Descoperă poveștile și rezultatele câștigătorilor ediției 2017! NALU, LifeBox, Stația de Joacă
Prima ediție PitchDay a avut loc în 2016, odată cu lansarea oficiala a platformei Startarium. La primele două ediții, 245 de startup-uri au intrat în cursa pentru finanțare și peste 140 de antreprenori au avut ocazia să își prezinte afacerile în fața unui juriu format din fondatori de succes, experți și investitori.
În finalele primelor două ediții, 20 de startup-uri au concurat live pentru premii ce depășesc în total 210.000 EUR, în fața unui public de peste 700 de persoane. Printre câștigători se numără NALU, Tracia, LifeBox, Re.Flex, Stația de Joacă și Clinica de Pediatrie Anastasia.
Pe lângă premiile în bani, experiența PitchDay este una accelerată de dezvoltare a startup-ului tău. “Poveștile de succes de care suntem cei mai mândri pe termen mediu și lung sunt cele ale antreprenorilor care au reușit să își extragă din această experiență beneficiile de învățare și testare a ideii de business și abia apoi și de finanțare. Sunt chiar cei 3 piloni pe care platforma Startarium e construită și ne bucurăm când antreprenorii la început de drum reușesc să asimileze cât mai mult din complexitatea participării la un proiect ca Startarium PitchDay.” spune Adina Crețu, Project Manager Startarium.
În pragul celei de-a treia ediții PitchDay, privim retrospectiv la tot impactul pe care competiția l-a avut asupra câștigătorilor. Poveștile și rezultatele promoției 2016 le găsești aici, iar în cele ce urmează am stat de vorbă cu podiumul 2017.
Ce fac câștigătorii la un an după marea finală PitchDay 2017?
NALU - lenjerie contemporană 100% românească
Pe 27 noiembrie 2017, Sonia Micu a urcat pe scena Startarium PitchDay și a susținut cel mai bun pitch din competiție. Startup-ul ei, NALU, este un brand 100% românesc, lansat din nevoia de a oferi o alternativă contemporană pentru obiectele de zi cu zi complicate fără rost.
Nalu și-a început misiunea prin “a crea și produce lenjerie cu design minimalist din bumbac organic și tul. Fără sârme. Fără bureți. Fără artificii. Fără nimic din ceea ce ar putea supune corpul nostru la un disconfort justificat de anumite standarde de frumusețe.” după cum ne povestea Sonia într-un interviu marca Startarium.
La un an după PitchDay, NALU a deschis un showroom în București, a investit în crearea de stocuri pentru a putea face față cererii, a lansat o nouă colecție și inițiative ce au generat o creștere cu 130% a cifrei de afaceri estimate pentru 2018 față de 2017.
“Cred că ceea ce face special proiectul NALU este că scopul nostru nu este ca oamenii să cumpere mai mult și niciodată nu vorbim despre asta. Nu avem Black Friday, nu facem nici mesaje extraordinare de Crăciun. Nu credem că avem nevoie de mai multe obiecte. Proiectul acesta va crește din perspectiva faptului că mai mulți oameni vor afla despre el și un public mai larg va putea accesa aceste produse. Deocamdată, publicul acesta larg vine din ce în ce mai mult din alte țări și pe asta o să ne concentrăm mai departe.” mai povestește Sonia Micu, fondatoare Nalu.
Urmărește pagina de Facebook Nalu. Descoperă întregul interviu cu Sonia Micu.
LifeBox - food delivery sau o pledoarie pentru un stil de viață sănătos
LifeBox s-a clasat pe locul 2 la Startarium PitchDay și a câștigat 20.000 de euro în cadrul competiției Startarium PitchDay 2017. LifeBox este un serviciu de food-delivery care oferă clienților mesele necesare unei zile întregi, autodefinit de fondatori ca o pledoarie pentru un stil de viață sănătos.
“După ce am participat la Startarium PitchDay, am obținut validarea business-ului de către oameni care și-au dat seama de potențialul nostru și care au apreciat realizările de până acum.” povestește Radu Bălăceanu, unul dintre co-fondatori, în următorul interviu.
Lifebox s-a extins anul acesta în Ploiești și Constanța și estimează volume de 2,5 ori mai mari până în noiembrie și vânzări de 2 milioane de euro în acest an. De asemenea, cu premiul câștigat au lansat proiectul LifeBox Green care ajută oamenii să recicleze materialele plastice folosite și materialele din hartie, respectiv carton.
Întrebat ce sfaturi are pentru viitorii participanți PitchDay, Radu spune: “Pregătiți-vă cât puteți de bine, trebuie să vă știți cifrele, trebuie să știți contextul business-ului vostru, trebuie să știți dacă aveți sau nu concurență, trebuie să știți ce face concurența. Nu e ușor să vorbești în fața unor oameni și să îți susții business-ul, chiar dacă îl iubești. Cred cu tărie că trebuie să te implici, să te intereseze, să faci lucrurile cu suflet și trebuie să te pregătești foarte bine.”
Pe cei de la LifeBox îi poți urmări pe pagina lor de Facebook, iar dacă ești curios să afli întreaga experiență de la PitchDay, vezi următorul interviu cu Radu Bălăceanu.
Stația de Joacă - mobilier customizabil și interactiv pentru copii
Stația de Joacă a revenit după prima ediție de Startarium PitchDay, reușind de data aceasta să treacă de semifinale, să ajungă pe scena finalei și să plece acasă cu 10.000 de euro. Stația de Joacă este cea mai versatilă piesă de mobilier pentru copii mici, putând să se transforme în câteva secunde și fără ajutorul oricărui fel de chei în turn de învățare, scaun înalt balansoar, scaun și masa sau tablă de scris.
După cum spune Dan Popa, fondatorul acestui startup, “Stația de Joacă este un pas înainte în mobilier multifuncțional customizabil și interactiv pentru copii și în modul în care copiii sunt ajutați să își dezvolte abilitățile.”
Despre PitchDay, Dan spune că premiul a fost “o gură de oxigen, mi-a oferit un moment de răgaz de care aveam nevoie. De asemenea, experiența în sine mi-a dat mai multă încredere, m-a făcut să mă pot compara cu alte startup-uri.”
La nivel de rezultate, vânzările Stației de Joacă au crescut cu 50% și la sfârșitul anului vor fi duble față de aceeași perioadă din 2017. Totodată, au lansat un model nou și simplificat pe care îl vând în toată Europa și, mai nou, în SUA. “Am speranțe foarte mari cu acest nou model. Spre deosebire de stația clasică, acest model este demontabil și poate fi expediat prin curier mult mai ușor.” ne mai povestește Dan Popa.
Descoperă aici cum a câștigat Stația de Joacă locul 3 la Startarium PitchDay. Și urmărește-i pe pagina lor de Facebook să vezi cu ce te mai surprind.
Aceștia au fost câștigătorii ediției Startarium PitchDay 2017. Pregătirile sunt în toi, însă, pentru ediția 2018. Oare ce startup-uri vor câștiga? Oare startup-ul tău va fi unul dintre ele? Dacă ai curaj (și ești eligibil) cu siguranță ai o șansă!