Stop & Reflect - Bright Spaces | Ce am învățat în 2021

“Am început 2021 cu dorința de a crește în același ritm accelerat ca în 2020 și de a demonstra utilitatea soluției noastre pe plan internațional, în special în contextul post pandemic. Mă bucură mult să spun că am trecut cu bine peste multe provocări și dificultăți, în principal pentru că suntem și vrem să rămânem flexibili, agili și motivați”, spune Bogdan Nicoară, Founder & CEO Bright Spaces.

La final de an, facem un pas în spate și privim către ceea ce a însemnat 2021 pentru ecosistemul local și reprezentanții săi, antreprenori sau susținători ai acestora - de la provocări și lecții învățate (și au fost din plin și anul acesta), la succese și momente de celebrare. #stopandreflect este o serie de interviuri cu fondatori, consultanți, mentori sau investitori locali și ocazia cu care deschidem o conversație necesară despre lecțiile lui 2021, deciziile pe care le-a adus și intențiile cu care intrăm într-un nou an.

Citește concluziile fiecăruia, învață din ele și nu uita să-ți faci propria retrospectivă înainte să începi cu energie noul an.


Despre Bright Spaces

Bright Spaces este un startup proptech european venture backed ce oferă o soluție digitală completă de prezentare și ofertare a clădirilor de birouri și a spațiilor disponibile din acestea. 

Cu ajutorul vizualizării în mediu 3D, disponibilitatea digitală a spațiilor și diferite module de automatizare, optimizare și digitalizare a acțiunilor specifice procesului de închiriere de spații de birouri, Bright Spaces urmărește creșterea numărului de cereri relevante și închiderea mai rapidă a înțelegerilor comerciale din acest segment. 


Cum a început povestea Bright Spaces? 

Bright Spaces a apărut în urma participării la primul Real Estate Hackathon organizat în România, de către Proptech Romania, în aprilie 2019. Ciprian Pașca, unul dintre mentorii noștri actuali, a fost cel care ne-a încurajat să participăm și să folosim experiența noastră anterioară din tehnologie în real estate.

Atunci, o parte din echipa noastră actuală a propus o soluție de digitalizare a modului în care sunt prezentate și închiriate spațiile de birouri, atât pentru a moderniza aceste procese, cât și pentru a le face mai ușoare pentru echipele de leasing ale dezvoltatorilor. 

Ideea noastră a continuat să fie validată de jucători importanți din piață. În perioada următoare am câștigat și alte competiții, am primit feedback pozitiv de la potențiali parteneri - inclusiv de la primul nostru client, Skanska România. În noiembrie 2019 am ridicat și prima noastră rundă de investiții, de 185.000 de euro, iar la începutul anului 2020 am fost acceptați în cea de-a opta cohortă a acceleratorului organizat de Pi Labs, cel mai activ VC dedicat industriei de proptech. 

Am învățat foarte multe și ne-am rafinat ideea inițială astfel încât să devenim o soluție integrată, end-to-end, care să ofere o nouă experiență de prezentare și leasing în commercial real estate.

Cu ce planuri/gânduri ați început 2021? Cum s-au întâmplat/schimbat ele?  

Am început 2021 cu dorința de a crește în același ritm accelerat ca în 2020 și de a demonstra utilitatea soluției noastre pe plan internațional, în special în contextul post pandemic. Mă bucură mult să spun că am trecut cu bine peste multe provocări și dificultăți, în principal pentru că suntem și vrem să rămânem flexibili, agili și motivați.

Care sunt lucrurile cu care vă mândriți cel mai tare în 2021?  

Pentru Bright Spaces, anul 2021 a fost marcat de câteva realizări de care suntem foarte mândri:

  • echipa noastră a crescut de 4 ori comparativ cu 2020, avem deja colegi în alte țări și lucrăm atât din birou, cât și remote. În ciuda faptului că am depășit de mult stadiul inițial în care eram doar 5 membri, mă bucur că reușim să rămânem conectați foarte bine între noi.
  • am ridicat o nouă rundă, de 1,5 milioane de euro, de la 2 fonduri internaționale de renume: Axeleo Capital și Pi Labs, de la Sparking Capital și Growceanu Angel Investment, care au făcut follow-up după runda inițială, și de la un grup de angels cu experiență în real estate și tehnologie
  • ne concentrăm mult pe definirea culturii organizaționale și pe atingerea unor obiective de sustenabilitate și responsabilitate față de mediul înconjurător și de comunitate
  • am lansat noi platforme de vizualizare și leasing digital, am semnat cu noi clienți și ne pregătim de expansiunea internațională. Astfel, acum lista clienților noștri îi cuprinde pe: Skanska Romania (Equilibrium 1 și 2), One United Properties (One Tower, One Cotroceni Park, One Herastrau Office), Impact Hub Bucharest (Impact Hub Floreasca), Vox Technology Park, Forte Partners (Millo Offices, Tandem și U Center 1), Moorland Property Solutions Ltd. (Brickfield Business Centre). Pentru cei care vor să vadă cum arată aceste platforme, urcăm video-uri pe canalul nostru de YouTube
  • continuăm să creăm content relevant pentru piața de proptech pe blogul nostru și să investim în vizibilitatea Bright Spaces

Pentru ce ești recunoscător la final de 2021? 

Am învățat multe anul acesta despre cum trebuie să dezvoltăm în continuare Bright Spaces. Odată cu apariția conceptului de Metaverse, ne-am dat seama rapid că ideea de univers digital se pliază perfect pe industria de real estate, așa că vom explora cu siguranță această oportunitate.

Pandemia ne-a arătat cât de importantă este tehnologia în real estate, dar și cât de competitivă este piața. De aceea nu doar că am mărit echipa, dar și susținem inițiativele membrilor noștri care vor să inoveze, să testeze, să abordeze căi noi. Construim o cultură organizațională flat, unde responsabilitatea, procesele decizionale de tip bottom-up și transparența primează.

Pandemia ne-a mai arătat și cât de importantă este partea de ESG goals (Environmental, Sustainability and Governance), atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri. Pe deoparte, noi am format o echipă dedicată care lucrează pentru a vedea cum putem ajunge mai eficienți și să lucrăm optimizat din punct de vedere al sustenabilității. 

Pe de altă parte, soluția Bright Spaces contribuie la reducerea emisiilor de carbon cauzate de turismul de business (chiriașii nu mai trebuie să se deplaseze atât de des pentru a vedea un spațiu), cât și la reducerea materialelor de promovare printate. În același timp, ne mândrim cu politicile de sustenabilitate ale clienților noștri și ne-am bucurat să le putem prezenta pe platformele lor de leasing digital.

La final de an, sunt foarte recunoscător pentru oamenii pe care-i am în jurul meu și care mă ajută și mă motivează. Bright Spaces a ajuns aici datorită fiecărui om din echipă, clienților noștri, investitorilor, partenerilor și nu în ultimul rând, celor pe care îi am alături pe plan personal. 

Probabil cel mai important rol al meu la Bright Spaces este acela de a pune cap la cap idei bune pe care le aud la oamenii din jur, așa că sunt mândru să fiu înconjurat de oameni creativi, inovatori, curajoși.

Cum vă uitați acum la 2022? La ce vă așteptați, pentru ce planificați, pe ce o să vă concentrați? 

Anul viitor este cu siguranță anul în care vom ieși foarte mult cu produsul din țară. Targetăm câteva piețe mari din Europa unde știm că soluția noastră poate fi extrem de utilă dezvoltatorilor comerciali și avem sprijinul partenerilor noștri externi să vindem în afară.

Vom continua să creștem echipa, probabil cu tot mai mulți colegi care vor lucra remote sau de la birourile noastre din alte orașe.

Cu oamenii potriviți alături și datorită curajului încurajat de a visa cât mai mare, cred că putem ajunge un adevărat category creator în real estate. Vrem să digitalizăm universul real estate și să schimbăm permanent jocul la nivel global.


Mulțumim pentru gânduri, Bogdan! 

Poți urmări Bright Spaces și pe: 

Website | Facebook  | Instagram | LinkedIn

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail