezi - poate ai observat că publicul tău este mai considerabil pe Instagram, de exemplu, decât pe Facebook. Dacă este așa, acesta este canalul pe care ar trebui să îl prioritizezi.   

  • Nu uita să experimentezi - poți încerca și alte canale, cum ar fi un newsletter (dar ia în considerare și resursele tale). Dacă ești curios cu privire la opțiunile pe care le ai, aruncă o privire la acest cursul de digital wellbeing (bunăstare digitală) care este disponibil și pe Startarium. 

  • Actualizează-ți constant canalele principale - chiar dacă postezi doar de două ori pe săptămână, asigură-te că o faci constant. Consecvența este foarte importantă în orice tip de strategie de comunicare.  

  • Învață din ceea ce alți creativi sau companii creative fac bine - fă o listă cu favoriții tăi și analizează cu atenție modul în care aceștia comunică într-o lună, de exemplu. Vezi ce fac ei bine (de la frecvența postărilor la subiecte specifice) și vezi dacă există ceva ce poți aplica în propria strategie. Nu este vorba de a le copia tacticile, ci mai degrabă de a identifica tiparele și tendințele care funcționează pentru industria ta  

  • Interacționează cu oamenii din audiența ta și vezi ce subiecte îi interesează sau ar aprecia să descopere și să discute pe canalele tale. 

  • Gândește-te la ceea ce-ți place să vezi sau să citești (și asta are legătură cu ceea ce faci, evident). Există teme/tipuri de conținut care-ți vin primele în minte?  

Despre ce subiecte poți comunica prin intermediul canalelor tale?  

În ceea ce privește tipurile de conținut pe care le poți utiliza, posibilitățile sunt infinite. Nu există un stil care să se potrivească tuturor, dar există câteva teme care te pot ghida dacă simți că ești blocat în ceea ce privește planul tău de conținut.  

  • Arată-le oamenilor ce faci și impactul pe care îl produci   

Nu pierde niciodată ocazia de le arăta și de a povesti oamenilor despre ceea ce faci, despre ceea ce dorești să realizezi și despre ceea ce-ți aduce bucurie. Nu te sfii să vorbești despre impactul pe care îl produce munca ta și despre modul în care aceasta aduce beneficii altor oameni.   

  • Nu-ți fie teamă să fii uman sau să oferi informații despre tipurile de conținut from behind the scenes

Dacă ești ilustrator, de exemplu, te poți filma în timp ce lucrezi, arătându-le celorlați cum schițezi un dulap, spre exemplu. Vorbește despre procesul tău creativ.  

  • Distribuie conținut din industrie care nu este produs de tine, dar care crezi că poate fi valoros pentru alte persoane care îți urmăresc canalele.  

  • Arată-ți sprijinul pentru alți artiști pe care îi admiri sau pentru inițiative pe care le consideri importante pentru domeniul tău.  

Este întotdeauna plăcut să te simți apreciat - și asta într-un mod explicit. Crează un spațiu pentru creștere și descoperire în domeniul tău și mobilizează-ți colegii să facă același lucru. Comunitățile puternice se construiesc din interior!  

  • Fii autentic în ceea ce postezi și arată acest lucru prin canalele tale. 

Nu încerca să urmărești anumite tendințe dacă acestea nu se potrivesc cu ceea ce faci sau cu cine ești. Publicul poate identifica cu ușurință conținutul "disonant" - mai simplu spus, nu fă lucruri doar dintr-un soi de "peer pressure". Arată-ți latura umană - împărtășește-ți luptele sau dilemele, poate etichetează colegi creativi care ar putea împărtăși propriile experiențe.  

  • Promovează etapele noi pe care le atingi / produsele noi pe care le lansezi sau le dezvolți  

Anunță comunitatea despre lucrurile noi pe care le faci - poți folosi mini-campanii de promovare înainte de a lansa sau anunța ceva (un nou produs, o colaborare, un proiect în care ești implicat).  

  • Educă-ți publicul 

Vorbește despre cele mai frecvente prejudecăți sau mituri din domeniul în care activezi, despre lucrurile pe care oamenii le înțeleg greșit sau pe care le înțeleg parțial. Fă acest lucru în mod empatic, ceea ce înseamnă că tonul tău nu trebuie să fie neapărat prea critic sau acuzator.  

  • Mândrește-te cu ceea ce faci 

De la recenziile clienților cu care te mândrești (și care sunt foarte valoroase pentru credibilitatea ta), la alte forme de recunoaștere (cum ar fi premiile sau concursurile la care te înscrii).  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail