Interviu cu Mirela Bucovicean, fondator Molecule F

Molecule F este un proiect unic în România, un concept menit să adune la un loc viziunile creatorilor de modă care au demonstrat în timp calitatea designului lor. Descoperă cum a apărut și crescut ideea de la fondatoarea Mirela Bucovicean.

Povestea Molecule F

Molecule F a început cred că din plictiseală, dacă e să fiu destul de sinceră. Mi-am pus la un moment dat toate informațiile și am unit punctele pe care le aveam și am făcut ceea ce eu numesc ”the royal hand”, adică am văzut ce atuuri am pentru a demara ceva nou. Am sesizat o oportunitate pe piață, pentru că design-ul românesc la momentul respectiv, acum 6 ani de zile, nu era promovat.

Primii pași în business

La un moment dat, Corina Blăvădescu care este unul dintre primii designeri cu care am lucrat, mi-a spus ”Hai, măi, Mireluș, dă drumul odată la chestia asta!”. Și am dat drumul, adică asta a fost imboldul de care am avut nevoie. Ceea ce am făcut noi: am creat un sistem în moda românească. Prin background-ul meu economic și cu ceva cunoștințe legislative, am organizat o structură în care să putem funcționa cu toții, dar ce este important și cred că este important pentru orice antreprenor: nu este felul în care vrea el să facă ceva, ci este felul în care se poate raporta la ce au nevoie ceilalți.

De unde începi un business care să funcționeze

Un business nu ar trebui să îl faci pentru tine sau pentru că vrei tu așa, business-ul presupune să oferi ceva, un produs, un serviciu, ceva altcuiva, respectiv target-ului. Acolo trebuie să vezi care este nevoia target-ului, dar în strânsă legătură cu furnizorul. Le-am propus, de la bun început i-am considerat niște parteneri în această afacere și nu niște furnizori de care te poți dispensa sau nu. Pentru mulți, poate primul contract a fost semnat cu Molecule F. Asta nu ține de modestie sau de lipsa ei, ci este un fapt: suntem pionieri în așa ceva.

De unde vine numele Molecule F

Cred că mai important decât cum mi-a venit mie această idee, este să înțeleagă cel la începutul unui proiect, cum să își aleagă numele. Cel mai important, din punctul meu de vedere, este să fii conștient de ce vrei să reprezinte. ”F”-ul vine de la fashion, pentru că suntem internaționali, suntem .com, livrăm internațional. Asta reprezintă Molecule F, chintesența. Reprezintă ADN-ul modei românești, reprezintă ce este mai bun și mai reprezentativ în moda românească.

Provocările întâlnite pe parcurs

La capitolul provocări, ca antreprenor pionier într-o industrie nedezvoltată sau neorganizată, a fost fix partea de organizare, să faci educație în ce înseamnă un sistem funcțional cu piloni legislativi și financiari solizi.

Cum sunt validate ideile

Primul loc în care îmi validez ideile este în cadrul echipei. E primul lucru pe care îl fac. Și ne consultăm, chiar cer să fiu contrazisă dacă există argumente pe subiectul ăsta, dar nu am un mentor anume care să mă consilieze.

Construirea echipei

Am avut noroc în a-mi alege o echipă cu care să rezonez foarte bine, care să mă înțeleagă și sper că și eu îi înțeleg pe ei, am crescut împreună. Eu am căutat oameni buni. Și când am găsit un om bun, l-am plasat acolo unde mi s-a părut că el poate excela.

Strategia de business pentru următorii ani

Am gândit Molecule F ca o platformă de la bun început, adică n-am vrut să fie un alt magazin de vânzare online, chiar dacă nu exista altul atunci, eram primii. Pentru noi, Molecule este dincolo de partea de vânzare, este un canal și o platformă foarte bună de promovare a autenticității, a design-ului românesc și a creativității.

Interesant a fost că după vreun an de zile, când s-au văzut rezultatele în comunicare, tot ce făceam noi pentru construcția brandului, evenimentele noastre, cum poziționasem brandul, au început să vină clienții de PR. Din exterior, branduri internaționale au zis: ”Băi, foarte mișto ce ați făcut voi pentru Molecule, nu vreți să faceți același lucru și pentru brandul nostru?”.

Decizia de a deschide un magazin concept store

Știi ce este interesant? Eu nu am crezut niciodată într-un business care să existe doar în offline sau doar în online, cred într-o comunicare unitară. Am făcut pop-up store-uri, am avut târguri destinate design-ului românesc, am avut chiar și un magazin care trebuia să țină 2 luni, dar a ținut un an și jumătate.

Din octombire, am deschis propriul concept store, avem aproape 300 de m de spațiu dedicat design-ului românesc și spunem concept store pentru că el are un concept în spate, nu îi spunem așa doar că sună frumos. Conceptul este multisenzorial, avem acolo parte de imagine, de miros, de tactil.

Recomandări pentru antreprenorii la început de drum

Recomandarea pe care le-o dau tot timpul tinerilor sau noilor antreprenori este să știe exact cât își permit să se întindă. E important să știi câți bani ești dispus să investești, câți ești dispus să pierzi și în ce perioadă de timp.

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail