Stop & Reflect - Voxi Kids | Ce am învățat în 2020

Una dintre oportunitățile apărute în pandemie este reglementarea telemedicinei în România, crede Ana Maria Onică, co-fondatoarea Voxi Kids. Despre cum a fost 2020 și motivele pentru care se simte recunoscătoare în anul ce se încheie, ne-a povestit în materialul următor.

La final de an, facem un pas în spate și privim către ceea ce a însemnat 2020 pentru ecosistemul local și reprezentanții săi, antreprenori sau susținători ai acestora - de la provocări și lecții învățate (și au fost din plin anul acesta), la succese și momente de celebrare. #stopandreflect este o serie de interviuri cu fondatori, consultanți, mentori sau investitori locali și ocazia cu care deschidem o conversație necesară despre lecțiile lui 2020, deciziile pe care le-a adus și intențiile cu care intrăm într-un nou an. 

Descoperă întreaga serie de materiale Stop & Reflect - Ce am învățat în 2020

Citește concluziile fiecăruia, învață din ele și nu uita să-ți faci propria retrospectivă înainte să începi cu energie noul an.


Povestea VoxiKids

Povestea VoxiKids a început cu niște prieteni care doreau să-și folosească cunoștințele pentru a pune pe piață un produs cu impact social major. Pe scurt, ne-am dorit să folosim tehnologia ca să facem bine. În 2018 am făcut un brainstorming și cineva a menționat copiii cu deficiență de auz care fac terapie de limbaj. Personal, am rezonat imediat cu această nișă pentru că am hipoacuzie unilaterală.

Ne-am apucat mai apoi să cercetăm piața. Așa am descoperit că:

  • 1 din 4 copii are deficiențe de limbaj;
  • La nivel global există peste 34 de milioane de copii care au nevoie de un logoped urgent. Peste 500.000 dintre aceștia se află în România;
  • Soluțiile digitale pentru aceasta nișă sunt destul puține, și vizează doar problemele copiilor, nevoile părinților și logopezilor fiind ignorate.

Așa s-a nascut VoxiKids, inițial pornit ca o aplicație de mobil lansată în 2019. În 2020, aceasta a evoluat spre prima clinică digitală dedicată terapiei de limbaj, care permite și terapia logopedică online.

Provocări și progres în 2020

În 2020 am pus bazele primei clinici digitale dedicate terapiei de limbaj care face posibilă logopedia online, cu exerciții specializate și mijloace de gestionare a progresului fiecărui copil în terapie.

Echipa

Startup-ul a început cu 3 fondatori. Treptat, am reușit să ne mărim numărul de colegi - în prezent sunt o echipă de 8 persoane, dar ne propunem să creștem în continuare, astfel că vom adăuga membri în echipă pe zona de software development, design și vânzări.

Una dintre primele provocări a fost să găsim oameni la fel de determinați, care să rezoneze cu viziunea companiei. La început, ca fondator într-un startup, ai mai multe atribuții odată. Ca CEO, în primul an m-am ocupat de partea de proiectare și dezvoltare a produsului, de branding, design. În același timp, învățam cum să-mi gestionez și adaptez ideile de afaceri și să găsesc parteneriatele potrivite.

Lucrurile s-au așezat pe măsură ce compania a evoluat și am adaugat noi membri în echipă - ei au preluat o parte din atribuțiile CEO-ului și CTO-ului. Am reușit astfel să ne concentrăm pe business development și creșterea produsului.

Provocările pandemiei & lecțiile învățate

În primul rând, am învățat să comunicăm mai bine și să fim productivi indiferent de distanță. Suntem o echipă orientată spre rezultate, iar cât timp s-a muncit de acasă, pot spune că s-a lucrat mai intens și am avansat mai repede pe anumite arii.

În domeniul IT munca la distanță era ceva destul de des întâlnit chiar și înainte de pandemie. Ceea ce ne-a lipsit la început a fost conexiunea cu echipa și partea socială pentru că o echipă, pe termen lung, are nevoie să socializeze și să închege relații de prietenie, asta face și compania mai puternica. Noi am reușit să facem față cu brio și acestei provocări prin faptul că avem discuții zilnice și ședințe periodice care ne ajută să ne punem punct fiecare ce a are de făcut sau să ne ajutăm atunci când este nevoie.

De asemenea, am învățat să luăm decizii de business smart și să adaptăm viziunea companiei la noul context social. Pot spune ca am avansat cu succes în perioada aceasta și am înregistrat o creștere de 40% a numărul de utilizatori în ultimul trimestru.

Oportunități apărute în pandemie

Cred că una dintre oportunități o reprezintă reglementarea telemedicinei în România, ceea ce reprezintă un plan de plecare în zona de sănătate și totodată o creștere de 150% a produselor de e-health pe piață.    

Reglementarea telemedicinei reprezintă o schimbare pentru care sunt recunoscătoare. De asemenea, faptul că lumea este mult mai deschisă față de produsele digitale reprezintă un avantaj pentru start-up-urile cu produse software.      

Lucrurile care impulsionează echipa 

Ca fondatori, ne-am dorit încă de la început să facem bine. Când știi că produsul tău are impact asupra milioane de copii, nu cred ca este ceva care să te motiveze mai mult. Telefoanele sau e-mailurile de mulțumire de la părinții fericiți că există un produs pentru copilul lor cu nevoi speciale, ne aduc zâmbete în suflet. 

Un mesaj pentru tine, antreprenorul care erai în martie, de la antreprenorul care ești astăzi

Este foarte important să iei întotdeauna o decizie - faptul că nu iei o decizie poate fi mult mai periculos decât să iei o decizie proastă.

Motive de mândrie în 2020

Suntem mândri de faptul că am reușit să punem pe piață un produs nou și unic, am reușit să ne adaptăm unui context social diferit și dificil. În paralel, am stabilit noi colaborări importante - unele dintre ele au avut deja loc, altele se vor concretiza în 2021. Însă lansarea primei Clinici Digitale dedicate terapiei limbajului este de departe unul dintre principalele motive de mândrie. Mai ales că încă înainte de lansarea oficială, a devenit folosită de peste 27 de cabinete și peste 200 de de părinți din România. 

În plus, nominalizarea la Central European Startup Awards pentru Best Social Impact Start-up a fost unul dintre multele lucruri câte s-au întâmplat anul acesta și care a venit ca o nouă confirmare că suntem pe direcția bună.

Motive de recunoștință la final de 2020

Sunt recunoscătoare că am alături o echipă de profesioniști, oameni care s-au mobilizat în momente cheie de pivotare a companiei și datorită cărora clinica digitală este deja un produs beta în doar 8 luni.

Recomandări pentru alți antreprenori în perioada următoare

Este foarte important să fie atenți și să analizeze piața din afară - trebuie să urmărească evoluția produselor și tendințele pe piața internațională de e-health pentru a putea oferi soluțiile potrivite clienților finali.

După pandemie, este foarte important să se asigure că produsul poate fi în continuare utilizat și să păstreze o conexiune strânsă cu clienții lor.

Planuri pentru 2021

Ne așteptăm ca în 2021 să ne extindem și la nivel internațional, respectiv vom începe cu țările vorbitoare de limbă engleză, o să recrutăm oameni noi care vor rezona cu valorile și viziunea companiei. Creștem mai repede decât am preconizat, astfel încât găsirea unor colegi noi este importantă în acest moment, mai ales că avem atât planuri de dezvoltare a produsului, cat și extinderea internațională.

Ne propunem ca din primăvara 2021 să ne extindem și în afara granițelor țării pentru a ne adresa și clienților din străinătate. Primele țări vizate sunt cele vorbitoare de limba engleză, urmând să ne extindem în fiecare an pe 3 noi piețe, astfel încât să devenim unii dintre cei mai importanți furnizori de soluții E-health la nivel internațional.

Cine sunt cei cărora ați vrea să le transmiteți mulțumiri la final de 2020?

Pe final de an nu pot fi decât recunoscătoare tuturor celor care ne-au fost alături. De la echipa uimitoare pe care o avem, un aspect foarte important în orice companie, dar mai ales mentorilor foarte buni și implicați: Matei Dumitrescu și Mihai Guran. Le mulțumim pentru suportul și încrederea acordată tuturor investitorilor și VC-urilor care au crezut încă de la început în noi. Cu siguranța în 2021 vom demonstra din nou că am meritat.


Mulțumim pentru gânduri, Ana-Maria!

Pe VoxiKids îi poți urmări și pe Facebook | Website | Instagram 

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă