Cum contribuie creativitatea la wellbeing-ul afacerii si echipei

În lumea extrem de competitivă de astăzi, creativitatea este esențială nu numai din motive financiare, ci mai ales pentru că alimentează ideile și generează provocări la adresa modului actual de gândire, deschizând noi oportunități de afaceri.

Există multe modalități de a aplica creativitatea, abilitățile și strategiile creative pentru a fi antreprenori de succes în domenii cheie, după cum vom povesti în cele ce urmează. 

Leadership   

Un lider creativ identifică și testează noi abordări, promovând în același timp gândirea creativă în rândul angajaților care sunt stimulați să vadă și să caute ceva într-un mod nou, adică să "gândească outside the box".  

De exemplu, liderii creativi pot deschide întâlnirile într-un mod cât mai personal și uman, conectându-se astfel cu grupul atât la nivel personal și profesional. În acest fel, ei își arată interesul față de angajat într-un sens mai larg decât unul pur legat de operațiuni. Acest lucru, la rândul său, sporește sentimentul de valoare, loialitate și dorința de reușită a angajatului. 

Marketing   

Să ne gândim la o campanie publicitară care urmărește să vândă un nou model de mașină.  O abordare de marketing noncreativă a unei campanii comune și deloc eficiente, ar fi producerea unui anunț tipărit sau a unui banner publicitar care să includă o listă de caracteristici și o fotografie de arhivă a vehiculului.    

În schimb, un specialist în marketing creativ ar putea implica un videoclip scurt și captivant al unui film de acțiune în miniatură în care "personajul principal" este mașina. Abordarea este probabil mai eficientă, deoarece face ca produsul să mult mai important. Filmarea permite ca mașina să fie prezentată din mai multe unghiuri, în timp ce se deplasează, iar prezența șoferului oferă un sentiment de încredere și umanitate reclamei.  

Rezolvarea problemelor (problem solving)  

Un noncreativ se va concentra în general pe identificarea și punerea în aplicare a normelor pentru a rezolva problema, pe când un creativ va examina o problemă, va lua în considerare posibilele soluții și chiar se va îndepărta de problemă pentru a permite ideilor să se așeze.  Acest tip de pauză aduce mai multă claritate pentru găsirea celei mai bune soluție.  

Vânzări   

Abordările creative fac diferența. Prezentarea unei conexiuni personale duce la sentimente similare de valoare, iar dacă un agent de vânzări arată o atenție personală, amintindu-și de ziua de naștere a clientului, de nevoile acestuia sau de alte date personale semnificative, posibilitățile de succes vor fi mai mari și vor fi răsplătite de aceste eforturi creative de sales.  

Managementul proiectelor   

De obicei, un manager de proiect creativ nu se concentrează asupra preocupărilor imediate, așa cum o fac alți membri ai echipei, ci se gândește la produsu/serviciu înainte de a fi finalizat, de exemplu.     

Bunăstarea nu este legată doar de competențele profesionale și interpersonale, ci și de mediul fizic în care oamenii lucrează și trăiesc.  

Din acest motiv, studiile de caz de mai jos sunt foarte interesante. 

În ianuarie 2015, Coca-Cola Enterprise și Coca-Cola France s-au mutat în Noda, un proiect de birouri de 22.100 de metri pătrați realizat de Wereldhave în cartierul Issy-les-Moulineaux, pe malul râului Sena din Paris. 

Sustenabilitatea, bunăstarea și creativitatea au fost identificate ca priorități de către Coca-Cola Franța.  

Sophie Digard, director de resurse umane la Coca-Cola France, a declarat: "Birourile noastre reflectă valorile Coca-Cola: wellness, creativitate, inovație și strălucire. Am acordat o atenție deosebită pentru a le oferi angajaților noștri birouri care să le susțină bunăstarea individuală prin selectarea materialelor, a spațiilor de lucru și a zonelor de recreere. Birourile noastre sunt locuri în care este bine să lucrăm împreună. Acestea sunt animate de opere de artă și obiecte din colecția Coca-Cola, care ne inspiră să creăm, să gândim diferit și să inovăm".  

Noua locație include:  

  • Posturi de lucru care pot fi ajustate de către utilizator, oferind flexibilitate și încurajând munca colaborativă și stilul individual.  

  • Dulapuri de depozitare pe care sunt așezate plante depoluante concepute pentru a îmbunătăți calitatea aerului și pentru a crea un decor și o ambianță naturale.  

  • Materiale durabile, inclusiv lemn certificat FSC (Forest Stewardship Council).  

  • Finisaje interioare care limitează emisiile de COV (compuși organici volatili).  

  • Iluminat interior cu LED-uri (diode emițătoare de lumină) de înaltă eficiență, activat prin detectoare de prezență și gestionat în funcție de lumina naturală.  

  • 13.000 de sticle de Coca-Cola reciclate au fost folosite pentru a crea un corp de iluminat special într-un spațiu de lucru comun.  

  • Zone de birouri dotate cu tavan radiant conectat la sisteme geotermice pentru încălzire și răcire.  

  • Găini în grădina de la parter, care se hrănesc cu resturi alimentare de la restaurantul personalului.  

  • Stupi pe acoperiș pentru albine.  

Coca-Cola a obținut un rating BREEAM Outstanding pentru această amenajare, cu un scor de 90,2%, primul rating Outstanding obținut pentru o amenajare de birouri dedicată în toată Europa. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail