Interviu cu Iulian Cîrciumaru, co-fondator 7Card

7card facilitează accesul angajaților la cea mai extinsă și diversificată rețea de activități sportive din România. Află cum a apărut compania și ce provocări a întâmpinat la început din interviul următor:

Cum a apărut dorința de a fi antreprenor

Dorința a venit natural, s-a suprapus și peste o pasiune pe care o am pentru domeniul afacerilor încă din facultate. Antreprenoriatul era singura posibilitate sau singura variantă de a fi expus întregului proces, de la crearea unei companii, la dezvoltarea ei și, în cele din urmă, o eventuală vânzare. Ceea ce s-a și întâmplat în cazul 7Card.

O zi de lucru din viața unui antreprenor

Nicio zi nu seamană cu cealaltă, asta e clar. Mi-am dorit varietate și am avut-o. O am din plin, atât din punct de vedere al provocărilor pe care le ai zilnic operațional în cadrul unui business, dar și al celor mai mari, cele de care te lovești în tot procesul dezvoltării unei companii.

Cea mai mare provocare întâlnită

Provocarea cea mai mare pe care am avut-o ține de zona de leadership, people management. Tot ce înseamnă formarea unei echipe și găsirea oamenilor potriviți în cadrul ei. Crearea unei zone de leadership în middle management iar a fost o provocare foarte mare.

Pe măsură ce compania a crescut, business-ul s-a dezvoltat, numărul colegilor mei a crescut foarte mult, eu și Andrei, colaboratorul meu, am început cu o echipă de doi oameni și în prezent suntem peste 30 de colegi.

Povestea 7Card

Ceea ce am încercat noi să facem a fost să găsim în România una din industriile care e foarte fragmentată, caracterizată de foarte mulți jucători din piața respectivă, și să încercăm să construim un model de business care se comportă ca un fel de vector de consolidare a pieței, al acestei industrii. În pasul următor, ne-am uitat și la care sunt segmentele cărora am vrea să ne adresăm.

Ne-am oprit la segmentul B2B, 7Card e un produs pe care noi îl vindem doar către corporații, către companii, ca beneficiu extra salarial pentru angajații lor. Practic, ai un singur abonament și angajații își pot alege absolut orice sală sau orice sport cu un singur produs. Astfel am ajuns la aproape 400 de săli în țară, în peste 30 și ceva de orașe. Practic, acoperim mediul de business destul de bine.

Sursa de finanțare a startup-ului

7Card nu a fost un business care a necesitat un capital mare de lucru la început, ci pur și simplu un capital de lucru pe care noi trebuia să îl infuzăm în business odată cu trecerea lunilor. A durat un an jumătate până am reușit să ajungem pe break-even.

Importanța unui business plan

Ce a fost cel mai important în cazul nostru și aș îndrăzni să generalizez, cred că e important în cazul majorității start-up-urilor, este execuția. Am trecut foarte repede de la planificare (conturarea unui business plan) la implementare. Oricât de mult timp ți-ai petrece să îți faci un business plan și oricât de elaborat l-ai face, când ieși în piață, cu siguranță lucrurile se vor schimba.

Planuri de viitor

Cele mai importante sunt pe zona business development, fiind un business încă nou, tânăr. Ne dorim să creștem, să menținem și chiar să accelerăm trendul de creștere, mai ales acum după ce s-a achiziționat 20% din business și sinergiile comerciale pe care le avem cu Sodexo sunt extrem de importante pentru noi și ar fi păcat să nu le fructificăm. Ne dorim ca anul acesta să dublăm cifra de afaceri și numărul de abonați, să ajungem undeva la 30.000. Având un partener nou lângă noi, o multinațională foarte mare și cu bună reputație, trebuie să ne calibrăm planurile și cu ei.

Recomandări pentru un antreprenor aflat la început de drum

Găsirea oamenilor potriviți și dezvoltarea, crearea echipei este extrem de importantă. Idei bune sunt peste tot, dar execuția ideii e cea mai importantă și execuția ține și de echipă. Să ai o direcție de business foarte bine conturată și când o ai, să nu stai să intri foarte granular în modelul de business și să nu îți petreci mult prea mult timp în planificare sau în orice alt aspect care te-ar putea deconcentra de la focusul pe clienți, de la testarea ideii în piață.

Le mai recomand să fie întotdeauna pregătiți să se adapteze, să fie foarte flexibili și să se pregătească să pivoteze.

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail