Finanțat prin crowdfunding | Ento - Ultimele retușuri înainte de lansarea oficială

”Prin intermediul acestei experiențe am putut anticipa ce se poate întampla în lansarea oficială.” își motivează Andreea - creatoarea Ento, derularea campaniei de crowdfunding. Timp de 30 de zile a testat noua colecție, a cercetat piața, s-a promovat și a semnat noi colaborări.

Ce este crowdfunding-ul și cum poate fi de ajutor pentru un startup?

Finanțarea este importantă pentru orice startup iar o campanie de crowdfunding este metoda prin care banii pentru business nu vin de la un singur investitor, ci de la zeci, sute sau chiar mii de oameni care cred în ideea ta de afaceri și vor să te ajute să o transformi în realitate. O astfel de campanie poate fi prima acțiune a unui antreprenor de a-și testa transformarea ideii într-un startup, întrucât este o metodă reală de a cerceta piața și de a vedea dacă ideea ta poate fi capitalizată.

În același timp, este adevărat faptul că o campanie de crowdfunding presupune o activitate intensă de lucru și sunt o serie de elemente care îi asigură succesul însă, dacă este realizată cum trebuie, aduce numeroase beneficii pentru afacerea ta. Inaugurată la sfârșitul anului trecut, secțiunea de crowdfunding de pe platforma Startarium a fost folosită cu succes de o serie de startarieni. Andreea este unul dintre aceștia, care prin intermediul campaniei de crowdfunding a făcut ultimele teste și retușuri înainte de lansarea oficială a startup-ului Ento.

Un pas mai departe, prin crowdfunding  

Povestea proiectului Ento este una 100% românească şi a început cu pasiunea pentru detalii a unei familii. După 12 ani de experienţă în domeniul confecţiilor, era timpul ca business-ul să se dezvolte mai departe, prin conturarea propriei viziuni estetice. Aceeaşi calitate la standarde internaţionale, dar de data aceasta, cu design local.

Sufletul brandului Ento, așa cum se prezintă în descrierea campaniei, este imaginat de mezina familiei, Andreea Cioc, un consultant cu inclinaţie către detalii şi un designer vestimentar care crede în puterea simplităţii de a exprima emoţii complexe.  

Lucrez de peste un an la un proiect în care cred pe deplin. După absolvirea cursului de Design vestimentar unde am avut plăcerea să lucrez cu Lena Criveanu, s-a născut, inevitabil, brandul Ento. Prin acest proiect vreau să dezvolt activitatea şi potenţialul fabricii de confecţii în sistem lohn pe care familia mea o administrează de peste 12 ani. Echipa noastră se bazează pe expertiză tehnică în procesul de producţie şi pe cunoştiinţele mele ca designer vestimentar, consultant şi specialist e-commerce în devenire.  

Ento este un concept vestimentar minimalist despre nevoia de exprimare a femeii, despre alegerile pe care aceasta și le asumă, și imaginea pe care o afișează public. Prima colecţie capsulă a brandului, Aetera, a fost testată și validată cu succes prin intermediul platformei de crowdfunding din cadrul Startarium.  

Aetera vorbește despre feminitate ca element esențial, despre o senzație de visare și despre calitatea hainelor bune de a fi ușoare, de a-ți veni natural. Colecţia propune 11 piese versatile care creează 4 ţinute complete.

Beneficiile aduse de validarea prin crowdfunding  

Cel mai important a fost că prin intermediul acestei experiențe am putut anticipa ce se poate întampla în lansarea oficială.

În primul rând pentru mine acesta campanie nu a fost abordată strict ca o metodă de finanțare. Beneficiile vin mai degrabă din ceea ce se întâmplă în jur, cum reușești să transmiți ideea, cum îți organizezi resursele. Cel mai important a fost că prin intermediul acestei experiențe am putut anticipa ce se poate întampla în lansarea oficială. Am reușit să găsesc colaboratorii de care aveam nevoie și să previn multe neplăceri.

Campania m-a ajutat să pun cap la cap lucrurile de care aveam nevoie: țesături, fermoare, etichete, packaging.

Am ales să lansez acest concept printr-o campanie de crowdfunding pentru a testa ideea, designul și a înțelege mai bine clientul. În ceea ce mă privește această campania m-a ajutat să pun cap la cap lucrurile de care aveam nevoie: țesături, fermoare, etichete, packaging etc.

Poți analiza dacă ai segmentat corect publicul țintă, dacă ai ales corect mijloacele pentru a ajunge la el sau dacă este nevoie să schimbi abordarea.

Îți poți valida cunoștințele, notițele și chiar obiectivele într-o oarecare măsură. Poți analiza dacă ai segmentat corect publicul țintă, dacă ai ales corect mijloacele pentru a ajunge la el sau dacă este nevoie să schimbi abordarea. Fiecare campanie este diferită și din orice inițiativă poți învață multe. 

Derularea campaniei – de la momentul 0 până la atingerea targetului

Pentru mine perioada înainte și în timpul campaniei, a fost o simulare și în același timp o accelerare.

Pentru campanie munca a început de la desen, țesături, producție, ședința foto, comunicare, marketing, social media, management și pot continua. ☺ Pentru mine perioada înainte și în timpul campaniei, a fost o simulare și în același timp o accelerare. Oricât de bine sunt puse pe hârtie obiectivele și chiar și activitățile sau pașii necesari, pe parcurs apar multe hopuri pe care le omitem din dorința de a rămâne pozitivi.

Prezentarea video a campaniei o poți urmări aici.

Am reușit să-mi ating obiectivul de 1000 euro grație social media și networking-ului.

Lansarea cred că este cea mai ușoară. După lansare trebuie însă să vinzi, iar a vinde nu este deloc ușor. Am reușit să-mi ating obiectivul de 1000 euro grație social media și networking-ului.  

Când am văzut că am reușit, că ideea mea este susținută de comunitate și a fost finanțată cu succces a crescut dorința de a lansa www.ento.ro cât mai repede.

Primele gânduri care m-au încercat atunci când am văzut că am reușit, că ideea mea este susținută de comunitate și a fost finanțată cu succces au fost de satisfacție și în același timp de ușurință. Apoi, a crescut dorința de a lansa www.ento.ro cât mai repede. 

Sfaturi și recomandări  

Cine cumpără, de ce cumpără și mai ales ce cumpără sunt întrebări pe care eu aș pune accentul.

Celor care se gândesc la crowdfunding le recomand ca în primul rând să analizeze oportunitatea acestei metode de finanțare. Crowdfunding-ul este frumos, dar poate că în România încă nu este aplicabil pentru orice idee. Pentru cei mai curajoși care doresc să testeze această metodă este foarte important ce se întâmplă înaintea campaniei, identitatea vizuală și mesajul transmis sunt esențiale. Cine cumpără, de ce cumpără și mai ales ce cumpără sunt întrebări pe care eu aș pune accentul.

Ento în 2017

Ento are planuri mari pentru 2017. Luna aceasta o să lansăm www.ento.ro și prima colecție semnată de noi. Pentru primul an ento va rămâne doar în mediul virtual, însă în 2018 vom avea colaborări și cu boutique-uri românești.

Click aici pentru a iniția o campanie de crowdfunding pentru afacerea ta

După ce ne-ai trimis propunerea ta, vom discuta prin email, telefon sau față în față pentru a ajunge la forma sa optimă. Când toate condițiile sunt îndeplinite și campania ta respectă termenii Startarium, suntem gata să pornim! Echipa noastra îți este alături; scrie-ne oricând pe contact@startarium.ro!

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă