O strategie pentru digitalizarea agențiilor culturale | Studii de caz

Haide să vedem cum se poate dezvolta o astfel de strategie!

Această strategie servește ca punct de plecare pentru organizațiile artistice și culturale interesate să devină mai digitale și să progreseze spre maturitatea digitală. Ea este împărțită în trei etape distincte:   

1. Identificarea nevoilor digitale specifice ale organizației tale și ale publicului său (etapa de analiză)  

2. Menținerea unei bucle de feedback continuu de monitorizare, evaluare și creare de noi inițiative digitale (etapa Agile)  

3. Punerea în aplicare a unei combinații de măsuri realizabile și practice pentru îmbunătățirea maturității digitale (etapa de dezvoltare)  

Etapa de analiză  

1. Efectuează și/sau comandă cercetări privind cererile și nevoile comunității locale și ale părților interesate din mediul de afaceri în ceea ce privește oferta digitală artistică și comercială.  

2. Numește un "administrator digital" în consiliul de administrație, de preferință un expert cu experiență în programe de transformare digitală, care să te poată consilia cu privire la problemele aferente.

3. Fă din evaluarea metodelor de gestionare a datelor și a programelor informatice existente o prioritate absolută și să caute modalități de îmbunătățire a sinergiei de colectare a datelor.  

4. Implică-ți angajații în evaluarea "interoperabilității" tehnologiei din incintă - cum se leagă și comunică între ele sistemele și activitățile tehnologice digitale existente? Elaborați o strategie pentru îmbunătățirea interoperabilității.  

Etapa Agilă

1. Consolidarea și extinderea legăturilor cu firmele, organizațiile și întreprinderile sociale locale favorabile artelor și culturii, care pot avea multe de oferit în ceea ce privește cunoștințele de specialitate, resursele și perspectivele comerciale.  

2. Consolidarea legăturilor culturale locale prin oferirea mai multor oportunități pentru tineri de a participa la programe de artă digitală, cum ar fi programe de curatoriat pentru studenți sau stagii de ucenicie.   

3. Reconsideră mediile fizice și virtuale pe care le furnizezi:  

  • Sunt adaptabile? Permit și încurajează utilizarea în scopuri mixte - pentru a învăța, a crea și a lucra într-o varietate de formate?  
  • Sunt abordabile și primitoare?  
  • Ar putea fi folosite în moduri noi sau diferite pentru a ajunge la un public mai larg?  

De exemplu, dezvolta o platformă de galerii online sau un canal digital. 

4. Punerea în aplicare a unui program de perfecționare digitală pentru angajați, care va fi implementat treptat, pentru a evita perturbarea operațiunilor zilnice.  

 Stadiul de dezvoltare  

1. Urmărește-ți succesul digital în mod regulat: 

  • Formează un "grup de lucru digital" sau alege un membru cheie al personalului sau un mentor care să analizeze și să ofere feedback cu privire la metodele pe care le-ai adoptat.  
  • Efectuează evaluări trimestriale ale maturității digitale cu toți angajații - inițiativele de dezvoltare funcționează?  
  • Evaluează dacă obții o calitate îmbunătățită a informațiilor despre baza ta de audiență folosind noua strategie de colectare a datelor (dacă ați instalat una).  

2. Creează un "manifest digital" care să prezinte direcția de deplasare dorită și să implice partenerii importanți, alte organizații, spectatorii și industria.  

3. Reține că nu există un model de "cele mai bune practici" pentru maturitatea digitală.  

Cazuri de utilizare și bune practici  

În vremuri de izolare, muzeele, operele și locurile turistice din Europa și din întreaga lume pun la dispoziție tot mai mult conținut online pentru a face autoizolarea și distanța socială mai ușor de gestionat pentru toată lumea.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail