Un instrument practic pe care îl poți folosi pentru analiza realistă, bazată pe fapte și pe date, a punctelor tari și a punctelor slabe ale unei inițiative este analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
SWOT este un instrument de planificare strategică creat de Albert Humphrey pentru a evalua punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările dintr-un proiect. Acest lucru presupune formularea unui obiectiv specific și apoi identificarea factorilor interni și externi care sunt favorabili și nefavorabili pentru atingerea acestuia.
Analiza SWOT este ușor de folosit și este foarte utilă în analiza completă a proiectului sau inițiativei pe care ai planificat-o – te ajută să planifici mai bine, să ajustezi și să te pregătești cu un plan de rezervă, dacă e cazul. Îți arată ce faci deja bine, ce resurse îți lipsesc, ce riscuri poți minimiza și cum arată scenariul unui succes deplin.
@
Since 2011, Materahub has been the Intermediary Organization of the European Erasmus for Young Entrepreneurs program; since 2014 it is the Italian host of the Creative Business Cup, the only international competition dedicated to cultural and creative industries. Materahub is also a member of some of the most important European networks working in Creativity and Culture sectors.
Citește și
-
Dezvoltare personală, Strategie & Business Design
Cum măsori impactul avut de intervențiile creative asupra afacerii tale?
-
E-Commerce, Idei & modele de business, Modele de business, Marketing & vânzări
Ghid rapid: comisioane eMAG, cum menții un rating de 4-5, când merită FBE, cum te ajuți de eMAG Ads și Genius. Sfaturi directe de la selleri români și pași esențiali.
-
E-Commerce, Idei & modele de business, Modele de business, Marketing & vânzări
Află din acest articol, al doilea din seria noastră dedicată afacerilor locale care vor să vândă pe eMAG Marketplace, ce comisioane plătești pe platformă, cum se calculează ratingul de seller și în ce ar trebui un business românesc mic să investească, pentru a avea succes.
-
Antreprenoriat feminin, Idei & modele de business
În România, avem colivărese, cofetării care fac colivă, colivă la cornet sau chiar înghețată de colivă. Dar o cofetărie care să vândă doar colivă, în diverse sortimente, sub un brand de sine stătător, n-aveam până să apară Mori. Colive de viață. Fondatoarea, Ioana Mihai, ne-a povestit despre experiența programului Start-Up Nation, prin care a obținut investiția inițială, și provocările unui business în domeniul alimentar. Ne-a oferit și câteva sfaturi pentru cei care vor să deschidă unul și nu știu de unde să înceapă.
-
E-Commerce, Idei & modele de business, Modele de business, Marketing & vânzări
Dacă vrei să îți listezi produsele pe cea mai mare platformă de e-commerce din România, acest ghid îți arată primii pași și beneficiile-cheie.
-
E-Commerce, Idei & modele de business, Modele de business, Marketing & vânzări
Platforma eMAG Marketplace este cel mai mare magazin online autohton: pe lângă produsele vândute de eMAG, aici se regăsesc ofertele a peste 64.000 de selleri perteneri. Dacă te gândești să începi să vinzi și tu pe acest marketplace digital, în acest articol afli răspunsuri la 8 întrebări despre care sunt pașii de urmat, contabilitate, livrare și administrarea unui cont de seller.
Intră în contul tău pentru a citi și restul articolului.
Nu ai încă un cont? Încearcă accesul nelimitat la informație, inspirație și educație,
prin conținut original și atent curatoriat.Totul, de la 1 Euro pe lună.
Te-ar putea interesa și
Salvează acest articol și verifică-l constant, pentru update-uri la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech & IT, de employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2025.
Pentru al șaptelea an consecutiv, Startarium mapează ecosistemul local de programe pentru antreprenori. Descoperă în acest articol care sunt incubatoarele și acceleratoarele la care poți să aplici în 2025 și cum să alegi între ele: îți explicăm felul în care sunt construite, ce tip de finanțare oferă, dar și tipurile de industrii și stadii de dezvoltare pentru care caută aplicanți. Pregătește-ți lista și aplică și tu!
Participarea la un program internațional de creștere pentru afacerea ta este clar o oportunitate care îți poate oferi acces la resurse importante și expunere considerabilă. În materialul de mai jos vei descoperi care sunt cele mai cunoscute acceleratoare și programe și când poți să aplici la ele.
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi mai întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei pe care o ai deja, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru. Deci nu uita de fluxul de numerar și de bugetul de venituri și cheltuieli!
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită? Ca să o identifici, trebuie să treci printr-un proces de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul consumatorilor și produsele sau serviciile pe care le folosesc.
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.