Interviu cu Andreea Moldoveanu, fondator Fruteria

Fruteria.ro aduce fericire angajațiilor din marile companii, livrând în fiecare dimineață cutii cu mix-uri de fructe proaspete. Cum a apărut și crescut compania poți afla de la fondatoarea acesteia, în interviul de mai jos:

Trecerea de la corporație la antreprenoriat

Niciodată nu m-am gândit că o să fiu antreprenor sau că o să am puterea de a fi antreprenor, pentru că e destul de provocator. Visam într-adevăr că o să lucrez cu multe acte și că o să scriu. Am fost corporatistă, de mică am fost crescută în corporații. Chiar a fost o oportunitate.

A plecat un coleg din IBM, era criză și a plecat către o companie care oferea fructe angajaților. La noi se tăiaseră toate beneficiile. El era super încântat de niște lădițe de căpșuni și îmi explica felul cum sunt. Vorbea cu atâta poftă de asta și așa a pornit ideea de a livra fructe angajaților, că până la urmă, fiecare își ia câte un fruct.

O zi de lucru din viața unui antreprenor

Sunt zile și zile. În primul rând, pot spune că lucrez 7 din 7. Mai am câteodată vinerea liberă, mă mai răsfăț cu asta, dar atât, mai ales că firma chiar crește de la an la an, de la lună la lună și în perioada asta de primăvară este un boom. La fel și în perioada de toamnă. Sunt tot felul de probleme.

Ai livrări noi, n-ai șoferi destui. Îmi place să mă implic în orice proces pentru că așa văd ce probleme sunt și cum pot îmbunătăți lucrurile. Așa că și sâmbăta și duminica mea sunt pline de fructe, ceea ce e bine.

Ce a reprezentat trecerea la antreprenoriat

Simt că m-am schimbat foarte mult. De la an la an, dacă nu chiar de la lună la lună, devin altă persoană. Dezvolți un alt simț, aș putea spune. Ești mult mai rapid în luarea deciziilor, ești mult mai atent, dezvolți o gândire logică, înveți să nu mai vezi problemele în mod dramatic, oricând există o rezolvare, mai ușoară sau nu.

Provocările de pe parcurs

Prima oară când a trebuit să conduc duba de 3,5 tone și când mi-a tăiat un tip calea, duba fiind plină de fructe. Nu a fost foarte ușor să frânez. Țin minte că mă suna un șofer și mă tot întreba dacă sunt bine și i-am spus că mai mult mă stresează. Asta, și primele livrări. Nu știam reacția clienților, nu aveam niciun feedback din partea lor. Ne-a luat ceva timp până am ajuns la o comunicare cu clienții să putem să ne îmbunătățim și să le livrăm ce vor ei.

Povestea Fruteria

De la lădițele de căpșuni ale colegului, a apărut fructelabirou.ro. Este un site care ne-a adus până acum 6 luni, cele mai multe vânzări, era un site destul de simplu în care puteai să ne suni ca să pot să te ajut să comanzi ce ai nevoie. În perioada aia credeam că e singura posibilitate de a comunica cu clientul, să îl ajuți tu pe el.

Între timp, a apărut Fruteria care este un magazin online și comanzi de acolo dacă știi deja ce vrei. Testăm momentan tot mai mult pe site. De exemplu, acum avem mostra gratuită, așa că dacă tu cauți fructe și oricum ceri 2-3 oferte în piață, pe noi poți să ne testezi. Primești o mostră gratuită de 5 kg. Pot să spun că a avut ceva succes până acum. Începem de la pur și simplu a trimite o mostră și a valida că avem fructe bune, la a încheia un contract.

Planuri de viitor

Văd că din ce în ce mai mulți clienți caută furnizorul care să aibă mai multe locații, să poată să livreze și în alte orașe. Drept urmare, visul e să colaborăm sau să ajungem franciză în orașele mai mari: Cluj, Timișoara și Iași.

Recomandări pentru antreprenorii aflați la început de drum

Tuturor le spun să încerce. Mie mi-a fost frică să încerc și recunosc că dacă nu aș fi avut susținere morală, nu aș fi încercat niciodată. Contează să ai pe cineva lângă tine, dar chiar și așa, ar trebui să încerce indiferent ce idee au.

Să încerce mai cu cap că și noi am luat-o încet, am văzut dacă există piață, am validat oferta și cererea clientului și asta poate fi făcut foarte ușor fără a face efectiv produsul respectiv. Să își urmărească visul, să îl facă, dar să ia în calcul și varianta worst case scenario, să fie confortabil cu ea.

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă