Un instrument practic pe care îl poți folosi pentru analiza realistă, bazată pe fapte și pe date, a punctelor tari și a punctelor slabe ale unei inițiative este analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
SWOT este un instrument de planificare strategică creat de Albert Humphrey pentru a evalua punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările dintr-un proiect. Acest lucru presupune formularea unui obiectiv specific și apoi identificarea factorilor interni și externi care sunt favorabili și nefavorabili pentru atingerea acestuia.
Analiza SWOT este ușor de folosit și este foarte utilă în analiza completă a proiectului sau inițiativei pe care ai planificat-o – te ajută să planifici mai bine, să ajustezi și să te pregătești cu un plan de rezervă, dacă e cazul. Îți arată ce faci deja bine, ce resurse îți lipsesc, ce riscuri poți minimiza și cum arată scenariul unui succes deplin.
@
Since 2011, Materahub has been the Intermediary Organization of the European Erasmus for Young Entrepreneurs program; since 2014 it is the Italian host of the Creative Business Cup, the only international competition dedicated to cultural and creative industries. Materahub is also a member of some of the most important European networks working in Creativity and Culture sectors.
Citește și
-
Dezvoltare personală, Strategie & Business Design
Cum măsori impactul avut de intervențiile creative asupra afacerii tale?
-
Inovație & AI, Idei & modele de business
BRIO, platforma care-și propune să facă din testarea standardizată norma în educația românească, se extinde în școlile din România și plănuiește să scaleze internațional. Am discutat cu Gabi Bartic, CEO BRIO, despre evoluția businessului care a câștigat în 2023 premiul II la „Românii sunt antreprenori”, categoria Running Ops, despre planuri de viitor și despre ce determină echipa să rupă discursul stereotip despre „falimentul” educației din România.
-
Noutăți din business, Idei & modele de business
Într-o societate în care sănătatea mintală devine tot mai importantă, Cognify propune o abordare inovatoare pentru a facilita accesul la resurse de dezvoltare personală și psihoterapie. Fondată de psihoterapeutul Cosmin Giredea, platforma răspunde nevoii de suport emoțional continuu, oferind un mix de terapie, educație psihologică și comunitate.
-
Idei & modele de business
De profesie arhitect, Ana Tărnăuceanu și-a deschis în 2014 un mic business cu produse artizanale realizate din piele upcycled. Din 2019, acesta a devenit Huna – brand sub care confecționează acum și produse din piele de ananas (Pinatex) și de cocos (Malai). Am vorbit cu Ana despre antreprenoriatul creativ, cu bune și cu rele, despre alternativele la pielea naturală pe care le-a introdus pe piața din România și despre misiunea ei de a face sustenabilitatea mai accesibilă prin piesele pe care le creează.
-
AgriFood, Idei & modele de business, Modele de business, Profil de antreprenor, Dezvoltare personală
Marius Tudosiei (Fondator Băcănia Veche) are propria afacere HoReCa de 15 ani. Din exterior, pare că și-a găsit mai târziu adevărata pasiune – mâncarea din ingrediente naturale, făcută și vândută cu drag. Antreprenorul de 49 de ani ne-a povestit cum se vede traseul lui profesional din interior, de ce nu se simte sprijinit de statul român și de ce nu recomandă nimănui să plece la drum fără un plan de afaceri (cum a făcut el).
-
EduTech, Idei & modele de business
Doi frați pasionați de tehnică, Alexandru și Ștefan Bordei, și-au transformat hobby-ul într-o școală atipică de robotică, Early Alpha Engineering, unde copiii învață prin joacă electronică, programare și printare 3D, pentru a crea roboți funcționali și unici. După un an de cursuri, au dezvoltat și o serie de kituri care să ducă învățarea experiențială dincolo de sediul școlii, în case, clase și cercuri de robotică din toată țara. Proiectul le-a adus în decembrie marele premiu al acceleratorului Innovators for Children 2024.
Intră în contul tău pentru a citi și restul articolului.
Nu ai încă un cont? Încearcă accesul nelimitat la informație, inspirație și educație,
prin conținut original și atent curatoriat.Totul, de la 1 Euro pe lună.
Articole recomandate
Salvează acest articol și întoarce-te oricând, pentru update-uri la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech & IT, de employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2025.
Pentru al șaptelea an consecutiv, Startarium mapează ecosistemul local de programe pentru antreprenori. Descoperă în acest articol care sunt incubatoarele și acceleratoarele la care poți să aplici în 2025 și cum să alegi între ele: îți explicăm felul în care sunt construite, ce tip de finanțare oferă, dar și tipurile de industrii și stadii de dezvoltare pentru care caută aplicanți. Pregătește-ți lista și aplică și tu!
Participarea la un program internațional de creștere pentru afacerea ta este clar o oportunitate care îți poate oferi acces la resurse importante și expunere considerabilă. În materialul de mai jos vei descoperi care sunt cele mai cunoscute acceleratoare și programe și când poți să aplici la ele.
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi mai întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei pe care o ai deja, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru. Deci nu uita de fluxul de numerar și de bugetul de venituri și cheltuieli!
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită? Ca să o identifici, trebuie să treci printr-un proces de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul consumatorilor și produsele sau serviciile pe care le folosesc.
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.