Interviu cu Mihai Panfil, fondator Origo

Mihai Panfil, fondator Origo Coffee Shop, ne-a povestit că în antreprenoriat e ca și cum ai face freestyle, în fiecare zi. Descoperă povestea companiei în următorul interviu:

Cum a apărut dorința de a fi antreprenor

Prima experiență am avut o cu Barmania. Aveam vreo 22-23 de ani, lucrasem deja de 7 ani ca și ajutor de barman, am fost și în afară, am început să fac și puțin freelancing. A pornit de la o idee foarte clară, Barmania – am vrut să schimb puțin domeniul, am vrut ca oamenii să perceapă diferit meseria de barman, să aduc un aport în educația lor.

Ce înseamnă să fii antreprenor

Meseria de antreprenoriat este un business, așa cum spun toți oamenii, nu este 8 ore și pe urmă acasă, este mai freestyle, nu este o chestie foarte calculată, toată lumea ordonată, toată lumea răspunde astăzi la e-mailuri – nu. Este freestyle, este în fiecare zi.

Sursa de inspirație pentru ideile de business

Sunt lucruri pe care am vrea să le creăm pentru că simțim că avem noi, în primul rând, o nevoie de ele. Aș vrea să găsesc un loc în care să beau un cocktail la 7 seara și aș vrea să găsesc un loc unde să mănânc un altfel de mâncare și dacă simt nevoia asta pentru mine, o să o creez și să vedem dacă mai sunt și oameni care au aceeași nevoie. Și se pare că este foarte important dacă ai o idee să nu te lași influențat și să o duci până la capăt așa cum crezi tu, să o testezi până la capăt. Până la urmă, dacă un lucru nu funcționează, înveți foarte multe, înveți pe partea grea, dar înveți ceva, rămâi cu o experiență care te ajută foarte mult.

Povestea Origo

Cred că am venit cu o abordare puțin diferită, credem în originalitate și într-o perioadă în care nu exista o locație în care (sau existau foarte puține locații) nu se fuma, muzica era mai încet, era puțin diferită, noi am pus aceste lucruri în practică și au dat foarte multe rezultate, ne-am asociat cu musafirii care ne trec zi de zi pragul.

Drumul de la idee la afacere

Pentru Origo aveam un plan, a durat foarte mult timp, știam cu 2 ani înainte să deschidem că o să deschidem, doar că știam numele, nu știam locul, știam cum voiam să fie, dar nu știam cum o să ajungă acolo. Ne făcusem niște calcule, nu erau reale, dar am plecat mai pregătiți la drum.

Provocările întâmpinate

Prin Barmania ne-am lovit de toate problemele legate de legislație, legate de ce înseamnă să faci o firmă, ce înseamnă să menții o firmă, dar până la urmă, dacă era ușor, făceau toți. Adică este greu, dar ai și foarte multă satisfacție când testezi niște idei, vezi că funcționează și cu atât mai mult, vii cu un suflu nou și schimbi o industrie.

Planurile pentru următorii ani

Planurile noastre sunt de a ține un singur Origo, așa a început, de a fi constanți și de ce nu, din ce în ce mai buni în ceea ce facem, în produs și în calitatea servirii. Mai avem foarte multe concepte în cap, pe care am vrea să le testăm, cred că asta vom face în viitor, vom încerca și alte idei care țin atât de cafea, tot de domeniul barului, dar altfel spuse ca să zic așa. Un alt plan este prăjitoria, începem să avem acces la cafea din ce în ce mai bună și reușim să creștem într-un mod organic, bun și încep să vină satisfacții și de acolo. Ne place foarte mult să facem performanțe, ne place foarte mult ca prin oamenii pe care îi avem acum să reprezentăm România și în domeniul cafelei la un nivel cât mai înalt.

Sfaturi pentru antreprenorii la început de drum

Un lucru foarte important e să îți definești rolul în cadrul firmei tale. Ai o cafenea, lucrezi într-o cafenea, să te hotărăști. Al doilea lucru, să testezi puțin înainte să te hotărăști. Ai 3 luni, 6 luni..lucrează într-o cafenea, vezi cum e, vezi dacă-ți place, vezi problemele cu care se confruntă oamenii acolo și s-ar putea să îți dai seama că îți place foarte mult sau nu îți place deloc. Cred că educația este foarte importantă, indiferent de tipul de business, la mine principala investiție a fost în educație. Am văzut sute de coffee shop-uri în Europa, de fiecare dată fac pelerinaj în fiecare oraș și văd toate tipurile de cafenele, cafele, prăjitorii și investesc foarte mult timp și bani în lucrul ăsta. Și dacă vrei să te apuci de un anumit domeniu, investește puțin în educație, fie că e vorba de cursuri, fie că e vorba de a vedea, fie că e vorba de cărți. Dacă nu știi, o să te lași așa dus de val, dar nu o să știi în ce investești. Și încă una: fii original. Nu copia, încearcă să faci un lucru care să aibă personalitate, să fie original, pentru că șansele de reușită sunt mai mari.

 

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă