Ce este teoria Triple Bottom Line

Obiectivul general al unei strategii de afaceri durabile este acela de a avea un impact pozitiv asupra mediului, societății sau asupra ambelor aspecte, aducând în același timp beneficii acționarilor. Liderii de afaceri realizează din ce în ce mai mult puterea strategiilor de afaceri durabile nu numai pentru a aborda cele mai presante provocări ale lumii, ci și pentru a conduce la succesul firmelor lor.

Cu toate acestea, definirea a ceea ce înseamnă durabilitatea, consolidarea unor obiective clare și realizabile și formularea unei strategii pentru a atinge aceste obiective poate fi descurajantă. Un mod obișnuit de a înțelege eforturile de sustenabilitate ale unei întreprinderi este utilizarea unui concept cunoscut sub numele de "triple bottom line". 

Triple Bottom Line

Conceptul a fost explicat pentru prima dată pe larg de John Elkington în cartea sa din 1999, "Canibalii cu furculiță: The Triple Bottom Line of 21st Century Business". Este un framework care continuă să măsoare profiturile, dar măsoară și impactul organizației asupra oamenilor și a planetei. Triple Bottom Line este o modalitate de a exprima impactul și sustenabilitatea unei companii atât la nivel local, cât și la nivel global.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail