Povestea din spatele NALU, marele câștigător la Startarium PitchDay 2017

Pe 27 noiembrie 2017, Sonia Micu a urcat pe scena Startarium PitchDay și a susținut cel mai bun pitch din competiție. Startupul ei, NALU, un brand 100% românesc lansat în iulie 2016, produce lenjerie contemporană, care a ajuns, după primul an, să fie vândută în 8 țări.

Toate piesele NALU sunt produse local, la o fabrică din Cluj, iar accentul este pus pe calitatea materialului și pe design-ul minimalist. Câteva luni mai târziu, am vorbit cu Sonia, să aflăm care este povestea din spatele business-ului și care sunt planurile ei de viitor.

Ce ar trebui să rețină cineva despre NALU?

NALU este un brand românesc, lansat din nevoia de a oferi o alternativă contemporană pentru obiectele de zi cu zi complicate fără rost. A început misiunea prin a crea și produce lenjerie cu design minimalist din bumbac organic și tul. Fără sârme. Fără bureți. Fără artificii. Fără nimic din ceea ce ar putea supune corpul nostru la un disconfort justificat de anumite standarde de frumusețe.

Ce a fost NALU înainte și ce e după PitchDay? Unde te vezi în 2018?

NALU a fost până acum un brand care a vorbit despre valori precum importanța de a trăi cu mai puține, de a consuma mai echilibrat și selectiv, dar și de a fi blânzi cu noi și cu corpul nostru. Va continua să facă asta prin conținutul și produsele realizate și după PitchDay. Însă acest premiu este cel care îi dă posibilitatea de a duce mesajul dincolo de comunitatea creată până acum și de a deveni un brand internațional în adevăratul sens al cuvântului.

Ce crezi că te-a adus pe scena și podiumul Startarium PitchDay?

Cel mai probabil faptul că juriul a văzut ușor potențialul de creștere este ceea ce a dus NALU mai departe în competiție. Am încercat să redau cât mai clar acest aspect al ideii. Au ajutat și cunostințele de business. Cred că ele au dat juriului încredere cu privire capacitatea de a gândi un plan ambițios și fezabil și de a planifica alocarea unei astfel de finanțări.

Care e sfatul tău pentru cineva care s-ar afla pe scena finalei și de ce ar trebui cineva să participe la competiție?

Aș încerca să apelez cât mai puțin la imaginația juriului și să pictez de la început o imagine extrem de clară a ceea ce reprezintă ideea mea și unde vreau să o duc. Participarea ajută în multe alte feluri decât premiul în sine. Te implică într-un proces accelerat de învățare chiar în ziua competiției. Îți dă șansa la un feedback direct de la oameni neimplicați emoțional în ceea ce faci, la o perspectivă obiectivă asupra ideii tale. Este, probabil, și cel mai eficient mod de a găsi oamenii care pot contribui în diverse feluri la ceea ce ți-ai propus să faci.

Care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat ca antreprenor?

Cea mai mare provocare a fost autodisciplina într-un mediu haotic, imprevizibil și foarte puțin controlabil. Libertatea de decizie la care am aspirat a venit cu o imensă responsabilitate de a învăța repede cum ajungi să fii eficient în afara unui sistem care are grijă de asta în locul tău.

Un mesaj pentru comunitatea Startarium

Sunt atât de multe lucruri de luat din experiențele trăite în Startarium, trebuie doar să fii deschis să le vezi și să le folosești. Totul începe cu oamenii pe care reușește să-i adune Startarium, ei sunt cu siguranță cel mai valoros “asset” al proiectului.

Poți revedea pitch-ul susținut de Sonia Micu pentru NALU aici:

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail