10 afaceri finaliste din Makeathon s-au lansat pe 5 noiembrie la Startarium PitchDay 2019!
Te afli în fața unei oportunități: să ai acces dintr-odată la resurse, oameni, buget și know-how pentru a-ți lansa ideea de afacere cu aplomb – fie că pregătești un produs de design, o carte, un business cu valori sociale, un mobile app, o cafenea sau... ideea ta care e?
Startarium Crowdfunding Makeathon e un heirup antreprenorial pentru cei hotărâți să își lanseze propria afacere. Cea mai nouă și mai amplă inițiativă Startarium dedicată crowdfundingului, o desfășurare de forțe în urma căreia 10 antreprenori ambițioși vor crea campanii de crowdfunding pentru ideile lor, iar apoi le vor lansa zgomotos pe 3 noiembrie – fără scuze și fără amânări – cu efortul colectiv al unei echipe de peste 50 de mentori, consultanți și creativi.
În 2016 lansam Startarium pentru a elimina o barieră din ecosistemul de business local - cea a educației antreprenoriale. Prin sutele de cursuri, interviuri și oportunități construite, am avut bucuria să cunoaștem antreprenori în toate stadiile și, mereu, la început de drum, am găsit în entuziasmul vostru omniprezent și un alt numitor comun: nevoia de claritate și de comunitate, de efort concentrat pentru a construi împreună.
Cu asta în minte pornim toamna aceasta un nou proiect: Startarium Crowdfunding Makeathon – un efort-premieră prin care aducem împreună un task force de peste 50 de mentori, consultanți de business, graficieni și comunicatori cu experiența, pentru a-i sfătui pe antreprenori și a lucra cot la cot cu ei în primul moment mare din drumul pe care pornesc: lansarea.
Am ales crowdfundingul ca focus și pretext pentru "a face", din același motiv pentru care i-am și dedicat o secțiune proprie pe platforma Startarium: e un instrument în care credem; un mecanism care democratizează procesul de finanțare, livrează un final acționabil și în același timp te trece printr-o experiență completă de învățare: de la ideație și prototipare până la branding, marketing și vânzări.
Ce e Startarium Crowdfunding Makeathon
Foarte pe scurt, în centrul Makeathonului stă #MakeathonWeekend - 2 zile de lucru intens, la finalul cărora îți vei lansa campania de crowdfunding. Nu vei lucra singur, ci împreună cu un #MakeathonTaskForce - echipa de specialiști care te va ajuta cu tot ce ai nevoie pentru o campanie de crowdfunding: de la texte, la montarea video-ului de prezentare și crearea mesajelor pentru comunicare.
Și mai mult: după ce lansezi, urmează o amplă campanie de media și PR în care investim 20.000 EUR în promovarea celor 10 proiecte rezultate, inclusiv al tău!
Mai concret:
- 1 lună de pregătire ghidată în care vei obține claritate pe ce ai de făcut
- Mentori de business să îți construiești modelul comercial;
- Webinarii despre crowdfunding și business modelling accesibile de oriunde;
- Materiale, templates și exemple pe care poți lucra direct, de la zero.
- #MakeathonWeekend - 2 zile pline de lucru, ajutat de propriul #MakeathonTaskForce
- 3 workshopuri de marketing & comunicare - strategie, PR și digital advertising;
- 1 workshop de well-being - cum eviți burnout-ul ca antreprenor la început de drum;
- +20 de copywriters, designers și comunicatori care lucrează ca agenția ta;
- coaching pe parcurs pentru a-ți menține ritmul și concentrarea.
- O amplă campanie de promovare și PR națională, pentru toate cele 10 proiecte
- Lansare la PitchDay - centrul ecosistemului antreprenorial în această toamnă;
- 1.000 EUR buget de media/campanie, investiți direct de Startarium în propriile canale;
- Intro și vizibilitate în comunitatea Startarium cu peste 32.000 de membri.
Dar de ce ți-ai lansa ideea în crowdfunding?
Mult mai mult decât doar o altă metodă de finanțare, crowdfunding-ul este o oportunitate de învățare și testare a ideii tale de business, care te pregătește pentru viața de antreprenor:
- Vei aduna o baza de clienți inițială;
- Vei genera vizibilitate pentru produsul tău;
- Vei obține validare a ideii tale de business;
- Îți vei defini obiectivele pe termen mediu sau lung;
- Îți vei calibra oferta și prețurile la reacția pieței;
- Și bineînțeles, vei obține finanțarea de care ai nevoie pentru lansarea produsului sau chiar a afacerii în sine. Se spune că banii clienților sunt cei mai sănătoși și ieftini, iar crowdfundingul aduce exact asta: bani în avans de la viitorii tăi clienți!
Startarium Crowdfunding Makeathon este gândit ca fiecare pas să fie valoros – începând chiar cu întrebările pe care ți le vei pune în formularul de aplicare. Start!
The Task-Force - Cu cine vei lucra
50 MENTORI
Ai un business de produse sau servicii, B2B sau B2C, din fashion sau producție, tech sau educație, antreprenoriat civic sau cultural – indiferent de specificul proiectului tău, în comunitatea Startarium și Impact Hub Bucharest am strâns zeci de antreprenori și specialiști cu experiență de la care să înveți și tu:
- Mihai Cepoi - Fondator / Chief Everything Officer, Jobful
- Monica Cadogan - Fondator & CEO, Vivre
- Marius Mitroi - Co-fondator & CEO, RIDESAFE Technology
- Mirela Bucovicean - Fondator, Molecule-F
- Florin Ghinda - Fondator, RomaniaPozitiva.ro
- + Descoperă toți mentorii cu care poți lucra
6 TRAINERI
De la ei vei învăța, aplicat, cum să îți construiești concret campania de crowdfunding și cum să o promovezi, dar și cum să obții claritate pe ce îți dorești de la afacerea ta și de la antreprenoriat în general.
- Adina Crețu - Project Manager, Startarium - Webinarii business modelling, finanțare & crowdfunding
- Monica Alexandru - Communication Coordinator, Startarium - Workshop Strategie comunicare
- Anca Bărbulescu & Alexandra Frunză, Parteneri, Goya Public Relations - Workshop Press&PR
- Dragoș Smeu - General Manager, Mavericks. The Agency - Workshop Digital Media&Advertising
- Delia Grigoroiu - Transformațional Coach - Workshop Mindset antreprenorial și echilibru
PESTE 20 DE SPECIALIȘTI ÎN ECHIPA TA, PENTRU 2 ZILE
Probabil, cea mai mare echipă pe care ai putea să o ai, chiar la început de drum. Am “angajat” noi pentru tine: designeri și graficieni, copywriters, echipa de producție video, agenție de PR, specialiști media și advertising care vor lucra aplicat pe proiectul tău, ca o agenție proprie.
- Andra Negru - Head of Performance Media, Mavericks. The Agency
- Laura Câtea - Art Director, MRM//McCANN Romania
- Ioana Zvâc - Freelance Creative Planner / Co-Founder, Dume de mestecat
- Laura Ionescu - Freelance Creative / Co-Founder, Dume de mestecat
- Andrei Lasc - Creative Director, Cu Substrat
- Adina Stroe - Graphic Designer, Kite - Uplifting Digital Marketing Agency
- Diana Matache - Experience Designer, Universitatea Alternativă
- Cristina Cerga - Managing Partner, The Hurricane
- Gașca video - Echipa Inversee
- + Rămâi pe fir, urmează mulți alții
Când și cum vom lucra
ÎNAINTE DE #MAKEATHONWEEKEND - PREGĂTIREA
După o primă selecție bazată pe criterii de eligibilitate, vei începe, alături de toți cei înscriși în Makeathon, o perioadă de lucru ghidat. La final, afacerea ta va căpăta o formă clară, logică și detaliată, iar campania ta de crowdfunding va avea deja un draft – cat mai convigator – pe baza căruia vom juriza cine trece în următoarea etapă:
- Până pe 25 septembrie - înscrieri - Aplică aici;
- 1-18 oct - Lucru individual - Ghidat prin webinarii, mentorat și templates de lucru;
- 21 oct - Alegerea celor 10 - Bazat pe draftul rezultat în etapa precedentă;
- 21 - 31 oct - Ultimele pregătiri pentru weekend, cu cei 10
#MAKEATHONWEEKEND! - 2-3 NOV
Pe 2 și 3 noiembrie, în București, împreună cu specialiștii și trainerii pe care îi aducem împreună, vei face ultimele retușuri, vei finaliza toate materialele de care ai nevoie pentru lansare și îți vei publica pagina campaniei! Te așteaptă:
- Workshop și consultanță despre cum realizezi o strategie și un plan corect de comunicare a unei campanii de crowdfunding;
- Workshop și consultanță despre optimizarea unei campanii de Digital Marketing;
- Workshop și consultanță în PR: cum te promovezi în media;
- Peste 20 de specialiști care vor lucra aplicat pe copywriting, graphic design, filmare și editare video pentru cele 10 campanii de crowdfunding;
- Sesiuni de coaching - dacă simți că te-ai blocat, poți solicita oricând în timpul makeathonului o sesiune cu experții noștri.
DUPĂ WEEKENDUL CEL MARE - PROMOVAREA
Odată ce campania e live, punem toate reflectoarele pe tine! După publicarea campaniei pe 3 noiembrie, pe 5 noiembrie ai partea de o lansare oficială în zona dedicată la Startarium PitchDay – competiția-eveniment cu peste 1.000 de participanți prezenți și zeci de mii de urmăritori: antreprenori, investitori și susținători ai proiectelor antreprenoriale. Tot atunci apasam butonul BOOST pentru promovare și primești:
- Buget media de 1.000 EUR, pe care Startarium îl va investi independent în canalele digitale precum Facebook sau YouTube, în paralel cu acțiunile tale de promovare;
- O amplă campanie de promovare și PR națională pentru toate cele 10 idei de business lansate prin Makeathon, inclusiv a ta.
- Intro și vizibilitate în comunitatea Startarium din care acum faci parte, cu peste 32.000 de membri înregistrați.
Cum te înscrii
MAKEATHONUL ESTE PENTRU TINE DACĂ
- Nu ești încă antreprenor, dar ești hotărât că vrei să devii și ai deja și ideea clară pe care vrei să o lansezi;
- Ești deja antreprenor, dar vrei să lansezi un nou produs sau o nouă linie de business și îți dorești mai întâi validarea pieței;
- Oricare ar fi ideea ta, ea este compatibilă cu mecanismul de crowdfunding. Mai multe despre eligibilitate poți citi în Regulamentul Startarium Crowdfunding Makeathon
GRĂBEȘTE-TE SĂ APLICI!
- Creează-ți un cont gratuit pe Startarium, dacă nu ai deja unul;
- Explică-ne ideea ta de afaceri în acest formular de înscriere;
- Gata! Dacă ești eligibil, pe 1 octombrie începem lucrul.
UPDATE 7 noiembrie
10 afaceri și-au finalizat și lansat campaniile în MakeathonWeekend, iar pe 5 noiembrie, la Startarium PitchDay, au fost prezente cu standuri și multă energie la Startarium PitchDay! Cei prezenți au putut să îi cunoască pe makeathoniști și să le descopere proiectele!
Iată care sunt cei 10 finaliști:
- Taste the Drama - Boardgame-ul construit pe triunghiul dramei din psihologie
- Spinoa - Miniferma prin care îți poți crește acasa propria spirulina
- POM (Port Originea cu Mine) - Haine și accesorii cu motive tradiționale
- Prototeep - Makerspace, cursuri și ateliere de printare 3D
- Wooba - Obiecte de design modular, puzzles și jucării din lemn
- Rubik - Școala de agile learning pentru copii
- Lyria - Kituri si ateliere premium de marochinarie
- Roomzia - Platforma pentru cei ce caută soluții de amenajare interioară
- Recul - Ateliere și cursuri de teatru și improvizație
- ARTelier - Haine și accesorii upcycled și personalizate din denim
UPDATE 26 septembrie
Înscrierile s-au încheiat pe 25 septembrie ora 23:59, cu 277 de aplicații! Ideile eligibile au trecut în etapa următoare, de lucru individual ghidat, iar pe 21 octombrie au fost alese cele 10 campanii care s-au lansat în #MakeathonWeekend.