Finanțat prin crowdfunding | Reea Design: startup-ul creativ care îți transformă pozele în printuri înrămate

"Cu filtre sau needitate, pozele tale merită înrămate", spun Ruxandra și Andreea, fetele din spatele startup-ului Reea Design. Cum a pornit ideea și cum au reușit să finanțeze cu succes campania, afli mai jos.

Încheiem anul cu un startup apărut chiar anul acesta. Ruxandra Moroșan și Andreea Gheorghe au co-fondat Reea, o aplicație care îți permite să-ți încarci pozele de pe Instagram sau direct din telefon pentru a le pune în ramă. Echipa Reea se ocupă de art print, tu îți alegi pozele și modelul dorit și te bucuri de amintiri așa cum trebuie.

Campania lor de crowdfunding s-a încheiat cu succes, iar cei 65 de susținători au primit deja tablourile marca Reea. Cu sprijinul financiar obținut vor pune la punct ultimele detalii tehnice ale aplicației Reea App.

► Vezi campania de crowdfunding Reea Design aici

Întrebată cum a apărut această idee de business, Ruxandra povestește...

Reea e un mix frumos între plăcerea mea de a desena și inițiativa Andreei. Mi-a plăcut întotdeauna să îmi amenajez spațiul pe gustul meu și să am cât mai multe lucruri care mă reprezintă în apartamentul în care locuiesc. Când m-am mutat am început să îmi fac tablouri pentru locuința mea. Andreea a fost prima persoană care mi-a cerut să îi fac un tablou pentru biroul ei, apoi alți prieteni care veneau în vizită. Ulterior, ne-am gândit să le oferim cadouri cunoștințelor și mereu am primit reacții frumoase și feedback pozitiv. Așa a apărut Reea - în momentul în care ne-am dat seama că există o nevoie și oamenii vor să își agațe pe perete un tablou cu momentele lor speciale sau un art print care îi reprezintă. 

De 4 ani, Ruxandra lucrează la proiectele ei de freelancing din spațiul de co-working Impact Hub Bucharest. Întrebată de ce a ales crowdfundingul, Ruxandra ne spune că a fost încurajată chiar de directorul hub-ului, Daniel Matei.

Daniel a fost primul susținător al ideii. De ce le-a încurajat pe Ruxandra și Andreea să aleagă crowdfundingul, ne spune chiar el...

Când Andreea și Ruxandra mi-au vorbit despre ideea lor am fost încantat întrucât eu apelasem deja la ele pentru un tablou personalizat care a fost un cadou reușit. Însă tot procesul a fost anevoios, a trebuit să caut manual fotografiile, să le descarc și apoi să le trimit prin email.

Prima recomandare a fost să se gândească cum pot folosi tehnologia în avantajul lor pentru a-și face munca mai eficientă, dar și pentru a oferi o experiență mai facilă clientului. Așa au propus soluția unei aplicații în care te poți conecta prin contul tău de social media și să alegi fotografiile pe care tu dorești să le adaugi în canvas-ul tău. Aici au intervenit alte 2 temeri pe care le întalnim des atunci când lucrăm cu antreprenori: "da, dar dezvoltarea ne va costa și daca nu va prinde?". Soluția propusă a fost să lanseze o campanie de crowdfunding și să valideze interesul publicului țintă pentru un astfel de produs la prețul pe care ele îl propuneau. Deși am fost apropiat de campania lor, am încercat să o privesc din exterior și un factor de succes pe care l-am observat în cazul lor a fost "buzz-ul" pe care l-au creat în jurul Reea, de la aparițiile în presa tradiționala, la mențiunile primite din partea unora dintre cei mai populari influenceri care nu doar le menționau, ci își încurajau propriile comunități să se implice în campanie.
Campania de crowdfunding nu doar că le-a ajutat să îți valideze ideea, ci au început solid construcția unui brand care poate altfel nu ar fi beneficiat de aceeași atenție.
În plus, transparența unei campanii de crowdfunding în care poți vedea câte alte produse s-au vândut, dar și cine sunt susținătorii contribuie enorm la "social proof", unul dintre cele mai puternice elemente ce încurajează un cumparator să facă o achiziție în această perioadă. 

Inclusiv spațiul de co-working Impact Hub Bucharest a fost finanțat cu 30.000 euro prin crowdfunding. Mai multe îți povestește Daniel Matei în următorul video: 

Cum ați pregătit campania?

Cum am crezut că am pregătit-o adică? Am făcut o listă cu task-uri precampanie, în timpul și după terminarea acesteia. Cred că aveam o listă de 20-30 de lucruri de făcut (postări pentru Instagram și Facebook, comunicate de presă, am angajat un copywriter care să ne ajute cu textele pentru campanie, o firmă care să ne ajute cu filmulețul de prezentare etc), dar pe parcurs aveam un excel, trello și slack plin de to do lost in progress. Au fost câteva lucruri neprevăzute, am dormit puțin în timpul campaniei, dar cu ajutorul prietenilor din hub (care ne-au ajutat pe PR și Digital) ne-am descurcat onorabil.

Ce ați învățat în urma campaniei?

Am aflat că merită încercat crowdfundingul, că e important să îți validezi produsul de la început. De exemplu, noi credeam că vom vinde mai multe art printuri (posterele fără ramă), dar surpriza a fost că s-au achiziționat într-o proporție mult mai mare produsele cu ramă și am înțeles că e important să oferim un produs finit complex.

Alte lucruri interesante din campanie: am avut mai mulți cumpărători bărbați care au cumpărat (cel mai probabil pentru femei) și o mare parte dintre susținători nu au cumparat doar un singur tablou, ci mai multe ca să le dăruiască.

Planuri de viitor

Vom lucra la aplicație - astfel vei putea să îți încarci pozele de pe Insta sau din telefon și noi le vom printa pentru tine. Vom face o colecție nouă de art printuri pe site și vom adăuga și alte produse pe lângă tablourile cu pozele Insta. Mai avem idei, dar le dezvăluim mai târziu. 

Sfaturi pentru antreprenorii care vor să inițieze o campanie de succes

Le recomandăm să își facă un plan de comunicare bine pus la punct. Noi am început promovarea cu un teaser - am postat pe Facebook și Instagram cu 2 săptămâni înainte și am anunțat că vom începe campania, iar dacă își lăsau adresa de e-mail primeau o reducere de 10% în crowdfunding. La noi a funcționat foarte bine.
Totodată e important să asculți feedback-ul clienților și potențialilor clienți. De exemplu, un client ne-a spus că nu a folosit tabloul că nu avea un diblu de care să îl agațe așa că următoarele au avut. 
Și mai cred că e importantă experiența personalizată. Fiecare dintre cei 65 de susținători au avut un thank you note scris de mână și o felicitare pictată.  

 


Click aici pentru a iniția o campanie de crowdfunding pentru afacerea ta

După ce ne-ai trimis propunerea ta, vom discuta prin email, telefon sau față în față pentru a ajunge la forma sa optimă. Când toate condițiile sunt îndeplinite și campania ta respectă termenii Startarium, suntem gata să pornim! Echipa noastra îți este alături; scrie-ne oricând pe contact@startarium.ro!

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail