Stația de Joacă a revenit după prima ediție de Startarium PitchDay, reușind ca în 2017 să treacă de semifinale, să ajungă pe scena finalei și să plece acasă cu 10.000 de euro.
Stația de Joacă este cea mai versatilă piesă de mobilier pentru copii mici, putând să se transforme în câteva secunde și fără ajutorul oricărui fel de chei în turn de învățare, scaun înalt balansoar, scaun și masa, tabla de scris etc. Dan Popa, fondatorul acestui startup, ne-a povestit despre ce a însemnat participarea la PitchDay, cum s-a pregătit pentru pitch și ce va face în continuare.
Ce ar trebui să rețină cineva despre Stația de Joacă?
Stația de Joacă este un pas înainte în mobilier multifuncțional customizabil și interactiv pentru copii și în modul în care copiii sunt ajutați să își dezvolte abilitățile. Stația de Joacă ajută părinții să răspundă la întrebarea ”Cum ar trebui să-și petreacă timpul, concret, copilul meu și la ce-i folosește asta?”
Ce a fost Stația de Joacă înainte și ce e după PitchDay? Unde te vezi peste 1 an?
Stația de Joacă e cam aceeași. Cred că a mai câștigat ceva notorietate și cred că lumea înțelege mai bine acum ce beneficii aduce.
Eu, însă cred ca m-am schimbat. Acum am mai multă încredere în ideea mea. Aveam și înainte, dar parcă e altfel acum. Deși, trebuie să recunosc că e un pic bizar - sunt felicitat de foarte mulți oameni care cunoșteau proiectul, dar probabil că nu și-au dat seama de valoarea lui decât după ce am luat premiul.
Peste un an, am să triplez vânzările și am să am un brand consolidat, nu doar un produs foarte bun, ci un brand, care are în spate o filosofie, care răspunde întrebărilor clienților și oferă soluții.
Ce crezi că te-a adus pe scena și podiumul Startarium PitchDay?
Cred că am un produs foarte bun și foarte inovativ, care mai este și confirmat de piață. Adică are mai mult de un an de prezență pe piață cu rezultate foarte bune în condițile date (pornit de la ZERO și foarte inovativ și greu de explicat). Piața putea să reacționeze oricum și uite că m-a sprijinit. Am crescut constant în ultimul an și ceva.
Apoi, este evident că poate fi scalat și, așa cum este apreciat în România, va fi apreciat aproape oriunde în lume. Poate că nu am insistat destul pe acest aspect, deși aveam toate argumentele.
Și trebuie să vă mai spun ca entuziasmul meu este sincer. Această afacere este una de suflet. A pornit din dorința de a construi obiecte pentru fiica mea și m-a făcut să descopăr în mine o satisfacție pe care nu am mai găsit-o (deși în general am cam facut ce mi-a plăcut în viață) – aceea de a îmi pune în aplicare inovațiile, invențiile, ideile, aceea de a vedea obiecte create de mâna mea, folosite și apreciate. Oamenii plătesc pentru ele și îmi mai și mulțumesc, este incredibil. Mă simt foarte apreciat și simt că fac ceva important. Și mai fac și bani și asta se vede, nu prea poți să mimezi asta. Cred că sunt norocos.
Care e sfatul tău pentru cineva care s-ar afla pe scena finalei și de ce ar trebui cineva să participe la competiție?
Sfatul meu este să nu aibă ezitări. Să aibă un răspuns pentru orice. Oamenii de acolo apreciază concurenții care au un răspuns la toate întrebările. Dacă ești ezitant, ține asta pentru tine. Dacă nu știi cum va fi viitorul, prezintă-l pe cel mai bun posibil. Ești ca un ghid în junglă pentru ei - trebuie să le câștigi încrederea totală, altfel se vor uita spre altcineva care (cred ei că) îi poate călăuzi.
Trebuie să fim sinceri, nimeni nu poate ști ce va fi peste un an, decât foarte vag. Mai ales pentru un start-up. Se știe, cele mai multe accidente se petrec la decolare…Dar totuși pilotul are toate răspunsurile, nu?
Să participe, da, este ca un examen. Dacă pierd, poate vor înțelege mai bine de ce au pierdut și asta poate să-i ajute.
Care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat ca antreprenor?
Să faci totul de la zero. Dar și cea mai mare satisfacție.
Un mesaj pentru comunitatea Startarium
Să încurajeze și mai mult interacțiunile. De exemplu, prin workshopuri unde fiecare antreprenor întreabă și ceilalți răspund.