Antreprenoriatul social - provocări și insight-uri de la finaliștii 4GOOD

Ce înseamnă de fapt să fii antreprenor social? Ce diferențe există între antreprenoriatul social și cel „clasic”? Există o mulțime de mituri în legătură cu acest domeniu, așa că am decis să le adresăm pe câteva dintre ele împreună cu antreprenori sociali locali. Am stat de vorbă cu 4 dintre participanții din cadrul Startarium 4Good – OilRight, WeWilder, Asociația Help Autism și MagicHELP – despre ce înseamnă antreprenoriatul social, urmărindu-le poveștile și evoluția.

Formele antreprenoriatului social 

În general, când ne gândim la antreprenoriat social, ne gândim la sprijinirea comunității și aproape deloc la profit. În practică însă, o organizație cu misiune socială trebuie de cele mai multe ori să urmărească aceeași structură de business precum orice altă companie sau organizație: de la management și model de monetizare, la organizare, echipă specializată și un serviciu sau un produs care are un avantaj competitiv și se adresează unui segment specific din piață.

În plus, e bine de știut și că inițiativele cu misiune socială pot funcționa sub mai multe tipuri de entități - societăți comerciale, SRL-uri, ONG-uri. Această dimensiune rezultă din misiunea asumată a …

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail