Un instrument practic pe care îl poți folosi pentru analiza realistă, bazată pe fapte și pe date, a punctelor tari și a punctelor slabe ale unei inițiative este analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
SWOT este un instrument de planificare strategică creat de Albert Humphrey pentru a evalua punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările dintr-un proiect. Acest lucru presupune formularea unui obiectiv specific și apoi identificarea factorilor interni și externi care sunt favorabili și nefavorabili pentru atingerea acestuia.
Analiza SWOT este ușor de folosit și este foarte utilă în analiza completă a proiectului sau inițiativei pe care ai planificat-o – te ajută să planifici mai bine, să ajustezi și să te pregătești cu un plan de rezervă, dacă e cazul. Îți arată ce faci deja bine, ce resurse îți lipsesc, ce riscuri poți minimiza și cum arată scenariul unui succes deplin.
@
Since 2011, Materahub has been the Intermediary Organization of the European Erasmus for Young Entrepreneurs program; since 2014 it is the Italian host of the Creative Business Cup, the only international competition dedicated to cultural and creative industries. Materahub is also a member of some of the most important European networks working in Creativity and Culture sectors.
Citește și
-
Dezvoltare personală, Strategie & Business Design
Cum măsori impactul avut de intervențiile creative asupra afacerii tale?
-
Idei & modele de business
Știi situația aia când vrei să tai o creangă la un copac din grădina ta, niciunul dintre prietenii tăi nu are un fierăstrău electric și nici nu știi pe cine să chemi? E doar o creangă, nu tot copacul; și cine știe câți bani ți-ar lua un profesionist. Doi tineri din București au creat o platformă de prestări servicii care să răspundă unor astfel de nevoi punctuale, care pot fi făcute de oricine are timpul sau uneltele potrivite. Contra cost, desigur.
-
AgriFood, Idei & modele de business
DigIT este o soluție B2B dedicată managementului fermelor, care își propune să ușureze viața administratorilor acestora, contribuind și la crearea unui centru de date care să ajute piața. Șerban Timofte (Cofondator DigIT) ne-a spus povestea din spatele businessului și a punctat cele mai importante provocări cu care se confruntă un startup AgriTech.
-
Idei & modele de business, Profil de antreprenor
Cum transformi o investiție inițială de 600 de euro într-o cifră de afaceri de 175.000 de euro, vânzând o singură categorie de produse? Cât de mult contează un mentor bun și networkingul de calitate atunci când vrei să-ți construiești un business de succes? Despre acestea (și multe altele) am discutat cu Cristian Căzănaru, fondatorul Nuit, brandul care își propune să ofere perna ideală.
-
Idei & modele de business, Marketing & vânzări
Crearea unei comunități cere implicare și alegeri strategice, dar și o motivație puternică drept punct de pornire și obiective pe termen lung. Ce înseamnă o comunitate de business? Care sunt principiile după care să te ghidezi când o construiești? Și, mai ales, răspunde ea unei nevoi reale a membrilor? Răspundem la aceste întrebări alături de 3 organizații cu ADN comunitar – We For Real, Kofi Ti și Magazin Zero Waste.
-
E-Commerce, Idei & modele de business, Profil de antreprenor
La început de pandemie, Raluca Hăulică a făcut pasul către antreprenoriat, alegându-și segmentul de „affordable luxury” din industria de încălțăminte. Astăzi, brandul ei, Alura, a ajuns la o cifră de afaceri de 600.000 de euro și este în proces de internaționalizare. Îți facem cunoștință cu filosofia de business a unui antreprenor din Generația Z.
Intră în contul tău pentru a citi și restul articolului.
Nu ai încă un cont? Încearcă accesul nelimitat la informație, inspirație și educație,
prin conținut original și atent curatoriat.Totul, de la 1 Euro pe lună.
Te-ar putea interesa și
Salvează acest articol și verifică-l constant, pentru update-uri la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech & IT, de employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2025.
Pentru al șaptelea an consecutiv, Startarium mapează ecosistemul local de programe pentru antreprenori. Descoperă în acest articol care sunt incubatoarele și acceleratoarele la care poți să aplici în 2025 și cum să alegi între ele: îți explicăm felul în care sunt construite, ce tip de finanțare oferă, dar și tipurile de industrii și stadii de dezvoltare pentru care caută aplicanți. Pregătește-ți lista și aplică și tu!
Participarea la un program internațional de creștere pentru afacerea ta este clar o oportunitate care îți poate oferi acces la resurse importante și expunere considerabilă. În materialul de mai jos vei descoperi care sunt cele mai cunoscute acceleratoare și programe și când poți să aplici la ele.
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi mai întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei pe care o ai deja, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru. Deci nu uita de fluxul de numerar și de bugetul de venituri și cheltuieli!
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită? Ca să o identifici, trebuie să treci printr-un proces de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul consumatorilor și produsele sau serviciile pe care le folosesc.
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.