Lovepreneurs - Interviu cu Alexandra Blaga, Blaga Events

Pentru Alexandra Blaga, ideea de a organiza evenimente private a apărut ca răspuns la dorința sa de a-și pune laolaltă pasiunile și interesele. Despre începuturi, nevoia de mentori și lucrurile învățate de când lucrează cu oamenii ne-a povestit în materialul următor.

Despre pasiune, din perspectivă de business: 4 antreprenori care pun emoțiile în centrul a ceea ce fac au împărtășit poveștile proiectelor lor și ce i-a motivat să pornească pe acest drum - toate, într-o serie specială, despre afacerile care îi ajută pe oameni să se bucure de sentimentele lor, în diferite forme.


Blaga Events este un boutique de servicii de planning şi styling, care creează nunţi memorabile şi diferite. După 5 ani de organizare de evenimente, Alexandra, fondatoarea sa, spune că abilitatea care a ajutat-o în tot acest timp este aceea de a înțelege viziunile celorlalți și să le transforme în realitate. Iar despre parcursul său ne-a povestit pe larg în interviul de mai jos. 

Cum a apărut Blaga Events

Am dorit să pun laolaltă toate pasiunile și interesele mele - așa a apărut ideea de organizare și design și de a produce evenimente. Am dorit ceva să fie al meu și să îl modelez prin valorile mele, în ce credeam și îmi doream: libertate, independență, meșteșug (sună mai simpatic în engleză: craftsmanship), personalizare. Sunt foarte gurmandă și pasionată de frumos - s-au îmbinat toate perfect, fără nicio așteptare, iar pe parcursul acestor ani am tot adăugat ''elemente'' din ce sunt eu ca om și din ce îmi place cu adevărat.  Până a se materializa, au trecut niște ani, un proces, am învățat multe, am plâns, am râs și tot așa. 

Provocările începuturilor în organizarea de evenimente

Când am început, nu aveam posibilitatea să merg să studiez în străînătate, așa că am căutat la noi un mentor de unde să învăț baza pentru evenimente. M-au refuzat câțiva :), până am întâlnit-o pe cea care m-a ghidat și de la care am învățat multe, în decurs de aproape doi ani, cu întreruperi. Așa am ajuns să lucrez la Geometry, unde am fost implicată în evenimente pentru BAT și nu numai. Primii clienți m-au văzut la un Dinner in the Sand, unul dintre evenimentele de la agenție, apoi o prietenă influencer mi-a zis direct că o să mă ocup de nunta ei, care va fi în 2 luni :). Și tot așa, totul a fost foarte organic și natural, din gură în gură, din ce vedeau pe social media, pe vremea când încă postam. Pe clienți nu i-am ales eu, așa au venit, lucrez cu oameni care nu locuiesc în țară, mulți străini... însă așa mi-am dorit: să dezvolt un business internațional, încetul cu încetul. 

Am avut o clientă din Turcia în primul an, care văzuse o poză de la una dintre nunțile pe care le-am organizat. Eu eram cu bagaje după mine (voiam să plec la ai mei, la Piatra Neamț) și ea a insistat să ne vedem ''acum'', că dorește nunta în 2 săptămâni :). Primul an a fost chiar provocare peste provocare pentru mine, acum că stau și îmi aduc aminte.  Apoi, ultima petrecere din primul an a fost o zi de naștere a unui român care locuia la Milano (lucra în fashion). I-am adus la Brașov toți prietenii de peste tot - a fost ceva tematic, foarte diferit. 

Bine, primul client am fost eu - eveniment pe care l-am anulat și cam de aici a pornit totul să crească așa frumos. Sunt foarte recunoscătoare pentru tot, dacă nu se întâmplau niște evenimente în viață mea, nu cred că eram ce sunt astăzi.

În primul an făceam și design și planning, cap-coadă doar eu, până am cedat, pentru că nu aveam 10 mâini și nici n-am reușit dilatarea timplului :). După, m-am decis să rămân pe planning și producție, să mă ocup în continuare de tot conceptul și design-ul evenimentului, dar să găsesc o echipa care să-mi înțeleagă viziunea și să o materializeze. Și așa s-a și întâmplat. Tot timpul am căutat să lucrez cu oameni noi pe piață, pasionați și care își pun și sufletul în ce fac, nu numai că sunt remunerați. Apoi au început evenimentele în afară (destination weddings)... Și cu numele a fost ceva foarte funny, pentru că toată lumea mă strigă Blaga și mi-a venit așa: this is it

Provocări apar la fiecare eveniment. Toate sunt importante pentru că înveți cum să le gestionezi și să te gestionezi într-un timp foarte limitat. O provocare pentru mine a fost să-mi mut business-ul în străinătate ușor-ușor, dar lucrurile s-au legat de la sine. O provocare este când încerc să înțeleg unii clienți cu care nu merge totul smooth de la început. Provocare a fost să înțeleg locațiile de nunți din țara noastră, de asta și fac evenimente tot mai multe în locații unde nu se fac evenimente.

Cum e diferit un business cu o miză emoțională mai pronunțată?

Consider că fiecare business are ceva sentimental în el. Ok, la evenimente private, așa este, sunt mai personale, depinde și de clienți (am clienți cu care am un call și ne vedem în ziua nunții, unde apar cu mâinile în buzunare :) ) - just to have fun. Eu bocesc tot timpul la evenimentele mele când îmi văd clienții că se bucură așa din suflet când văd rezultatul - chiar dacă până atunci e doar business și muncă - și încerc să păstrez etica pe care am învățat-o de la ai mei, să fiu foarte profesionistă.

Cred că diferența față de un business tradițional apare în sensul că aici contează foarte mult cum se simt clienții în ziua evenimentului și ce reușești să le livrezi... nu e ceva ce ține de factură. Dacă nu reușești din n motive să ajungi să le poți livra emoția și povestea lor, nu prea ai cum repara sau înlocui momentul. Când la un service de mașini, de exemplu, se poate repeta serviciul. Sau în Horeca, se pot rezolva nemulțumirile: se schimbă o cameră de hotel cu alta, se oferă un prânz din partea casei. La evenimente ce să fac?! :), să îl refac? Doamne, nu mi s-a întâmplat și sper să rămână așa.

Partea preferată a muncii tale

Să mănânc! :) 

Îmi place că am această abilitate să înțeleg viziunile celorlalți și să le transform în realitate, că creăm experiențe și lucruri unice. Sunt bună pe organizare și îmi place foarte tare asta, dar partea de creație și design îmi dă acea bucurie interioară. Îmi place că sunt diferită și că sunt eu în tot ce fac. Îmi place să îmi împing clienții să-și descopere partea lor interioară și să se bucure de acest proces până la evenimentul lor. E cu fun la noi :). 

Recomandări pentru cei care vor să înceapă o afacere de organizare de evenimente

Să o înceapă dacă simt, în primul rând. Da, we all have bills to pay și ne place confortul și să trăim bine, dar vine și cu un preț. Mai bine să alegi să faci ceva cu plăcere. Bine, de regulă se așează lucrurile așa cum e benefic pentru fiecare.

Apoi, să analizeze piață și să aleagă o nișă. Să fie transparenți și sinceri.

Cât despre investiție: web, social media. Să se ocupe de Social Media! Nu ca mine :) 

Credit foto: Emma & Clau, Deea & Flo, White Ruffles


Te invităm să urmărește activitatea Blaga Events în continuare pe:

Facebook l InstagramWebsite


Citește și: 

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă