Antreprenoriat prin conversie și viziune - Valentin Radu, fondator Omniconvert

“Până la 33 de ani nu m-am gândit să fiu antreprenor, să construiesc business-uri, să aduc un plus valoare și să am angajați.” povestește fondatorul Omniconvert. Cum a ajuns să conducă un business cu peste 12.000 de utilizatori și clienți precum Avon, Samsung, Telekom, aflați din interviul de mai jos.

Ce face Omniconvert?

Înființată în 2013, Omniconvert (fost Marketizator) este o companie SaaS de optimizare a ratei de conversie, cu sediul în București. Serviciile companiei permit departamentelor de marketing și antreprenorilor să identifice și să valorifice factorii care determină creșterea ratei de conversie pe website, transformând prospecții în clienți prin intermediul unui software ușor de utilizat. Platforma facilitează înțelegerea vizitatorilor prin intermediul chestionarelor, colectarea de lead-uri prin interacțiune personalizată, precum și testarea de overlayere fără a fi nevoie de suport IT.

Cu peste 40 de angajați în întreaga Europă, compania asigura servicii pentru mai mult de 12.000 de utilizatori si pentru clienți precum Avon, Samsung, Telekom, Wordstream, OLX, cu peste 1 miliard de vizite pe lună. Compania a câștigat mai multe premii în competițiile dedicate startupurilor precum Euro Cloud și Startup Rally și a fost recunoscută și ca software-ul CRO cu cel mai mare scor general al satisfacției clienților într-un raport publicat de G2Crowd.com în 2015.

Pentru extindere la nivel global, Omniconvert a primit în martie 2016 o finanțare de 1 milion de euro de la Catalyst.

Cine e Valentin Radu?  

Căsătorit, cu doi copii, Valentin este un vizionar și un antreprenor în serie. Ultimii 12 ani i-a dedicat marketingul tech și digital. Valentin este cunoscut pentru energia sa pozitivă, creativitatea și cunoștințele despre marketing și afaceri. În plus, este și speaker internațional, iar subiectele despre care îi face plăcere să vorbească sunt eCommerce, optimizare și creștere.

Antreprenor în România 

Tot timpul mi-am căutat vocația și nu am știut ce să fac, făceam foarte multe lucruri cam de nota 7-8. Cred că asta este de fapt un antreprenor, un bivalent care e în stare să aducă experți pe lângă el și să îi motiveze.

Până pe la 33 de ani, eu nu m-am gândit să fiu antreprenor, să construiesc business-uri, sisteme, să aduc un plus valoare și să am angajați. Tot timpul mi-am căutat vocația și nu am știut ce să fac, făceam foarte multe lucruri cam de nota 7-8. Cred că asta este de fapt un antreprenor, un bivalent care e în stare să aducă experți pe lângă el și să îi motiveze.  

Antreprenorul este cel care, deși susține economia, trebuie să se bată cu tot felul de reglementări, ordonanțe și alte chestiuni.

Antreprenoriatul, în România, aduce cam 60% din locurile de muncă, deci hai să ne gândim la impactul ăsta. Antreprenorul este cel care, deși susține economia, trebuie să se bată cu tot felul de reglementări, ordonanțe și alte chestiuni. În plus, mai este o frică peste care trebuie să treacă, frica de a nu fi tras la răspundere pentru ceva ce nu a știut că nu trebuie să facă. Nu dormi prea comod ca antreprenor, trebuie să dai cu subsemnatul pentru tot felul de chestiuni. Pe lângă frica asta din start mai este și frica de necunoscut, mai ales când intri într-o zonă în care nu iei o rețetă, nu cumperi o franciză, ci te duci în necunoscut, când faci ceva ce nu a mai făcut nimeni și nu știi dacă va merge, cum va fi. Cea mai mare și mai aprigă frică a mea este aceea de a nu dezamăgi colegii cărora le dau o direcție în viață, să le spun ”Veniți aici să construim o perioadă niște lucruri mișto” și după să fie momente în care trebuie să le spun să își caute de lucru.

Omniconvert teamDe la idee la business - povestea din spatele Omniconvert 

Am făcut o platformă in-house prin care am început să schimbăm site-ul în funcție de cine îl vizita. Dacă era un om din Brașov, îi arătam Piața Sfatului. Dacă avea o Honda, îi puneam o poză cu Honda acolo, să vadă omul că pentru mașinuța lui își face acum asigurarea.

Eram la al treilea business de asigurări online și am identificat că o creștere de 10% a ratei de conversie de pe site, ne-ar fi scăzut costul de achiziție cu 10% și ne-ar fi crescut profitul instantaneu. Am zis ok, să ne concentrăm pe chestia asta. Am început research-ul și erau platforme foarte scumpe la vremea aia, în 2012, pe care le puteam cumpăra, dar nu ne permiteam. Așa că am făcut o platformă in-house prin care am început să schimbăm site-ul în funcție de cine îl vizita. Dacă era un om din Brașov, îi arătam Piața Sfatului. Dacă avea o Honda, îi puneam o poză cu Honda acolo, să vadă omul că pentru mașinuța lui își face acum asigurarea. Chestia asta a început să facă rata de conversie să crească, iar după un an de zile, când am văzut rezultatele astea atât de mari, ne-am dat seama că e un business de sine stătător, platforma asta sigur și-o doresc și alți marketeri și sigur vor avea nevoie de ea.

Deja facem research în zona de inteligență artificială. Ăsta este cumva viitorul și în tehnologia de marketing, adică există acel marketer care șurubărește pe acolo, dar el va fi ajutat de tot felul de informații furnizate de AI

Pe viitor, ne-am propus să devenim o companie care crește organic, care aduce foarte multă valoare, folosind multă tehnologie și deja am început să facem research în zona de inteligență artificială. Ăsta este cumva viitorul și în tehnologia de marketing. Adică e acel marketer care vine, șurubărește acolo, dar el va fi ajutat de tot felul de informații furnizate de inteligența artificială. Noi vrem să unim partea de profilare, comportamente - să înțelegem zonele de big data – cu produsele și serviciile de care ei au nevoie, în timp real. Vrem să unificăm canalele de contact online pe care le au companiile cu clienții și prospecții lor, astfel încât să dăm o comunicare unitară.

Dragă antreprenor aflat la început de drum

Noi românii suntem niște oameni inspirați, puternici, creativi, care pot să iasă din orice fel de problemă, dar care nu suntem conștienți de lucrul ăsta.

Noi suntem un popor fabulos, minunat, care are un potențial incredibil, dar de care nu este conștient. Mă uit la poporul român și la colegii mei, angajații mei, la clienții noștri și mă gândesc la Ice Age, la acel mamut care crede toată viața lui că este o nevăstuică, stă ascuns, îi e frică, dar e ditamai animalul. Ăsta e potențialul nostru, ăștia suntem noi, românii. Niște oameni inspirați, puternici, creativi, care pot să iasă din orice fel de problemă, dar care nu sunt conștienți de lucrul ăsta.

Noi ca umanitate suntem într-o criză în momentul de față, nimeni nu are soluția aia salvatoare. Întotdeauna ea se creează, e acea mână invizibilă a pieței care rezolvă lucrurile. Ea stă în potențialul nostru.

Așteaptă de la alții marea rețetă, dar care e aia? Că nimeni nu o are. Suntem într-o instabilitate perpetuă, cam asta este singura certitudine, că la nivel global habar nu avem pe unde să o luăm. Noi ca umanitate suntem într-o criză în momentul de față, nimeni nu are soluția aia salvatoare. Întotdeauna ea se creează, e acea mână invizibilă a pieței care rezolvă lucrurile. Ea stă în potențialul nostru.

I-aș propune să investească timp în research pentru a înțelege piața în care se bagă, cum funcționează piața și care sunt resorturile care decid achiziția unui produs sau a altui produs. Modelarea strategică bazată pe cifre este incredibilă pentru că noi, oamenii, interpretăm emoțional și cu predilecție lucrurile, luăm decizii emoționale care țin de starea, bagajul și subconștientul nostru.

Așa că, unui antreprenor aflat la început de drum i-aș propune în primul rând să pună frână și să nu înceapă, deși pare contra-intuitiv. I-aș propune să facă research foarte mult. Noi avem imprimată o grabă inutilă de a face lucrurile, care nu ne permite să vedem the bigger picture. I-aș propune să investească timp în research pentru a înțelege piața în care se bagă, a înțelege cum funcționează piața și care sunt resorturile care decid achiziția unui produs sau a altui produs. Modelarea strategică bazată pe cifre este incredibilă pentru că, noi oamenii, interpretăm emoțional și cu predilecție lucrurile, luăm decizii emoționale care țin de starea, bagajul și subconștientul nostru. Nu luăm deciziile folosind și rațiunea, datele de care avem nevoie. Cred că ăsta va fi marele avantaj al inteligenței artificiale, faptul că se iau decizii raționale, bazate pe date. I-aș propune unui antreprenor să folosească emoțiile și energia pentru a-și motiva oamenii, a se motiva pe el, dar să folosească foarte mult datele.

valentin-raduGânduri de final

Este un dar viața asta și le-aș propune oamenilor care citesc interviul, ca indiferent ce fac cu viața lor, să o trăiască complet, deplin, autentic, în strânsă relație cu visele lor. Să viseze, să își dea voie să viseze și să schimbe lucrurile, să le transforme în mult mai bine. Sunt miliarde de probabilități în jurul nostru, iar noi alegem să le polenizăm, din păcate, pe cele mai nasoale. Cum ar fi dacă toți am alege să ne uităm la cel mai înalt viitor posibil, dacă am schimba lucrurile în țara asta și dacă ne-am uni forțele pentru a o putea transforma în mai bine pentru noi toți, nu pentru fiecare individual

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail