Uneori, partea administrativă a unei afaceri poate părea complicată sau, pe alocuri, repetitivă. În realitate însă, e fundamentală pentru succesul și creșterea unei afaceri. Pe lângă entitatea legală și aspectele care țin de fiscalitate și contabilitate, contractele și prevederile lor sunt la fel de importante.
Întotdeauna ai nevoie și de contract scris (inclusiv – sau mai ales – în situațiile în care ai o relație personală cu clientul sau furnizorul respectiv). Ele clarifică așteptări, obligații și ajută în situații neprevăzute.
În cele ce urmează, îți vom prezenta definiția și scopul unui contract, elementele contractului, tipuri de contracte si alte informații utile despre contracte.
Pe scurt
-
Ce este un contract?
-
Elementele contractului: ce trebuie sa cuprindă un contract?
O inițiativă Impact Hub Bucharest @ 2016
Cea mai complexă platformă pentru antreprenori la început de drum. Din 2016, Startarium oferă acces la toate resursele necesare pentru a lansa și a crește o afacere de succes. Platforma este construită pe 4 piloni, meniți să ofere sprijin pe cele 4 verticalele ale creșterii antreprenoriale – know how, instrumente, o rețea de oameni și organizații la care poți apela și oportunități active de finanțare și dezvoltare.
Citește și
-
Juridic, Juridic
Contractele încheiate cu furnizorii sau clienții sunt instrumente de bază pentru o relație fructuoasă pentru ambele părți – ele clarifică obligații și setează cadrul în care se va desfășura colaborarea. Iată ce trebuie să știi despre clauzele de răspundere din contracte:
-
Juridic, Juridic
Scopul oricărui manager sau antreprenor este să semneze cât mai multe contracte cu clienți valoroși pentru businessul său. Important este și ce anume conțin respectivele contracte și cât sunt ele de eficiente. Iată ce trebuie să știi, pe scurt, despre acestea!
-
Fiscalitate & contabilitate, Fiscalitate & contabilitate
S-au dus vremurile conturilor memorate și statelor de plată pe hârtie – activitățile contabile nu mai pot fi realizate astăzi fără folosirea mijloacelor informaționale moderne. Dar care e cel mai bun soft de contabilitate pentru afacerea ta? Care sunt principalele caracteristici de care trebuie să ții cont în alegerea lui? Cum știi că am făcut cea mai bună opțiune? Materialul de mai jos te ajută să alegi fără mari bătăi de cap o aplicație de contabilitate care să se potrivească afacerii tale.
-
Fiscalitate & contabilitate, Fiscalitate & contabilitate
Când ești antreprenor, cunoașterea și înțelegerea balanței de verificare reprezintă primul pas către administrarea afacerii tale într-un mod inteligent. Aceasta nu este doar un simplu document contabil, ci un instrument indispensabil pentru monitorizarea sănătății financiare a businessului tău și pentru luarea de decizii strategice informate.
-
Fiscalitate & contabilitate, Fiscalitate & contabilitate
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
-
Juridic, Juridic
Administrarea unui business poate fi copleșitoare uneori, indiferent de experiența pe care o ai în antreprenoriat. Și, gândirea unor strategii cu adevărat eficiente, pentru a-ți transforma businessul într-unul sustenabil, poate presupune uneori o pauză temporară în activitatea firmei. Acest lucru nu înseamnă un eșec, ci este mai degrabă o decizie responsabilă, pe care o poți lua pentru a-ți îndeplini viziunea pe termen lung.