Chiar dacă o bună parte dintre evenimentele lui 2020 au trecut în online, nu înseamnă că nu mai poți profita de oportunitățile de învățare din cadrul lor. Dimpotrivă - au apărut și mai multe contexte online în care reprezentanții ecosistemului împărtășesc din experiența lor și despre provocările din prezent.
Chiar dacă o bună parte dintre evenimentele lui 2020 au trecut în online, nu înseamnă că nu mai poți profita de oportunitățile de învățare din cadrul lor. Dimpotrivă - în ultima vreme au apărut și mai multe contexte online în care reprezentanții ecosistemului împărtășesc din experiența lor și despre provocările din prezent.
Cum să te asiguri că la fiecare eveniment (fie el offline, fie online) ai parte de o experiență din care să înveți și în care să găsești oportunități de creștere? Iată câteva idei.
1. Alege evenimentele care care ți se potrivesc
Ca să îl cităm pe Simon Sinek, începe cu de ce :) Clarifică motivul principal pentru care urmărești sau mergi la evenimentul respectiv. Ești interesat în primul rând de prezentări și de conținutul educațional/informațional? Vrei să găsești răspunsuri la niște întrebări specifice? Vrei să faci networking? După ce îți fixezi obiectivul, îți va fi mai ușor să navighezi printre numărul mare de conferințe și discuții online, fără să uiți care sunt prioritățile tale.
2. Studiază agenda evenimentului
Verifică cine sunt speakerii ca să te decizi ce sesiuni/prezentări vrei să vezi sau, dacă este un eveniment offline, fă lista partenerilor evenimentului pe care vrei să îi cunoști sau află cine sunt expozanții. De asemenea, vezi dacă persoane de interes pentru tine urmează să participe - grupurile de antreprenori sunt un bun mod prin care poți face asta.
3. Chiar dacă nu mergi la o competiție, vino cu pitch-ul pregătit
E important să fii oricând pregătit să îți prezinți concis, corect și atractiv afacerea, într-un timp foarte scurt. Evenimentele (fizice sau virtuale) în care reprezentanții industriei tale se reunesc sunt o bună oportunitate de a găsi inclusiv co-fondatori sau membri ai echipei, nu doar investitori.
Dacă vrei să îți prezinți ideea unui alt participant / om-resursă, gândește-te în primul rând dacă e omul potrivit pentru tine și documentează-te despre afacerile în care a mai investit.
4. Nu-ți fie teamă să povestești despre ceea ce faci și ce îți dorești să atingi
Evenimentele sunt cea mai bună ocazie să primești feedback la cald sau întrebări pe care încă nu ai avut ocazia să ți le pui. În pus, oamenii pe care îi cunoști pot veni cu idei, propuneri de parteneri și multe alte insight-uri care să te ajute. La rândul tău, poți să contribui pentru a sprijini alți antreprenori ca tine.
5. Mergi cu atitudinea potrivită: evenimentele sunt experiențe constructive de învățare
Altfel spus, sunt oportunități minunate să exersezi, să înveți, să te inspiri, să primești și să dai feedback. În egală măsură, sunt ocazii în care se reunesc comunități frumoase, care construiesc și cresc împreună.
Dacă ai descoperit și alte modalități care te ajută când iei parte la evenimente de business, suntem curioși să le aflăm în comentarii!