Ce este o strategie de transformare digitală și de ce ar trebui să adopți una?

Dacă dorești să îmbunătățesti modul în care îți desfășori activitatea și îți organizezi operațiunile, transformarea digitală este o soluție excelentă pentru tine. Singura întrebare care rămâne este de unde începi.

Transformarea digitală, ca orice altă soluție tehnică nouă, are avantaje și dezavantaje. Așadar, cum te poți asigura că urmezi cele mai bune practici și că eviți cât mai multe probleme atunci când o implementezi în compania ta? La aceste întrebări, soluția este simplă: strategia de transformare digitală. 

Transformarea digitală este frecvent definită ca fiind integrarea tehnologiilor digitale în toate aspectele unei afaceri pentru a stabili relații mai puternice pe termen lung și pentru a înțelege mai bine nevoile clienților.  

Cu toate acestea, acesta este doar un singur unghi din care putem privi conceptul. Când ne gândim la digital, ne gândim la explorarea de noi frontiere și la valorificarea inovației și a tehnologiei pentru a vă propulsa compania. Este vorba despre descoperirea de noi posibilități în cadrul unui serviciu actual pentru a dezvolta și a oferi o experiență mai bună clienților.  

Strategia de transformare digitală se concentrează pe valorificarea tehnologiei pentru a îmbunătăți performanța companiei, fie prin dezvoltarea de noi produse, fie prin reproiectarea proceselor existente. 

Acesta stabilește strategia unei organizații de a folosi tehnologia pentru a obține noi avantaje competitive, precum și strategiile pe care le va folosi pentru a face aceste schimbări. Acest lucru implică frecvent modificări ale modelelor de afaceri, deoarece noile tehnologii permit întreprinderilor inventive să furnizeze servicii care nu erau disponibile anterior.  

În lumea de astăzi, tehnologia a evoluat și a devenit mai mult decât un simplu hardware sau software. Strategia digitală și strategia de afaceri vor deveni sinonime pe măsură ce tehnologia digitală devine tot mai răspândită, iar firmele merg pe calea transformării digitale. Deocamdată, termenul "strategie digitală" este încă relevant pentru concentrarea eforturilor asupra activităților digitale.  

Este esențial să ne amintim că strategia digitală este atât o idee, cât și o acțiune, în sensul că ar trebui să ducă în cele din urmă la dezvoltarea unui plan specific sau a unei foi de parcurs. Deși tehnicile precise pe care alegi să le urmărești ar putea fi schimbate în orice moment, ar trebui să existe un angajament clar față de ceea ce înseamnă digitalul pentru afacerea ta.

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail