Cum ții un pitch: pregătire și susținere

Când ai un business aflat la început, te vei găsi adesea în situația de a ține un pitch despre afacerea ta (și asta nu doar atunci când miza este obținerea unei finanțări). De aceea, este important să fii mereu pregătit. Iar din acest material vei învăța cum să fii cât mai convingător.

Ai avut o idee la care ai muncit foarte mult: ai investit în cercetare de piață, în prototip și în planificare, iar acum ideea ta s-a transformat într-o afacere de care ești mândru. După atât de mult efort, e momentul să investești o parte din această energie și în felul în care o prezinți celor care te pot ajuta să îți duci businessul la nivelul următor.  

De multe ori, trebuie să pregătești inclusiv un pitch deck. Când lucrezi la el, trebuie să ai în vedere atât structura prezentării și conținutul său, cât și felul în care prezinți. La nivel de conținut, un pitch deck conține, de obicei, următoarele capitole: Introducerea, Oportunitatea, Problema, Soluția, Potențialul, Piața și clienții, Competiția, Finanțele, Echipa, Premiul. Dacă ești curios să exersezi pe propria afacere, la finalul acestui capitol vei descoperi un template însoțit de informații ajutătoare. 

Cum îți prezinți afacerea investitorilor

Înainte să ajungi în fața investitorilor, este indicat să te documentezi în legătură cu aceștia. Adică să vezi ce fonduri/asociații există, ce tipuri de afaceri au în portofoliu și în ce industrii au mai investit de-a lungul timpului. Apoi îi poți contacta pe cei potriviți profilului afacerii tale.

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail