5 idei care să te ajute să îți gestionezi mai bine timpul

Timpul este o resursă de care dispunem cu toții în mod egal. Ce face însă diferența dintre o zi obișnuită și o zi productivă? E vorba de modul în care reușești să te organizezi și să stabilești prioritățile. Descoperă cum îți poți organiza timpul mai bine de la Iulian Olariu, trainer și visual facilitator.

Timpul și banii sunt două resurse critice pentru afacerea ta. Ele sunt limitate, așa că felul în care le gestionezi contribuie la ceea ce ți-ai propus. Sunt Iulian Olariu, fac training de mai bine de 10 ani, Time Management e unul din subiectele preferate, iar în ceea ce urmează, am să îți arăt câteva idei de care să ții cont atunci când îți organizezi timpul. De bani te las să te descurci singur.

O bună organizare a timpului are 5 elemente cheie: 

  1. Stabilește rezultatele pe care vrei să le obții. Time Management începe cu identificarea și stabilirea obiectivelor. Gândește-te atât la cifre, cât și la calitate, gândește-te la lucruri relevante pentru tine. Fără o bună identificare a performanței sau a obiectivelor pe care le urmărim, există riscul să cădem pradă unor activități de zi cu zi care să nu ducă nicăieri. Nu vrem să se întâmple asta, vrem să urmărim destinația pe care ne-am stabilit-o și vrem să ne asigurăm că suntem de fiecare dată pe drumul cel bun. A fi pe drumul cel bun înseamnă a ști unde anume vrei să ajungi. Stabilește care sunt rezultatele pe care vrei să le obții pe termen scurt, mediu sau lung, stabilește rezultate intermediare și urmărește progresul. Asigură-te că ceea ce faci te duce mai aproape de rezultatele tale.
  2. Trebuie să te gândești care sunt acele activități care te duc mai aproape de obiectivele stabilite. Deci, este important să prioritizezi. Gândește-te la care sunt lucrurile care generează valoare adăugată și contribuie la obiectivele stabilite anterior. Trage o linie între solicitările celorlalți și ambițiile tale. Planifică prima dată acele activități care te duc la atingerea obiectivelor, stabilește ce e important și ce generează valoare adaugată. Nu tot ceea ce faci te duce mai aproape de ce ți-ai propus.
  3. Nu uita să îți faci un plan. Un plan te poate asigura că ești pe drumul potrivit și, mai ales, că vei ajunge acolo unde ți-ai propus. Ai la dispoziție 24 de ore, 7 zile, o lună, ai la dispoziție timp. Planifică în avans ceea ce vrei să faci cu el. Altfel, în modul reactiv, sunt șanse mari să cădem pradă distragerilor și urgențelor de ultim moment. A planifica înseamnă a estima în avans și a anticipa ceea ce urmează să se întâmple. A planifica înseamnă a gândi în perspectivă și a vedea care sunt în viitor solicitările și lucrurile importante pentru business-ul pe care îl ai. A planifica înseamnă o promisiune. O promisiune că în schimbul timpului tău, vei duce la sfârșit o serie de activități importante. A planifica înseamnă să iei prioritățile și să aloci timp pentru ele în agenda ta săptămânală.
  4. E important să identifici obiceiurile pe care le ai și să dezvolți obiceiuri productive, aceasta fiind recomandarea cu numărul patru. Gândește-te la care sunt acele lucruri care susțin ceea ce faci în fiecare zi. Există activități care te încarcă cu energie, există activități care îți iau energie. Gândește-te la care sunt acele obiceiuri productive pe care le ai, pentru că suntem ființe ale obiceiurilor, iar mare parte din ceea ce facem în fiecare zi, reprezintă un obicei. Obiceiurile productive te ajută să obții rezultate bune, să obții progresul și ceea ce îți dorești. Dacă un obicei nu e productiv, cel mai probabil va sta în calea succesului tău. Identifică acele obiceiuri neproductive din rutina ta zilnică și întreabă-te în ce măsură ceea ce faci te ajută și contribuie la succesul afacerii tale. Obiceiuri neproductive precum multitasking, întreruperile și atenția la tehnologie îți dau impresia productivității, mare atenție la ele.
  5. Elimină acele activități neproductive. Redu timpul pe care îl petreci cu lucruri care nu contează, cu lucruri de rutină, cu lucruri care nu contribuie la ceea ce ți-ai propus. Gândește-te la care sunt hoții de timp, la acele activități care îți iau energie și te împiedică să faci față și să generezi valoare adăugată.

A-ți organiza timpul înseamnă să iei decizii și să decizi inclusiv ordinea în care faci lucrurile. Dacă îți începi ziua cu acele activități care contează și care te duc la atingerea obiectivelor, vei obține mai repede și mai ușor rezultatele care contează.

Lasă pentru mai târziu lucruri administrative, lucruri care îți iau energie și activități care nu contribuie la ceea ce ți-ai propus. Într-adevăr, sunt lucruri necesare. E important să faci diferența între ceea ce generează valoare adăugată și ceea ce este necesar.

Poate o să ți se pară banal, dar asigură-te că ți-ai planificat în activitatea zilnică timp pentru tine și mai ales, timp pentru acele activități care te încarcă cu energie. Poate ai nevoie de un mic dejun sănătos, de o pauză de prânz, de timp de relaxare și deconectare. Există riscul, mai ales când afacerea e la început, să îi aloci mult mai mult timp, inclusiv timp personal. Dacă nu îți aloci timp pentru acele activități care îți aduc energie, oricare ar fi ele, există riscul să te simți epuizat și asta va avea impact în rezultatele și calitatea muncii pe care o depui. Nu uita să îți încarci bateriile!

Ai nevoie de timp pentru a-ți organiza timpul. Însă timpul pe care îl aloci activităților de planificare, prioritizare, timpul pe care îl aloci pentru a crește productivitatea afacerii tale, cu siguranță se va întoarce la tine înzecit. Investești puțin timp și vei vedea că rezultatele apar și cel mai probabil aceste rezultate se vor vedea în cifra de afaceri a companiei pe care o conduci.

Mult succes!

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail