De ce crowdfunding?

Descoperă ce câștigi de fapt prin crowdfunding pentru afacerea ta în România și de ce este important să susții la rândul tău campaniile derulate de alți antreprenori.

Odată cu lansarea platformei Startarium ne-am propus să oferim suport educațional antreprenorilor ajutându-i astfel să lanseze sau să dezvolte un startup de succes. Pe lângă cursuri și interviuri video sau alte oportunități gratuite precum mentorat sau consultanță fiscală și legală, pe Startarium ai la dispoziție crowdfundingul ca metodă alternativă de finanțare, dar, mai ales, ca oportunitate de învățare, testare și validare a ideii de business.

Crowdfundingul pe platforma Startarium presupune un proces de învățare accelerată, care include feedback pe forma finală a campaniei, business mentorship și consultanță pe marketing și strategia de media. Este o inițiativă care are ca scop nu doar obținerea finantarii dorite, ci și a beneficiilor pe termen lung rezultate în urma procesului de învățare: lansarea unui business sustenabil.

Ce câștigi din crowdfunding?

  • O bază de clienți inițială utilă, mai ales, dacă te afli la început de drum  
  • Vizibilitate pentru produsul sau serviciul tău 
  • Validare a ideii de business  
  • Definire clară a obiectivelor pe termen mediu sau lung  
  • Calibrare a ofertei, a prețurilor și a pachetelor oferite  

Și bineînteles, finanțarea de care ai nevoie pentru lansarea produsului sau chiar a afacerii în sine. Se spune că banii clienților sunt cei mai sănătoși și ieftini, iar crowdfundingul aduce exact asta: bani în avans de la viitorii tai clienți.

De la lansarea platformei, prin secțiunea de crowdfunding au fost derulate deja 30 de campanii, care au atras peste 1.300 de susținători și finanțari totale ce depasesc 100.000 EUR. Cea mai mare suma strânsa de un singur proiect a fost 30.000 de euro, iar timpul record în care s-a finanțat o campanie a fost de doar 3 zile.

Află din următorul curs dacă este potrivit crowdfundingul și pentru startup-ul tău.

Să schimbăm cadrul acum! Ai înțeles de ce este important să inițiezi crowdfunding pentru ideea ta de business, dar susținătorii unei campanii sunt foarte importanți. Campaniile finanțate pe Startarium au avut 1.300 de susținători ce au finanțat și validat 25 de idei.

De ce să susții o campanie de crowdfunding?

  • Vei fi primul beneficiar al unui produs sau serviciu care nu mai există în piață 
  • Produsele din crowdfunding au prețuri reduse 
  • Ajuți un antreprenor la început de drum să își valideze și finanțeze ideea de business 
  • Nu riști nimic. Dacă targetul campaniei nu va fi atins, tu îți vei primi banii înapoi, iar inițiatorul își va extrage concluzii valoroase privind ideea lui. 

Crowdfunding pe platforma Startarium - o inițiativă susținută de ING

Crowdfundingul este o modalitate de a face bine în societate și de a contribui la creșterea unui ecosistem de startup-uri fără a avea niciun risc asociat.
(Cătălin Vasile, Head of Retail Sales Management ING Bank România)


Colorful Mind - o campanie susținută de 151 de oameni

Cel mai important lucru pe care l-am învățat a fost să am încredere în ideea mea și s-a datorat susținerii oamenilor din jur.
(Maria Dinu, Fondator Colorful Mind)


Impact Hub Bucharest - campanie finanțată în 48 de ore de la lansare

E important să susținem campaniile de crowdfunding pentru că în felul acesta validăm ideea inițiatorului, îi spunem dacă prețul propus este unul corect și îl ajutăm ca la sfârșit să își finanțeze ideea. 
(Daniel Matei, Director Impact Hub Bucharest)


eematico Toys - de la cursuri la jucării - o nouă linie de business validată

Cel mai bun mijloc de a testa produsele și de a le vinde fără a ne expune unui risc prea mare.
(Ion Neculai, Co-fondator eematico)


Povești nemuritoare de vânzări - o idee implementată cu participarea directă a oamenilor

Mai important decât contribuția financiară, e mesajul pe care un susținător îl transmite inițiatorului unei campanii, faptul că ideea este bună și merită să fie spijinită.
(Adrian Cioroianu, Trainer & Fondator Povești de Vânzări)

► Vezi toate campaniile aici!

Click aici pentru a iniția o campanie de crowdfunding pentru afacerea ta

După ce ne-ai trimis propunerea ta, vom discuta prin email, telefon sau față în față pentru a ajunge la forma sa optimă. Când toate condițiile sunt îndeplinite și campania ta respectă termenii Startarium, suntem gata să pornim! Echipa noastra îți este alături; scrie-ne oricând pe contact@startarium.ro! 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail