Cum să îți vinzi muzica online

Nu mai este suficient să faci muzică bună pentru a obține recunoaștere și pentru a-ți crea o comunitate, mai ales că astăzi obstacolele de intrare în industria muzicală sunt mai mici decât au fost vreodată.

Artiștii trebuie să fie capabili să dezvolte și să execute un plan de lansare și promovare a muzicii lor pentru a-și crea și păstra un public și pentru a obține venituri din fluxuri și achiziții de muzică, pentru a se remarca într-o industrie din ce în ce mai competitivă.  

Creează un site web 

Crearea și întreținerea propriului site web poate părea o muncă enormă, dar un site web bine întreținut este cel mai important punct de contact între tine și fanii tăi. Pe măsură ce baza de fani se extinde, te poți aștepta ca tot mai mulți oameni să dorească să își arate sprijinul prin achiziționarea de muzică și articole direct de pe site-ul tău web. 

Site-ul este spațiul tău personal, iar aici poți posta orice informație dorești pentru a te ajuta să spui povestea trupei sau a artistului, precum și pentru a-i ține pe cei care te urmăresc la curent cu orice știri sau evenimente viitoare interesante.  

Implică-ți publicul și interacționează cu el

Vei dori să începi imediat să interacționezi cu publicul. Indiferent de etapa în care te afli în procesul de creație muzicală, anunțarea fanilor că ai ceva ce urmează să faci în curând este o modalitate extraordinară de a genera entuziasm și de a-i face să se simtă parte din experiența creativă. 

Poți interacționa cu comunitatea ta într-o varietate de moduri, inclusiv prin postarea de clipuri video promoționale pe Facebook și Instagram și ținându-i la curent cu fotografii și postări care descriu procesul de creație. Îți poți folosi propriul site web pentru a-ți promova și a-ți face cunoscută muzica, dar rețelele de socializare sunt fantastice de folosit cu sau fără un site web.  

Configurează-ți setarea de precomandă  

Pre-comenzile pe iTunes pot fi o modalitate fantastică de promovare a noului tău album. O pre-comandă îți permite să îți faci albumul/EP/single disponibil în toate magazinele și platformele online înainte de data lansării efective. 

Poți alege dacă dorești să oferi un teaser de 90 de secunde, tarife diferite pentru fiecare melodii sau "melodii cu ‘instant gratification’". Cele din urmă pot fi lansate în diferite zile înainte de data reală de lansare, iar fanii care îți precomandă albumul le vor primi imediat.  

Lansează-te oficial

Este esențial să te gândești cu atenție la strategia de lansare. Vrei să lansezi imediat un album întreg? Sau dorești să creezi anticipare prin lansarea a două sau trei single-uri înainte de data programată pentru lansarea albumului? Îți dorești să începi cu o lansare de EP pentru a obține un conținut pe internet înainte de a aborda casele de discuri?  

După ce ai stabilit ce fel de lansare doresti să realizezi, asigură-te că alegi data corectă de lansare digitală și acorzi suficient timp pentru planificarea comunicării în funcție de aceasta. Vinerea și marțea sunt, de obicei, zilele ideale de lansare și-ți recomandăm să o programezi cu cel puțin patru săptămâni înainte, astfel încât să ai suficient timp pentru a-ți organiza marketingul.  

Pentru a asigura o acoperire suficientă și pentru a stârni anticiparea adepților, data lansării trebuie să se potrivească cu buletinele de știri prin e-mail, postările din social media și alte eforturi de promovare.  

Promovarea muzicii tale  

În calitate de artist în devenire, este esențial să profiți la maximum de toate posibilitățile de promovare pe care le ai la dispoziție și, datorită unor instrumente precum rețelele de socializare, cele mai multe dintre acestea pot fi realizate gratuit sau la un cost redus. 

Desigur, dacă ai un buget suficient de mare, angajarea unei agenții de PR pentru a contacta jurnaliști și influenceri ar fi benefică pentru răspândirea mesajelor, dar dacă bugetul tău este limitat, poți, de asemenea, să te documentezi despre cum să te ocupi singur de PR.  

Rețele sociale  

Pentru artiștii în devenire, rețelele de socializare sunt un instrument indispensabil. Este o metodă excelentă de a rămâne în contact cu fanii actuali și de a-i ține la curent cu muzica și proiectele viitoare. Artiștii pot utiliza metode precum campaniile publicitare pe Facebook pentru a ajunge în fața unor posibili fani noi care încă nu i-au găsit, pe lângă comunicarea cu fanii existenți.  

Newsletterele

Newsletterele sunt o resursă adesea neglijată, care este esențială pentru succesul vânzărilor de muzică online. Acest lucru se datorează faptului că o listă de e-mail îți oferă acces la o bază de date de admiratori pe care o poți vizualiza și descărca în orice moment. 

Spre deosebire de social media, majoritatea persoanelor își verifică e-mailul cel puțin o dată pe zi. Dacă fanii s-au înscris la Newsletter-ul informativ sau au cumpărat ceva de pe site-ul tău, cu siguranță sunt nerăbdători să primească vești de la tine și să afle despre noile lansări. Ar trebui să folosești întotdeauna ocazia de a trimite un e-mail către lista de fani cu un link pentru a îți cumpăra noul single sau album, pe lângă celelalte activități promoționale. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail