#10despre | Zece resurse esențiale despre crowdfunding

Ghidul complet pentru toți cei interesați de crowdfunding: zece cursuri, webinarii, interviuri și exemple de campanii reușite, să te ajute să-ți construiești propria campanie de succes.

Se spune că, într-o afacere, cei mai buni bani sunt banii clienților. Dacă folosești crowdfunding-ul ca pe o campanie de validare și pre-lansare, vei obține exact asta: bani în avans de la viitorii tăi clienți!

Etimologic, crowdfunding-ul înseamna “finanțare prin intermediul unei mulțimi”. Este un mecanism ce se poate plia cu succes pe industrii profund diferite, de care pot beneficia atât proiectele în prag de lansare, precum și business-urile în plin proces de scalare.

De la lansarea sa, pe Startarium s-au finanțat deja cele mai mari campanii lansate de antreprenori în România. 29 de inițiatori curajoși și-au testat deja business-urile, cu finanțari totale ce depășesc 100.000 EUR de la peste 1.300 de susținători. Cea mai mare sumă strânsă de un singur proiect a fost de 30.000 EUR, iar timpul record în care s-a finanțat o campanie a fost de doar 3 zile.

În plus, în Orașul Antreprenorilor, platforma de crowdfunding este un instrument valoros prin care bifezi simultan toate cele trei beneficii ale comunității: câștigi know-how, îți validezi ideile și obții finanțare pentru ideea ta de afacere. Mult mai mult decât un simplu mecanism de finanțare, procesul în sine este unul prin care îți poți testa ideea de business și construi o bază solidă de clienți inițiali, în timp ce îți calibrezi oferta în funcție de feedback-ul primit. Pe Startarium, e un proces susținut la fiecare pas de către mentori și consultanți pasionați, iar beneficiile sale educaționale pe termen lung le pot depăși cu mult pe cele financiare.

Iată ce trebuie sa știi dacă te gândești să pornești și tu o campanie:

CURS VIDEO | 9 min - Scurtă introducere în crowdfunding

Curs Startarium Crowdfunding adina cretu

Adina Crețu, coordonatorul platformei Startarium, face un overview al tuturor lucrurilor pe care trebuie să le știi înainte de a porni o campanie de crowdfunding. Vei înțelege structura și obiectivele unei campanii și îți vei da seama dacă este mecanismul potrivit de finanțare pentru ideea ta de afaceri. ► Urmărește aici cursul

CURS VIDEO | 10 min - Ce trebuie să pregătești pentru lansare

Curs Startarium Crowdfunding adina cretu

Cum creezi efectiv o campanie de crowdfunding. La final, vei ști care sunt elementele pe care trebuie să le pregătești si ce trebuie să urmărești prin fiecare. ► Urmărește aici cursul

 

INSPIRAȚIE | Analizează campaniile finanțate deja 

campanie crowdfunding impact hub

Până acum, prin Startarium s-au finanțat afaceri românești din domenii și în stadii diferite de evoluție, care au atins targeturi financiare la fel de variate ca nevoile lor. Aplicații online, obiecte de design, servicii, carți, spații fizice. ► Vezi aici toate campaniile desfășurate pe Startarium

TIPS & TRICKS | Interviuri cu antreprenori care au trecut deja prin crowdfunding

Crowdfunding pe Startarium - Interviu cu Vizualist

Vizualist - Crowdfunding pentru design românesc
Irina Dițu și Cristi Stamatoiu sunt fondatorii Vizualist - proiectul lansat anul acesta prin crowdfunding care aduce împreună comunitatea de artiști, ilustratori și fotografi români, pentru a le imprima lucrările pe obiecte decorative de design. ► Citește interviul Vizualist

Zuriell - Agendele handmade care au strâns 5.217 EUR
În 2017, Sandra Hallal și-a depășit targerul de crowdfunding cu peste 400%. De atunci s-au vândut peste 2.000 de agende, portofoliului de produse urmează să i se adauge Planner-ul și Calendarul Zuriell pe care le vom vedea în magazine precum Carturești, iar business-ul a dezvoltat cu succes și o componentă socială, agendele fiind acum asamblate de către supraviețuitoare ale traficului uman și al abuzului domestic. ► Citește interviul Zuriell

NutriStandard - Consultanță nutrițională cu 160 de susținători în crowdfunding
Răzvan Popescu și Ionuț Pănescu au reușit să obțină în campania de crowdfunding peste 8.000 EUR. Mai important pentru ei a fost însă feedback-ul primit de la utilizatori pentru dezvoltarea platformei și aplicației NutriStandard, la care acum continuă să lucreze din Londra. ► Citește interviul NutriStandard

Mater - 18.000 EUR pentru prima bibliotecă de materiale din sud-estul Europei
Peste 200 de designeri, arhitecți și artiști au susținut campania de crowdfunding Mater, care acum se află în al 2-lea an de dezvoltare, o colecție extinsă și constant reînnoită cu peste 3.000 de mostre de materiale. Pentru fondatori, obținerea validării in crowdfunding a fost vitală pentru atragerea următorilor sponsori și parteneri. ► Urmărește interviul Mater


Click aici pentru a iniția o campanie de crowdfunding pentru afacerea ta

După ce ne-ai trimis propunerea ta, vom discuta prin email, telefon sau față în față pentru a ajunge la forma sa optimă. Când toate condițiile sunt îndeplinite și campania ta respectă termenii Startarium, suntem gata să pornim! Echipa noastra îți este alături; scrie-ne oricând pe contact@startarium.ro!

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail