Se spune că „nu poți gestiona ceea ce nu poți măsura”. Acest lucru este valabil și atunci când vorbim despre antreprenoriat, impact și tripla linie de rezultate.
Impactul este diferența pe care o faci. Concentrându-te pe impactul tău, poți face o diferență mai mare prin munca ta. Acest lucru înseamnă să planifici ce impact doriți să ai și care este cea mai bună modalitate de a-l obține, să colectezi informații despre impactul tau, să evaluezi impactul pe care îl ai, să comunici aceste informații și să înveți din ele.
Noi numim acest ciclu de activități practica de impact. Aceasta include sarcinile de măsurare, monitorizare și evaluare a impactului.
Organizațiile trebuie să își identifice principalele tipuri de impact, precum și cauzele și consecințele acestora. După aceea, trebuie să identifice care sunt țintele lor și să creeze o diagramă a teoriei schimbării. Acest lucru le va ajuta să înțeleagă ce rezultate vor contribui fie la apropierea de obiectivele lor dorite, fie la îndepărtarea de riscurile nedorite.
De ani de zile, măsurarea impactului social a fost utilizată doar de sectoarele cooperării și dezvoltării internaționale, politicilor publice și filantropiei sociale. Termenii "evaluare și monitorizare" erau utilizați pentru a măsura impactul unui program/proiect asupra unei populații țintă. Scopul evaluării și al monitorizării era acela de a justifica subvențiile și donațiile și de a se asigura că obiectivele stabilite de donatori erau atinse.