Impact Festival 2024 (organizat de Impact Hub Bucharest) a însemnat trei zile în care participanții au explorat noi perspective asupra inovației, impactului social și sustenabilității, transformând acest eveniment într-un catalizator al schimbării.
Între 3 și 5 decembrie 2024, Impact Hub Bucharest (IHB) a adus laolaltă antreprenori, inovatori, lideri corporativi și profesioniști din diverse domenii, în cadrul evenimentului Impact Festival 2024.
„Impact Festival este mai mult decât un eveniment – este o ocazie de a reflecta, de a celebra și de a construi împreună un viitor sustenabil și prosper. Este un moment în care consolidăm relațiile, generăm idei noi și promovăm colaborarea în ecosistemul antreprenorial”, a transmis Raluca Grigore (Programs Portfolio Director, Impact Hub Bucharest).
Ziua 1, la Impact Festival 2024 – AgriFood
Într-o țară cu peste 760.000 de ferme, doar câteva sute sunt performante și profesionale. Acest context subliniază nevoia de investiții în educație agricolă. „Achiziția laptelui reprezintă un parteneriat pentru progres”, a subliniat Cătălin Andreica (foto, Milk Procurement & Project Manager, Danone România), în timpul unui masterclass despre agricultura regenerativă, organizat pe 3 decembrie, în cadrul zilei dedicate AgriFood.
Un alt moment important al zilei a fost reprezentat de sesiunile de consultanță pentru antreprenori – Business Clinics. Au fost organizate întâlniri 1 la 1 cu Adrian Șuteu (Board Member. Transylvania Angels Network și Membership Manager, European Microfinance Network), Andrei Turcu (Product Designer & Trainer UI/UX, LEADERS Foundation), Andrei Pavel (Technology Lawyer, Ventures’n’Law), Dana Nae Popa (Owner & Managing Director, Pastel și Cofondatoare Copera Branding) și Laura Iane (Executive Creative Director, Pastel și Cofondatoare Copera Branding). De la product design, la branding și marketing, antreprenorii prezenți la Impact Festival au primit soluții personalizate pentru provocările lor.
Ziua s-a încheiat cu cea de-a patra ediție a Agrifood Innovation Summit, eveniment dedicat profesioniștilor din domeniile agroalimentar, AgriTech și cercetare, moderat de Toader Păun (Senior Editor & Director of Communications la revista Biz & Haute Culture). În cadrul acestuia, peste 65 de participanți au explorat cele mai bune practici și soluții inovatoare din industrie.
IHB, punctul de contact EIT Food în România, a deschis evenimentul cu un keynote despre oportunitățile și provocările viitorului. Potrivit EIT Food, agricultura trebuie să hrănească aproape 10 miliarde de oameni până în 2050, iar soluțiile sustenabile (precum puțurile alimentate cu energie solară sau copacii plantați strategic) devin esențiale.
La dezbateri, Michael Kaiser (Commercial Director Sezamo) a subliniat importanța combaterii risipei alimentare prin producție locală și ecologică, conectând eficient producătorii, retailerii și consumatorii. Tudor Iacob (CEO Unison Goodies) a prezentat parcursul startupului său de snackuri pe bază de plante, care a atras investiții de peste 200.000 de euro și a fost listat pe SeedBlink. În plus, Luka Zivkovic (Cofondator Bonapp) a explicat cum startupul său contribuie la reducerea risipei alimentare prin soluții inovatoare.
Ziua 2, la Impact Festival 2024 – Impact social
Cea de-a doua zi a evenimentului marca IHB a fost dedicată transformării sociale și a inclus Pitch Day-ul programului de accelerare Innovators for Children 2024. Startupuri cu soluții inovatoare pentru bunăstarea copiilor și adolescenților și-au prezentat proiectele, încurajând investițiile în viitorul tinerelor generații. Startupul desemnat câștigător a fost Early Alpha Engineering, platformă online unde copiii descoperă robotică și antreprenoriat printr-o abordare ce combină electronica, 3D modeling, printare, asamblare și programare. Evenimentul a fost prezentat de Andreea Archip (Editor coordonator, Școala 9).
Ziua 3, la Impact Festival 2024 – Climă și sustenabilitate
Ultima zi a festivalului a fost un tribut adus inițiativelor sustenabile. Astfel, pe 5 decembrie a avut loc Demo Day, în cadrul programului Romania ClimAccelerator 2024, unde s-au prezentat proiecte inovatoare dedicate combaterii schimbărilor climatice. Evenimentul a fost prezentat de Oana Coșman (Redactor-șef Green Start-up și Editor start-up.ro).
Romania ClimAccelerator sprijină accelerarea afacerilor care propun soluții inedite în domenii precum energie regenerabilă, managementul deșeurilor, tehnologii curate, gestionarea emisiilor de carbon, construcții verzi, producție sustenabilă, transport și reciclare. Cea de-a patra ediție a acceleratorului a beneficit de sprijinul și expertiza EIT Climate-KIC, cea mai importantă inițiativă europeană în domeniul inovației climatice.
Atomania, Marny Energy, Pedala Defensivă, renewd, SeedPods, United Chord, WORMXSOIL sunt cele 7 startupuri din categoria Seed Stage care și-au prezentat soluția și evoluția din program în fața investitorilor, mentorilor, presei și publicului. Startupurile alese au deja un prototip și au beneficiat de sprijin în atragerea clienților, de consultanță din partea mentorilor din advisory board și de workshopuri pe subiecte relevante pentru parcursul lor.
„Ne-am bucurat să vedem la Demo Day idei nu doar creative, ci și cu potențial de a dezvolta soluții cu impact pozitiv pentru un viitor mai sustenabil. În contextul provocărilor cu care se confruntă întreaga planetă, susținerea acestor idei reprezintă o oportunitate de a dezvolta afaceri sustenabile și un angajament al nostru pentru protejarea mediului și asigurarea unui viitor mai sigur pentru generațiile următoare. Este esențial să direcționăm resursele financiare către tehnologii și soluții care răspund atât cerințelor economice ale momentului, cât și necesității de a proteja ecosistemul planetei”, a explicat Andreea Porojan (foto, CSR & Sustainability Manager, Raiffeisen Bank România).
Ce s-a mai întâmplat la Impact Festival 2024?
Pe parcursul celor trei zile, Kidz Arena a oferit un spațiu de joacă dedicat copiilor, iar părinții au avut ocazia să socializeze. Copiii au fost atrași de două ateliere interactive: Sănătos de mic (care a avut ca subiect nutriția sănătoasă, a fost susținut de specialista Angela Onuțu și a fost dezvoltat de Danone România și Asociația SAMAS) și un atelier de robotică (susținut de Early Alpha Engineering, unde cei mici și-au construit propriul brad de jucărie). De asemenea, participanții au descoperit beneficiile unui spațiu colaborativ grație Open Days, în cadrul hub-ului de coworking.
Impact Festival 2024 a fost posibil datorită sprijinului partenerilor Impact Hub Bucharest – Raiffeisen Bank România, Danone România, Eisberg România și Chio Chips – care susțin inovația și dezvoltarea sustenabilă.